  • 11. Data: 2007-09-27 14:17:22
    Temat: Re: jak wyglada sprawa gwarancji
    Od: "JENY" <J...@o...pl_>

    > Podstawowe pytanie: dlaczego nie chcesz tego produktu?

    -jest niezgodne z opisem i ma odprysk co w 100% nie jest wina kuriera.

  • 12. Data: 2007-09-27 14:20:31
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    JENY pisze:

    > -jest niezgodne z opisem i ma odprysk co w 100% nie jest wina kuriera.

    Możesz żądać naprawy lub wymiany na nowy produkt. Natomiast
    ewentualnie zwrot gotówki byłby możliwy tylko w przypadkach opisanych tutaj:
    " Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia."

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2007-09-27 14:21:12
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    > Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się

    A ustęp 1 to:
    Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

  • 14. Data: 2007-09-27 14:27:32
    Od: "JENY" <J...@o...pl_>

    co do reklamcji to oczywiscie sprzedawca godzi sie na zwrot jednak zalezy
    nam aby sprzedawca zwrocil naleznosc przed wyslaniem towaru - na to sie
    jednak nie godzi.
    Wada kabiny byla od poczatku - sprzedawca mogl miec swiadomosc tej wady,
    trudno takiej osobie zaufac dlatego chcielibysmy sie dowiedziec czy na
    sprzedawce jest odpowiedni zapis ,ktory zmusza go do wplaty calej kwoty
    przed wysylka.
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2007-09-27 14:34:26
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    JENY pisze:
> [...]
    > trudno takiej osobie zaufac dlatego chcielibysmy sie dowiedziec czy na
    > sprzedawce jest odpowiedni zapis ,ktory zmusza go do wplaty calej kwoty

    Nie ma.

  • 16. Data: 2007-09-27 14:38:23
    Od: "JENY" <J...@o...pl_>

    > Nie ma.

    a Urzad Ochrony Konkurencji moze pomoc w tej sprawie tzn. wymusic na
    sprzedawcy "przedplate" ?

  • 17. Data: 2007-09-27 14:45:09
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    JENY pisze:

    > a Urzad Ochrony Konkurencji moze pomoc w tej sprawie tzn. wymusic na
    > sprzedawcy "przedplate" ?

    Nie, skoro nie ma podstawy prawnej do przedpłaty...

  • 18. Data: 2007-09-27 14:47:29
    Od: "JENY" <J...@o...pl_>

    > Nie, skoro nie ma podstawy prawnej do przedpłaty...
    coz pozostaje wyslanie wyslanie towaru i oczekiwanie na zwrot.
    Pozdrawiam
    i oczywiscie dziekuje za odpowiedzi.

  • 19. Data: 2007-09-27 19:20:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, Liwiusz wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^
    [...]
    > art. 8 p. 2
    > "Nieodpłatność
    > naprawy i wymiany
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ale on nie chce "naprawy i wymiany"!

    Moim zdaniem żądanie kosztów transportu kiedy klient *zwraca* towar
    *i* wybiera sobie sposób transportu byłby nieporozumieniem.

    Co by wadziło (klientowi) w ramach odwetu "ja mu pokażę" przesłać
    najdroższym możliwym sposobem, np. wynajmując taksówkę bagażową
    i konwojenta?

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-09-27 22:34:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.09.2007 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    > W praktyce jest tak, że klient ponosi ten koszt wysyłając produkt w
    > ramach reklamacji i nie otrzymuje zwrotu kosztów, jeśli reklamacja jest
    > nieuzasadniona.

    Nie wiem jak w tej praktyce, ale skoro nie było niezgodności to za co ma
    płacić sprzedawca? :)

    --
    Marcin