  • 11. Data: 2004-11-12 08:07:47
    Temat: Re: karniści a kara śmierci
    Od: gazebo <g...@p...pl>

    Marcin wrote:

    > A ten napad w Kredyt Banku ? 100% pewnosci. Zero skruchy. Ciekawe co bys
    > zrobil jakby tam Twoja zona byla ofiara.

    o stuprocentowej pewnosci to tutaj jest jeden taki watek

    http://www.google.pl/groups?as_umsgid=clt2so%243hd%2
    4...@n...news.tpi.pl&lr=&hl=pl
    --
    No, to będę miał nauczkę.
    -- jeden facet gdy przywiązywali go do krzesła elektrycznego

  • 12. Data: 2004-11-12 11:18:13
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "JanuszHr" <h...@p...com> napisał w wiadomości

    > Masz rację ale jednak głowy nie trzeba będzie przykręcać ,wystarczy
    > otworzyć celę i wypuścić,czyli lepiej to próbować jednak odkręcać niż
    > próbować głowę gościowi przykręcać spowrotem.
    > JanuszHr

    Gdybym miał za niewinność spędzić kilka lat w przeludnionej celi ze
    zwyrodniałymi recydywistami a w alternatywie KS to naprawdę brałbym pod
    uwagę tę druga wersję.
    Straconych lat nie oddasz, zrujnowanego życia osobistego i zawodowego nie
    zreperujesz. Myślę, że zarówno KS jak i rok więzienia muszą byc orzekane z
    jednakową ostrożnością.

    Alek

  • 13. Data: 2004-11-12 14:52:04
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/11/2004 5:15 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "gazebo" <g...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem większy odsetek przeciwników KS wśród prawników może wynikać z
    > większej świadomości, ze tak naprawdę w sądzie nie należy szukać
    > sprawiedliwości, tylko korzystnego dla siebie wyroku.

    Mam nadzieję, że sędziowie nie podzielają tej opinii - przynajmniej w
    części niecywilistycznej sąd obowiązany jest dochodzić prawdy, a nie
    determinacji stron w dowodzeniu racji.
    Chyba, że spory cywilne miałyby kończyć się wyrokami KS - ale na to się
    nie zanosi.

    Pzdr: Catbert

  • 14. Data: 2004-11-12 15:15:41
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/11/2004 8:10 PM, Robert Tomasik wrote:

    [...]
    > Nie ma absolutnie pewnych wypadków. Przynajmniej w życiu.

    Czasem się zdarzają - przynajmniej w jakiejś części istnieje pewność -
    wprawdzie np. swoboda seksualna jest daleko posunięta, ale rzadko zdarza
    się by akt miłosny był tak burzliwy, by kobieta po nim umierała w
    męczarniach, a przedtem biegła kilka kilometów by skonac w lesie,
    podobnie jak mało wiarygodne jest, że ktoś nie wie, że od walenia kijem
    w głowę można umrzeć. Jeżeli ktoś strzela z karabinu maszynowego do
    innych, to cel też jest wiadomy, a nabycie broni nie słuzyło chodowli
    zarodowej i nie może być traktowane jako działanie w afekcie czy forma
    negocjacji handlowych. Nie przypominam sobie, by kpk kiedykolwiek
    pozwalał na zabicie człowieka w celu uzyskania satysfakcjonujacych organ
    zeznań - a jednak takie fakty miały miejsce. Być może kolejny przykład z
    grubej rury - kto kiedy i dlaczego zabił Popiełuszkę też jest pewne -
    przynajmniej nikt dotychczas nie stwierdził, że jest inaczej. Dla
    generała Jaruzelskiego jeszcze w 1990 roku nie było jasne kto jest
    autorem zbrodni katyńskiej - pewnie jacyś przypadkowi turyści albo
    białogwardyjscy prowokatorzy.

    Istnieją dobrze udokumentowane zabójstwa vide Jack Ruby, gdzie trudno
    wykazać, że nie był świadomy i nie wiedział, co robi - świadków równiez
    nie brak.

    Jeżeli założyć wątpliwość w kazdej sprawie, to można powiedzieć, że
    ludzie np. kradna pod wpływem silnych emocji, np. wzruszeni głodem lub
    nędzą lub niesprawiedliwością społeczną, albo z namowy kosmitów (nie da
    się dowieść procesowo, że nie istnieją) a biją zawsze by pobić, nigdy zabić.
    Nie jestem za KS - ale za dożywociem tak, daleki jednak od osądu, że nic
    nie jest absoutnie pewne.

    PZdr: Catbert

  • 15. Data: 2004-11-13 00:18:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@x...pl> napisał w wiadomości

    > A ten napad w Kredyt Banku ? 100% pewnosci. Zero skruchy. Ciekawe co bys
    > zrobil jakby tam Twoja zona byla ofiara.

    Uwierz, że to wygląda tak prosto tylko w gazetach. Nie znam sprawy Kredyt
    Banku od podszewki, więc trudno mi dywagować, czy mogły być jakieś inne
    możliwości. Może i nie. Z mojego doświadczenia wynika (a to już kilkanaście
    lat), że zawsze można teoretycznie wymyślić, że jednak mogło być inaczej.

    Po za tym śmierć tutaj nic nie rozwiązuje w mojej ocenie. Chwila strachu i
    po zawodach. Nie wiem, ze to nie większa kara dla tych, co muszą tu zostać.
    Tych, co orzekają, tych co wykonują. A sam sprawca niejako ucieka.

  • 16. Data: 2004-11-13 00:20:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cn2684$ljq$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > zreperujesz. Myślę, że zarówno KS jak i rok więzienia muszą byc orzekane z

    Oczywiście. lepiej, by 10 winnych uniewinniono. Rzecz w tym, że wyrok, to
    wyrok.

  • 17. Data: 2004-11-13 00:23:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Mam nadzieję, że sędziowie nie podzielają tej opinii - przynajmniej w
    > części niecywilistycznej sąd obowiązany jest dochodzić prawdy, a nie
    > determinacji stron w dowodzeniu racji.

    Teoretycznie masz rację. Praktycznie ... czy jesteś praktykiem? Życie jest
    życiem. Sąd na przykałd orzeka na podstawie zeznań świadków. Znam przykłady,
    gdy oskarżony twirdził, że kilku świadków po prostu się zmówiło na niego.
    Sąd zazwyczaj daje wiarę tym świadkom. No bo komuś musi. Zwłąszcza, jak
    dowieść jakiś tam pomówień nie sposób. Ale pewności tak naprawdę być nie
    może.

  • 18. Data: 2004-11-13 00:28:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > się by akt miłosny był tak burzliwy, by kobieta po nim umierała w
    > męczarniach, a przedtem biegła kilka kilometów by skonac w lesie, (...)

    Pytanie, czy oskarżony jest akurat sprawcą.

    > Istnieją dobrze udokumentowane zabójstwa vide Jack Ruby, gdzie trudno
    > wykazać, że nie był świadomy i nie wiedział, co robi - świadków równiez
    > nie brak.

    Przecież, ja nie pisze, że wszystkie wyroki u nas na wariata się wydaje. Ale
    nawet bardzo, ale to bardzo udokumentowana wina może niestety pozostawić
    cień szansy. Cień tak blady, że nikt go nie rozważa nawet. Ale jednak raz na
    milion.

> [...]
    zabić.
    > Nie jestem za KS - ale za dożywociem tak, daleki jednak od osądu, że nic

    Tu nie chodzi o takie wątpliwości, o jakich piszesz. Mnie chodzi o
    możliwości błędów w ustaleniach stanu faktycznego, a nie jakieś tam
    rozważania na temat pomroczności jasnych i taki dyrdymałów. Kryminalistyka
    zna przykłady, gdy podejrzany przyznawał się do zabójstwa i zostawał
    skazany. Później się okazywało, ze na przykład kogoś krył. I uwierz, że to
    nie jakieś teoretyczne dyrdymałki pisze, ale życie.

  • 19. Data: 2004-11-13 09:18:48
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cn3nmt$d28$5@inews.gazeta.pl...

    > Po za tym śmierć tutaj nic nie rozwiązuje w mojej ocenie. Chwila strachu
    > po zawodach. Nie wiem, ze to nie większa kara dla tych, co muszą tu
    zostać.
    > Tych, co orzekają, tych co wykonują.

    Sędziego bez takich rozterek znajdzie się bez trudu. Ogłoś nabór na etat
    kata a nie będziesz się mógł opędzić od chętnych.

    > A sam sprawca niejako ucieka.

    ...a społeczeństwo ma go z głowy (i portfela). Plus satysfakcję, że
    sprawiedliwości stało się zadość.

    Alek

    PS.
    Nie jestem zwolennikiem KS ani jej przeciwnikiem, ale myślę że nie ma
    sensu rozważanie tego w kategoriach praktycznych.
    Jest to głównie dylemat etyczny. I obawiam się że nierozstrzygalny, czyli
    w praktyce przeciwnicy górą.

  • 20. Data: 2004-11-13 12:24:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cn4jk8$hbi$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Sędziego bez takich rozterek znajdzie się bez trudu. Ogłoś nabór na etat
    > kata a nie będziesz się mógł opędzić od chętnych.

    Pytanie, czy osoby te nie będą miały rozterek, czy poprostu będa umiały
    sobie z nimi poradzić. Bo to dwie zupełnie inne sprawy.

    > ...a społeczeństwo ma go z głowy (i portfela). Plus satysfakcję, że
    > sprawiedliwości stało się zadość.

    Bo ja wiem, czy satysfakcja? Ja bym byl usatysfakcjonowany, jakby gościa do
    kieratu zaprzęgli i neich prąd robi. Aż do śmierci. To by była satysfakcja.
    A to, że przez chwile pomajda nogami w powietrzu?

    Nie myśmy dawali mu życie?