-
11. Data: 2007-09-27 14:17:22
Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
Od: "JENY" <J...@o...pl_>
> Podstawowe pytanie: dlaczego nie chcesz tego produktu?
-jest niezgodne z opisem i ma odprysk co w 100% nie jest wina kuriera.
-
12. Data: 2007-09-27 14:20:31
Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
JENY pisze:
>
>> Podstawowe pytanie: dlaczego nie chcesz tego produktu?
>
> -jest niezgodne z opisem i ma odprysk co w 100% nie jest wina kuriera.
Możesz żądać naprawy lub wymiany na nowy produkt. Natomiast
ewentualnie zwrot gotówki byłby możliwy tylko w przypadkach opisanych tutaj:
" Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
rodzaj towaru i cel jego nabycia."
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
13. Data: 2007-09-27 14:21:12
Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
Liwiusz pisze:
> " Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
> naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
> takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
> narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
> stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
> odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
> Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
> rodzaj towaru i cel jego nabycia."
A ustęp 1 to:
Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
14. Data: 2007-09-27 14:27:32
Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
Od: "JENY" <J...@o...pl_>
co do reklamcji to oczywiscie sprzedawca godzi sie na zwrot jednak zalezy
nam aby sprzedawca zwrocil naleznosc przed wyslaniem towaru - na to sie
jednak nie godzi.
Wada kabiny byla od poczatku - sprzedawca mogl miec swiadomosc tej wady,
trudno takiej osobie zaufac dlatego chcielibysmy sie dowiedziec czy na
sprzedawce jest odpowiedni zapis ,ktory zmusza go do wplaty calej kwoty
przed wysylka.
Pozdrawiam
-
15. Data: 2007-09-27 14:34:26
Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
JENY pisze:
> co do reklamcji to oczywiscie sprzedawca godzi sie na zwrot jednak
> zalezy nam aby sprzedawca zwrocil naleznosc przed wyslaniem towaru - na
> to sie jednak nie godzi.
> Wada kabiny byla od poczatku - sprzedawca mogl miec swiadomosc tej wady,
> trudno takiej osobie zaufac dlatego chcielibysmy sie dowiedziec czy na
> sprzedawce jest odpowiedni zapis ,ktory zmusza go do wplaty calej kwoty
> przed wysylka.
Nie ma.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
16. Data: 2007-09-27 14:38:23
Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
Od: "JENY" <J...@o...pl_>
>> Wada kabiny byla od poczatku - sprzedawca mogl miec swiadomosc tej wady,
>> trudno takiej osobie zaufac dlatego chcielibysmy sie dowiedziec czy na
>> sprzedawce jest odpowiedni zapis ,ktory zmusza go do wplaty calej kwoty
>> przed wysylka.
>
>
> Nie ma.
a Urzad Ochrony Konkurencji moze pomoc w tej sprawie tzn. wymusic na
sprzedawcy "przedplate" ?
-
17. Data: 2007-09-27 14:45:09
Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
JENY pisze:
>
>>> Wada kabiny byla od poczatku - sprzedawca mogl miec swiadomosc tej wady,
>>> trudno takiej osobie zaufac dlatego chcielibysmy sie dowiedziec czy
>>> na sprzedawce jest odpowiedni zapis ,ktory zmusza go do wplaty calej
>>> kwoty przed wysylka.
>>
>>
>> Nie ma.
>
> a Urzad Ochrony Konkurencji moze pomoc w tej sprawie tzn. wymusic na
> sprzedawcy "przedplate" ?
Nie, skoro nie ma podstawy prawnej do przedpłaty...
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
18. Data: 2007-09-27 14:47:29
Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
Od: "JENY" <J...@o...pl_>
> Nie, skoro nie ma podstawy prawnej do przedpłaty...
coz pozostaje wyslanie wyslanie towaru i oczekiwanie na zwrot.
Pozdrawiam
i oczywiscie dziekuje za odpowiedzi.
-
19. Data: 2007-09-27 19:20:01
Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 27 Sep 2007, Liwiusz wrote:
> JENY pisze:
>> mowimy o reklamacji, tego produktu
>> juz nie chce.
^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^
[...]
> art. 8 p. 2
> "Nieodpłatność
> naprawy i wymiany
^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ale on nie chce "naprawy i wymiany"!
Moim zdaniem żądanie kosztów transportu kiedy klient *zwraca* towar
*i* wybiera sobie sposób transportu byłby nieporozumieniem.
Co by wadziło (klientowi) w ramach odwetu "ja mu pokażę" przesłać
najdroższym możliwym sposobem, np. wynajmując taksówkę bagażową
i konwojenta?
pzdr, Gotfryd
-
20. Data: 2007-09-27 22:34:10
Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 27.09.2007 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
> s...@a...pl pisze:
>>> W przypadku niezgodności towaru z umową - koszt przesyłki ponosi
>>> sprzedawca
>> A co w przypadku nieuznania reklamacji z tego tytułu? Klient przed odbiorem
>> rzeczy musi mi zwrócic ten koszt?
> W praktyce jest tak, że klient ponosi ten koszt wysyłając produkt w
> ramach reklamacji i nie otrzymuje zwrotu kosztów, jeśli reklamacja jest
> nieuzasadniona.
Nie wiem jak w tej praktyce, ale skoro nie było niezgodności to za co ma
płacić sprzedawca? :)
--
Marcin