  • 1. Data: 2011-06-28 17:24:40
    Temat: kabel od telewizji kablowej
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!

    Mam taką sprawę:
    Swego czasu pozwoliłem telewizki kablowej zakopać przewód na mojej
    posesji (ok. 30 m.) Umowy żadnej z nimi nie zawierałem ani też nie
    wyrażałem pisemnej zgody. Po prostu panowie przyszli, poprosili
    grzecznie i zakopali. (przedtem przewód był podwieszony).
    Minęło 5 lat i pomyślałem sobie, że dlaczego mają korzystać z darmo z
    mojego terenu. Chciałem, żeby mi za friko podłączyli kabel do domu i na
    początku się zgodzili, ale teraz coś zaczynają kręcić, że za darmo nie
    mogą itp.

    W związku z tym mam pytanie: Jak sprawę rozegrać, żeby z jednej strony
    mieć z tego jakąś korzyść a z drugiej, żeby nie wymagało to wiele
    formalności (np. zgłaszania do urzędu skarbowego, płacenia VATu itp.)

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2011-06-29 05:35:42
    Temat: Re: kabel od telewizji kablowej
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieć z tego jakąś korzyść a z drugiej, żeby nie wymagało to wiele
    > formalności (np. zgłaszania do urzędu skarbowego, płacenia VATu itp.)

    nie moga za darmo, niech podlacza ci za przyslowiowa zlotowke i miesieczny
    abonament tez za zlotowke. Niech dolaza za zlotowke dekoder cyfrowki rowniez
    z abonamentem za zlotowke miesiecznie . Widac ich system nie przewiduje "za
    darmo". Juz widywalem takie systemy, ze kwota wpisana musi byc rozna od zera
    i zaokraglona do pelnych zlotowek (wiem, durnota, ale nie ja to wymyslilem
    hehehe).
    I spisz umowe w ktorej wlasnie tak bedzie napisane. I oczywiscie umowa na
    czas nieokreslony :-) Bez mozliwosci podwyzszenia abonamentu :-)

  • 3. Data: 2011-06-29 09:03:50
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 29 Jun 2011 07:35:42 +0200, Misiek napisał(a):

    > Widac ich system nie przewiduje "za darmo". Juz widywalem takie
    > systemy, ze kwota wpisana musi byc rozna od zera

    W jednym wierszu wpisana kwota np. 100zł
    w drugim (np. rabat) -100zł.
    Należność: 0zł
    Proste, banalne i nie skomplikowane.

  • 4. Data: 2011-06-29 13:31:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > W jednym wierszu wpisana kwota np. 100zł
    > w drugim (np. rabat) -100zł.
    > Należność: 0zł

    w trzecim VAT: 23% * przecietna_cena_rynkowa_pakietu

    > Proste, banalne i nie skomplikowane.

    Ale drogie dla uslugodawcy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-06-29 23:28:32
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    ^^^^^^^^^^
    > posesji (ok. 30 m.) Umowy żadnej z nimi nie zawierałem ani też nie

    Pisemnej umowy może nie zawierałeś, ale jak sam przyznałeś, pozwoliłeś im
    zakopać kabel, zapewne ustnie. To już jest umowa. Przecież umówiłeś się z
    nimi, że mogą zakopać!

  • 6. Data: 2011-06-29 23:35:01
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-06-30 01:28, s...@a...pl pisze:
    > Pisemnej umowy może nie zawierałeś, ale jak sam przyznałeś, pozwoliłeś im
    > zakopać kabel, zapewne ustnie. To już jest umowa. Przecież umówiłeś się z
    > nimi, że mogą zakopać!

    A teraz *wypowiada umowę*.

    Wnosisz tylko po schodach, czy czasem coś do dyskusji ?

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 7. Data: 2011-06-29 23:35:08
    Od: <s...@a...pl>

    > W jednym wierszu wpisana kwota np. 100zł
    > w drugim (np. rabat) -100zł.
    > Należność: 0zł
    > Proste, banalne i nie skomplikowane.

    Czyli darowizna. Czarowanie ze 100% rabatem moim zdaniem nic tu nie zmienia.
    W podanej sytuacji nie ma sprzedaży. Darczyńca ma oddać VAT od wartości
    rynkowej darowizny, obdarowany zapłacić podatek od darowizny (o ile się nie
    łapie do zwolnień).
    Ktoś przeciw?

    PS. Wiem, że to nie .podatki, ale "podatkowicze" tu też zaglądają.

  • 8. Data: 2011-06-30 05:40:57
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > W jednym wierszu wpisana kwota np. 100zł
    > w drugim (np. rabat) -100zł.
    > Należność: 0zł
    > Proste, banalne i nie skomplikowane.

    Tyle ze sa systemy ktore nadal tego nie przyjma - powtarzam - KWOTA
    SWIADCZENIA nie moze byc zerowa, ujemna...
    a jako swiadczenie system przyjmuje kwote ostateczna, po rabacie.
    Wiem, durne, ale tak bywa niestety.
    Moze byc inaczej za to (i to system przyjmie)
    abonament - 100 zl
    rabat abonamentu - -100 zl
    podlaczenie - 1 zl
    suma swiadczenia - 1 zl.
    :-) To system przyjmie :-)

  • 9. Data: 2011-06-30 08:00:51
    Od: <s...@a...pl>

    > A teraz *wypowiada umowę*.

    Temu nie przeczę. Zwracam uwagę, że umowy mogą też być ustne, o czym
    cyklista chyba zapomniał.

    > Wnosisz tylko po schodach, czy czasem coś do dyskusji?

    Podobnie jak ty, tylko po schodach :)

  • 10. Data: 2011-06-30 23:51:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jun 2011, s...@a...pl wrote:

> [...]
    > rynkowej darowizny, obdarowany zapłacić podatek od darowizny (o ile się nie

    Ja!
    "Darmowy abonament" nie ma cech darowizny, a taki "w zamian za prawo
    położenia kablu" to już w zupełności, więc doliczy się do podatku
    dochodowego, a nie do darowizn.
    I to w zasadzie tyle się chciałem przyczepić ;)

    pzdr, Gotfryd