  • 1. Data: 2007-04-05 12:36:26
    Temat: działalność gospodarcza
    Od: "darek" <m...@w...pl>

    Witam,
    Interesuje mnie założenie własnej działalności i zwolnienie się obecnego
    pracodawcy. Co w przypadku gdybym chciał mojemu obecnemu pracodawcy wystawić
    fakturę za jakieś usługi? Czy nie ma żadnych przeciwwskazań w związku z tym
    że u niego pracowałem na umowę o pracę?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-06 07:14:28
    Temat: Re: działalność gospodarcza
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2007 14:36:26 +0200, darek napisał(a):

> [...]
    > fakturę za jakieś usługi? Czy nie ma żadnych przeciwwskazań w związku z tym

    Są pewne przeciwskazania:

    1. Nie będziesz miał prawa do płacenia obniżonych składek ZUS "dla
    początkujących"

    2. Nie możesz płacić podatku dochodowego liniowego 19%

    3. Jeśli dobrze pamiętam, to nie możesz płacić podatku dochodowego
    zryczałtowanego.

    I znów jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to we wszystkich tych sprawach
    decyduje nie tyle samo wykonywanie usług dla byłego pracodawcy, tylko
    wykonywanie dla niego tych samych czynności, które wcześniej były
    wykonywane na umowę o pracę.

  • 3. Data: 2007-04-06 21:01:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    pracodawcy, tylko
    > wykonywanie dla niego tych samych czynności, które wcześniej były
    > wykonywane na umowę o pracę.

    Przy ryczalcie tak.
    Przy liniowym i ZUSie raczej wystarczy samo wykonywanie...

    Pozdrawiam
    SDD