  • 1. Data: 2007-09-27 06:45:32
    Temat: Spadkobiercy działki - jak stać się właścicielem?
    Od: Markus <m...@p...onet.pl>

    Jest sobie ładna działka o pow. ok 1ha. Właścicielem jest mój nieżyjący
    dziadek. Jestem jedynym spadkobiercą 1/3 tej działki, drugiej części też
    jest jeden spadkobierca, natomiast do trzeciej części do spadku
    przystępuje 4 osoby bo nie mają uregulowanej sprawy spadkowej po swoim
    ojcu a synu właściciela tej działki. Teraz moje pytanie czy mogę sam
    stać się właścicielem tej mojej części bez jakiś skomplikowanych spraw
    spadkowych? Chciałbym ją sprzedać i nie wiem czy jako spadkobierca nie
    właściciel mogę to zrobić?

  • 2. Data: 2007-09-27 06:48:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Markus" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Teraz moje pytanie czy mogę sam stać się właścicielem tej mojej części bez
    > jakiś skomplikowanych spraw spadkowych? Chciałbym ją sprzedać i nie wiem czy
    > jako spadkobierca nie właściciel mogę to zrobić?

    niestety z tego co sie orientuje to nie
    jestes wlascicielem udzialu, a nie konkretnego kawalka, wiec niestety musialbys
    sie wydzielic, a do tego potrzebny jest geodeta i wszyscy wlasciciele, wiec
    najpier musza byc uregulwane sprawy spadkowe, a potem podzial geodezyjny i
    dopiero wtedy moglbys cos z tym zrobic, bo raczej nikt nie kupi od ciebie
    udzialu :), no chyba ze bedzie to wlasciciel tej drugiej 1/3

    jesli sie myle to ktos mnie poprawi

  • 3. Data: 2007-09-27 06:58:21
    Od: Markus <m...@p...onet.pl>

    > bo raczej
    > nikt nie kupi od ciebie udzialu :), no chyba ze bedzie to wlasciciel tej
    > drugiej 1/3
    >
    > jesli sie myle to ktos mnie poprawi

    Właśnie pytanie jeśli drugi udziałowiec w spadku chciałby kupić moją
    część udziału czy jest to możliwe do zrealizowania bez spraw spadkowych.
    Jak myślę wtedy byłby spadkobiercą o udziale 2/3

  • 4. Data: 2007-09-27 06:59:30
    Od: Markus <m...@p...onet.pl>

    Czy jest możliwe notarialne sprzedanie udziału w spadku?

  • 5. Data: 2007-09-27 07:05:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Właśnie pytanie jeśli drugi udziałowiec w spadku chciałby kupić moją część
    > udziału czy jest to możliwe do zrealizowania bez spraw spadkowych. Jak myślę
    > wtedy byłby spadkobiercą o udziale 2/3

    prawnikiem nie jestem, ale mysle ze tak, bo wtedy nie trzeba konkretnego
    podzialu dzialki, bedzie mogl on nastapic po ustaleniu spadku ostatniej 1/3

  • 6. Data: 2007-09-27 09:09:28
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Udziału w spadku to chyba nie, natomiast praw do całego spadku raczej tak.
    Zadzwoń do kancelarii notarialnej i umów się na spotkanie.
    JaC

    -----