  • 1. Data: 2006-05-29 09:06:22
    Temat: kolekcja proj. graficznych
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    Witam serdecznie,

    Mam pytanie: mam b. duza kolekcje grafik z roznych reklam, bilbordow,
    OPAKOWAN itd = chcialem to umiesccic na stronie www i w zwiazku z tym ze
    jest to spory potencjal - chce tez pobierac za to oplaty symboliczne.

    Pytanie: czy to jest legalne? czy musze pytac kazdego z wlascicieli i
    pozwolenie? te reklamy sa przeciez za free - wystarczy wejsc do sklepu
    zrobic 3 zdjecia i miec 20 opakowan, pare posow itd.

    Dzieki.

    T.

  • 2. Data: 2006-05-29 11:27:11
    Temat: Re: kolekcja proj. graficznych
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    Tmi napisał(a):
> [...]
    > pozwolenie? te reklamy sa przeciez za free - wystarczy wejsc do sklepu
    > zrobic 3 zdjecia i miec 20 opakowan, pare posow itd.

    Z 2 strony nie wiem czy mimo wszystko wlasciciel nie decyduje w jakim
    kontekscie moze pojawiac sie jego np. opakowanie czy bilbord?

    T.

  • 3. Data: 2006-05-29 13:19:07
    Od: Art <s...@w...com>

    > Mam pytanie: mam b. duza kolekcje grafik z roznych reklam, bilbordow,
    > OPAKOWAN itd = chcialem to umiesccic na stronie www i w zwiazku z tym ze
    > jest to spory potencjal - chce tez pobierac za to oplaty symboliczne.

    Są takei strony za free. Z ogromną kolekcją logotypów. Za darmo.
    Art

  • 4. Data: 2006-05-29 14:05:22
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    Art napisał(a):

    > Są takei strony za free. Z ogromną kolekcją logotypów. Za darmo.

    Tak ale ja nie pytam o strone biznesowa przedsiewziecia, to mam
    opracowane. To ze cos jest za darmo to ni znaczy ze gdzie indziej sie za
    to nie placi :) itd. Druga sprawa logosy to jedno - a co z kreacjami,
    filmami, grafikami itd... to jest moje pytanie! :)

    T.

  • 5. Data: 2006-05-29 18:17:46
    Od: <t...@n...pl>

    Użytkownik "Tmi" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to nie placi :) itd. Druga sprawa logosy to jedno - a co z kreacjami,
    > filmami, grafikami itd... to jest moje pytanie! :)

    Filmy, billboardy, plakaty i inne reklamy to bez problemu gromadze sobie z
    sieci za free. Jestes pewien, ze ktos bedzie chcial za to placic?
    O ile udostepniasz tylko materialy reklamowe, to raczej pytania sie tworcow
    o zgode nie trzeba.
    A oplate nie za nie, ale za obciazenie serwera bys wowczas pobieral.
    Moze znajdz serwis tego typu i poczytaj na jakiej zasadzie dzialaja (czy
    maja zgode czy cos). Na poczatek to moze adforum.com...

    Pozdrawiam,
    Talthen