  • Data: 2002-10-17 13:29:26
    Temat: jak wyciagnac alimenty
    Od: Adam <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ...od osoby, którą stać na ich płacenie, ale nie chce?

    Sprawa wygląda tak: dziewczyna musiała zeznawać w sprawie rozwodowej.
    Ojciec ma do niej o to żal. Zasądzono alimenty (po 400zł na każde
    uczące się dziecko). Dziewczyna uczy się i mieszka w innym mieście.
    Ojciec płaci tylko młodszemu jej bratu (poprzez matkę). Dziewczynie nie
    ma zamiaru - wymiguje się w ten sposób, że czasem przelewa jakieś
    grosze (50zł). Stać go na płacenie - zarabia ok. 2000zł netto afair
    (nie ma istotnych innych wydatków, rat itd..).

    Jakie są sposoby na a) zmuszenie go do płacenia, b) przestraszenie go,
    żeby zdecydował się dobrowolnie płacić c) wyciągnięcie należności bez
    jego woli (komornik?). Czy w ogóle są jakiekolwiek sposoby? Intuicja
    i to co już się dowiedziałem podpowiada mi, że prawo jest bezradne, a
    wręcz umożliwia _zbyt_ wiele kręcenia takiemu człowiekowi (wystarczy,
    że płaci te 50zł i już sprawa nie jest rozpatrywana itp.).
    Nie posiada nieruchomości, papierów wartościowych (chyba) itp.

    Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady.

    Adam