  • 111. Data: 2010-12-20 13:49:41
    Temat: Re: kolejne kretyństwo polskiego
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "ML" <o...@g...pl> naskrobał/a w
    news:ienm1k$5rl$1@inews.gazeta.pl:

    > Który to jest paragraf? Przejrzałem pobieżnie kodeks karny, ale nie
    > znalazłem tam takiego zapisu.

    Prawie jak 119.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 112. Data: 2010-12-20 16:56:53
    Od: "ML" <o...@g...pl>

    Goomich <g...@u...to.wp.pl> napisał(a):

    > "ML" <o...@g...pl> naskrobał/a w

    > Prawie jak 119.

    Tyle że w tym artykule karane jest atakowanie kogoś ze względu na narodowość.
    Nie wynika z niego, że osoba atakowana musi być innej narodowości niż
    atakujący. Jeśli Polak zaatakuje kogoś dlatego, że ten drugi jest Polakiem, to
    też podpada pod ten artykuł.
    Znalazłem jeszcze art. 256, który moim zdaniem lepiej tu pasuje, ale z niego
    też to bezpośrednio nie wynika. Jest napisane, że zabronione jest nawoływanie
    do nienawiści na tle różnic narodowościowych. Nie jest napisane, że ten
    nawołujący musi być innej narodowości.
    W przytoczonym tekście Korwina-Mikke cała reszta tekstu po zacytowanym przeze
    mnie fragmencie to kpiny na temat, jakie to absurdalne, że karane jest
    nawoływanie do zabijania osób innej narodowości, a tej samej już nie:

    "Z czego wynika, że Żyd może wzywać do zamordowania innego Żyda, nekrofil do
    lynchu na innym nekrofilu, Polak do wymordowania wszystkich polskich
    kapitalistów ? natomiast Polakowi wzywać do mordowania Żydów ? nie wolno!"

    Jeśli taki przepis nie istnieje, to ten fragment tekstu i wszystko dalej nie
    ma w ogóle sensu, bo opiera się na nieprawdziwym założeniu.
    No i jeszcze taki drobny szczegół: w obu artykułach 119 i 256 nie ma ani słowa
    o orientacji seksualnej.