  • 1. Data: 2005-04-06 14:00:59
    Temat: klauzula własności towaru
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Witam,

    Mam taką sytuację, w której jest spór o własność towaru który został wysłany
    kurierem do odbiorcy. Przesyłki są częste, płatność odroczona.
    Jakie ma w podobnej sytuacji znaczenie klauzula, że ... do chwili zapłaty
    właścicielem towaru pozostaje sprzedawca... lub coś w tym brzmieniu.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi,
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-04-06 16:05:30
    Temat: Re: klauzula własności towaru
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "wojtaszek" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie ma w podobnej sytuacji znaczenie klauzula, że ... do chwili zapłaty
    > właścicielem towaru pozostaje sprzedawca... lub coś w tym brzmieniu.

    A którego słowa nie rozumiesz w zdaniu "do chwili zapłaty
    właścicielem towaru pozostaje sprzedawca"?

  • 3. Data: 2005-04-06 21:26:53
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > Jakie ma w podobnej sytuacji znaczenie klauzula, że ... do chwili zapłaty
    > właścicielem towaru pozostaje sprzedawca... lub coś w tym brzmieniu.

    Uiszczasz cene i towar jest twoj. Proste.

  • 4. Data: 2005-04-06 22:01:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Pawcio napisał(a):

    > A którego słowa nie rozumiesz w zdaniu "do chwili zapłaty
    > właścicielem towaru pozostaje sprzedawca"?

    Każdego ;-) Szczególnie definicji sprzedaży oraz warunku wystawienia
    faktury VAT (albo odwrotnie)

    M.

    PS. Do takich celów istnieje instytucja komisu

  • 5. Data: 2005-04-07 07:37:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Każdego ;-) Szczególnie definicji sprzedaży oraz warunku wystawienia
    > faktury VAT (albo odwrotnie)
    >
    > M.
    >
    > PS. Do takich celów istnieje instytucja komisu

    no patrz, art.589-591 kc wcięło
    i co ma z tym wspólnego komis?

    KG

  • 6. Data: 2005-04-09 06:53:14
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    > Każdego ;-) Szczególnie definicji sprzedaży oraz warunku wystawienia
    > faktury VAT (albo odwrotnie)
    >
    > M.
    >
    > PS. Do takich celów istnieje instytucja komisu

    No cóż jesli pracujesz zawodowo to widac ze niewiele ma to wspolnego z handlem
    zakupami itd..:)
    Odroczona płatność to całkiem normalny sposób załatwiania interesów