  • 1. Data: 2007-04-05 14:41:52
    Temat: kamera internetowa a prawo
    Od: "Kszych" <k...@o...pl>

    Witam, za parę dni zamierzam zainstalować kamerę internetową umozliwiajaca
    podgląd m/innymi parkingu na osiedlu. Oprócz funkcji bezpieczeństwa, pewnie
    byłby to jakiś element reklamujacy sieć osiedlową. Czy przepisy prawa
    zezwalaja na taka instalacje (pomijam prawo budowlane) czy ktoś moze sobie
    "nie życzyć" aby go pokazywała w miejscu publicznym ? Thx za info.

  • 2. Data: 2007-04-05 15:16:52
    Temat: Re: kamera internetowa a prawo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kszych napisał(a):
> [...]
    > byłby to jakiś element reklamujacy sieć osiedlową. Czy przepisy prawa
    > zezwalaja na taka instalacje (pomijam prawo budowlane) czy ktoś moze sobie

    ROTFL :)

    > "nie życzyć" aby go pokazywała w miejscu publicznym ? Thx za info.

    Na takiej samej zasadzie, jak może sobie nie życzyć, żeby ktoś na niego
    patrzył.

  • 3. Data: 2007-04-06 05:55:04
    Od: "Infras" <i...@r...com.pl>

    Też jestem zainteresowany tym tematem, rozumiem że można sobie zainstalowac
    taką kamerę w miejscu publicznym czy należy uzyskać jakies zezwolenie ?
    Pozdrawiam ...

  • 4. Data: 2007-04-06 06:35:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2007 16:41:52 +0200, Kszych napisał(a):

> [...]
    > zezwalaja na taka instalacje (pomijam prawo budowlane) czy ktoś moze sobie
    > "nie życzyć" aby go pokazywała w miejscu publicznym ? Thx za info.

    Nie ma problemu, ale uważaj żeby np nie było widać co się dzieje w oknach
    mieszkań bloku sąsiadującego z tym parkingiem.

  • 5. Data: 2007-04-06 19:38:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Infras wrote:
    > Też jestem zainteresowany tym tematem, rozumiem że można sobie zainstalowac
    > taką kamerę w miejscu publicznym czy należy uzyskać jakies zezwolenie ?

    A zezwolenie na wyglądanie przez okno masz? ;->

    I kto ci pozwolił korzystać z interentu? ;-> Gdzie przepustka? ;->

  • 6. Data: 2007-04-07 07:18:28
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@i...net>

    Infras napisał(a):
    > Też jestem zainteresowany tym tematem, rozumiem że można sobie zainstalowac
    > taką kamerę w miejscu publicznym czy należy uzyskać jakies zezwolenie ?
    > Pozdrawiam ...

    A czy kamery zainstalowane na ratuszach w różnych miastach tudzież np. w
    Warszawie przy głównych drogach, z których strumień jest dostepny w
    sieci wymagały jakis zezwoleń? :>

    Kaczor
    --
    Łączę pozdrowienia... i różne inne wyrazy
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl

  • 7. Data: 2007-04-07 19:04:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał "Kaczor" Niemczak wrote:

    > A czy kamery zainstalowane na ratuszach w różnych miastach tudzież np. w
    > Warszawie przy głównych drogach, z których strumień jest dostepny w
    > sieci wymagały jakis zezwoleń? :>

    No oczywiście - mają zezwolenie od każdego obywatela Ziemi, który
    potencjalnie może pod taką kamerą przechodzić ;->

  • 8. Data: 2007-04-08 14:42:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > No oczywiście - mają zezwolenie od każdego obywatela Ziemi, który
    > potencjalnie może pod taką kamerą przechodzić ;->

    No wydaje się oczywiste, że na oglądanie publicznie dostępnego miejsca nie
    trzeba mieć zezwoleń, a więc i na nagrywanie też nie. Ale mnie zastanowiła
    inna kwestia: W niedawnych nowelizacjach np. ustawy o Policji w art. 15
    dodano uprawnienie do rejestrowania obrazu w miejscach publicznych, a w
    określonych przypadkach nawet dźwięku. Tak się zastanawiam po co to dodano,
    skoro nagrywanie miejsc publicznych i tak jest ogólnie dozwolone??? A może
    organy państwa potrzebują mieć przepis na wszystko, co robią?

  • 9. Data: 2007-04-08 17:50:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] wrote:

> [...]
    > skoro nagrywanie miejsc publicznych i tak jest ogólnie dozwolone??? A może
    > organy państwa potrzebują mieć przepis na wszystko, co robią?

    Też. Poza tym konstytucyjne zapisy gwarantujące swobody obywatelskie
    zasadniczo dotyczą obywateli, a nie instytucji.