  • 111. Data: 2015-04-05 15:05:28
    Temat: Re: kolejna kontrola policyjna
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-05, Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> wrote:

    [...]

    > Trzeba pamiętać, czym jest w ogóle meldunek.

    Nie, nie trzeba. Obowiązuje nas stan obecny, a nie zaszłość historyczna.
    Tak jak 'idiota' dzisiejszy to nie 'idiota' ze starożytnej grecji.

    > W wariancie odziedziczonym z ZSRR to nie jest po prostu informacja
    > dla administracji w którym miejscu przebywasz przez większość roku.
    > To jest NAKAZ przebywania w tym miejscu i NAKAZ informowania, jeśli
    > się gdzieś przemieszczasz. W ZSRR urzędnik mógł Ci odmówić prawa
    > do takiego przeniesienia czy wakacji. Masz być TAM! TAM jesteś
    > zameldowany!

    A czy tak jest teraz? Jak nie, to po co drzesz szaty?

    > Jakbyś dokładnie przestrzegał tych przepisów, to by Ci się opinia
    > o wygodzie szybko zmieniła.

    Jakbyś dokładnie znał stan obecnych przepisów, to byś nie stękał.
    I tak, przestrzegałem przy każdym meldunku czasowym, przez ostatnie
    kilka lat.

    I było to dużo wygodniejsze niż metoda "rachunkowa".

    > Meldunek "zachodnioeuropejski" to po prostu informacja dla
    > administracji, gdzie można się Ciebie spodziewać, czyli gdzie np.
    > odbierasz pocztę. Mówimy o zupełnie innych ideach, choć w PL
    > nazywamy je podobnie.

    A co za problem by zamiast pozbywać się czegoś w czambuł, zbliżyć to
    do właściwej idei? Tym bardziej, że to właśnie się dzieje jak popatrzysz
    na ewolucję przepisów.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 112. Data: 2015-04-05 15:10:23
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-05 13:00, Budzik wrote:
    > dodałbym jeszcze ze ten obowiazek meldunkowy rozciaga sie na wiele urzedów
    > - do kazdego trzeba sie zgłaszac, rejestrowac i kazdemu zgłaszac zmiane
    > miejsca zamieszkania.
    > Jakby nie mogły na zywo zaciągać z urzedu miasta gminy.

    Za kilka lat będzie już działał centralny system informacji, więc może
    się uda. Dziś jest tak, jak piszesz. Trzeba wszędzie aktualizować, bo
    urzędy nie współpracują.

    Czy to mnie dziwi?
    Wciąż nie dorobiliśmy się centralnego systemu obsługi pacjentów, a to
    przecież znacznie ważniejsze i - wydawało by się - personel medyczny
    jest bardziej kumaty ("skomputeryzowany") niż urzędnicy.
    Prywatne sieci medyczne mają takie systemy właściwie od początku
    działalności w Polsce, czyli się da i są gotowe rozwiązania...

    Zresztą systemy medyczne i stanu cywilnego też mają się w przyszłości
    komunikować. Dziś jest tak, że jeśli czekasz na operację (np. 3 lata ;))
    i jej nie dożyjesz, to w szpitalu dowiedzą się w dniu, w którym miałeś
    się pojawić...

    pozdrawiam,
    PK

  • 113. Data: 2015-04-05 21:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Jakbyś dokładnie znał stan obecnych przepisów, to byś nie stękał.
    > I tak, przestrzegałem przy każdym meldunku czasowym, przez ostatnie
    > kilka lat.

    Powaznie, meldowałes sie za kazdym razem jak na 3 dni gdzies wyjechałes?
    Nieźle...

    Może chociąz robiłes to przez internet?

  • 114. Data: 2015-04-05 21:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...

    > Za kilka lat będzie już działał centralny system informacji, więc może
    > się uda. Dziś jest tak, jak piszesz. Trzeba wszędzie aktualizować, bo
    > urzędy nie współpracują.

    W najlepszym przypadku skonczy sie tym, ze nadal urzednicy w pieciu
    miejscach beda aktualizowac tyle ze beda to robic bez mojego udziału...

> [...]
    > Prywatne sieci medyczne mają takie systemy właściwie od początku
    > działalności w Polsce, czyli się da i są gotowe rozwiązania...

    Cóż...

> [...]
    > komunikować. Dziś jest tak, że jeśli czekasz na operację (np. 3 lata
    > ;)) i jej nie dożyjesz, to w szpitalu dowiedzą się w dniu, w którym

    Za mało, za wolno, za duzo pośrednich kroków.
    Ciac raz a mocno!

  • 115. Data: 2015-04-05 22:29:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-05, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Powaznie, meldowałes sie za kazdym razem jak na 3 dni gdzies wyjechałes?
    > Nieźle...

    A może sprawdź jak przepisy wyglądają od kilku lat? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 116. Data: 2015-04-05 23:50:02
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 04 Apr 2015 23:31:04 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):

    > Jakby nie mieli powodu, to by mu dali spokój. Jakby
    > mieli, to by była czysta sytuacja.
    Problemem jest CZY mieli powód. Czy fakt poruszania się nocą z plecakiem na
    rowerze uprawnia organy państwowe do naruszania prywatności obywatela?

    Są systemy prawne, w których policja nie może sobie 'rutynowo' przeszukać
    obywatela a jakoś dają sobie radę z przestepczością i działają prewncyjnie.

    > uprawnień (prawdopodobnie) nie przekroczyli
    > i nikomu się krzywda nie stała.
    Są dwa poglądy, jeden uważa wolności obywatelskie za mniej
    ważne niż bezpieczeństwo publiczne, drugi odwrotnie.

    > W ogóle wypada tu zaznaczyć, że takie zatrzymania i przeglądania
    > plecaków nazywamy *prewencją* i to jest zdecydowanie najważniejsza
    > i najkorzystniejsza dla społeczeństwa rola Policji.
    Przeciez efekt prewencyjny byłby o wiele wiekszy gdyby zamiast
    legitymować i przeszukiwać zatrzymywali na 7 dni.

    --
    pozdro
    poreba

  • 117. Data: 2015-04-06 09:59:26
    Od: Tom <T...@d...com>

    W dniu 2015-04-02 o 02:37, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Znowu - wracalem sobie do domu - godzina 2:00 w nocy, uliczka o ruchu
    > uspokojonym 30km/h, ja na holendrze.
    > Doscignal mnie patrol policji zmotoryzowany.
    > Znowu sprawdzanie trzezwosci alkomatem, wylegitymowanie i pytanie co mam
    > w plecaku. Wszytsko w miare kulturalnie, ale dlaczego wobec mnie akurat
    > powzieli podejrzenia ('mogl pan byc zlodziejem')? Bylem jedynym
    > rowerzysta w okolicach. Samochodziarzy tak czesto nie sprawdzaja.
    > Mowili ze realizuja polecenie przelozonych.
    > Jakie to polecenie? Sprawdzanie rowerzystow w powanym wieku w srodku
> [...]

    noc jest do spania, o 2 normalny człowiek śpi, tylko złodzieje nie śpią

    więc nie dziw się że jesteś kontrolowany

  • 118. Data: 2015-04-06 10:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > A może sprawdź jak przepisy wyglądają od kilku lat? :)

    uff :)
    Nie wiedziałem zeto się zmieniło.

  • 119. Data: 2015-04-06 11:52:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tom wrote:

    > noc jest do spania, o 2 normalny człowiek śpi, tylko złodzieje nie śpią

    o 2 to jest dopiero wieczór

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 120. Data: 2015-04-06 13:59:39
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 06 Apr 2015 09:59:26 +0200, Tom napisał(a):

    > noc jest do spania, o 2 normalny człowiek śpi, tylko złodzieje nie śpią

    Dobrze wiedzieć że nocni pracownicy zakładów produkcyjnych to złodzieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138