  • 21. Data: 2006-02-27 02:20:58
    Temat: Re: jak to jest z tym poborem?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marta Wieszczycka wrote:

    > Czemu ma stracić firmę z powodu przyjęcia pracownika po wojsku na to
    > samo stanowisko?

    Czytaj uważniej: szef/właściciel firmy ma ją stracić, bo nagle wielkum
    uczuciem do niego WKU zapałało.

    > Przecież z następną osobą może podpisać umowę "na zastępstwo", co
    > oznacza, że ta druga osoba pracuje do czasu aż pierwsza nie wróci z
    > wojska.

    Genialny pomysł - zastępczy szef/właściciel firmy... To może się
    sprawdzić przy wielkiej korporacji, gdzie jeden prezes czy kierownik
    niewiele różni się od drugiego (heh: "Mój mąż jest z zawodu
    kierownikiem!" - że tak pozwolę sobie na cytat z klasyki polskiego
    kina). Ale nie w małej firmie - a to zwykle takich problem dotyczy.

  • 22. Data: 2006-02-27 23:41:33
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czytaj uważniej: szef/właściciel firmy ma ją stracić, bo nagle wielkum
    > uczuciem do niego WKU zapałało.

    Jak widać opisałam problem niechęci do przyjęcia pracownika na to samo
    stanowisko przez pracodawcę, a nie problem przedsiębiorcy, któremu
    zabierają firmę. Przyznaję, że błędnie cytując.
    Oczywiście on też teoretycznie może zatrudnić na zastępstwo kogoś, kto
    mu ją poprowadzi, ale nie o tym pisałam, bo szczególnie przy
    samozatrudnieniu to by mogło być nie do zrealizowania.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 23. Data: 2006-02-27 23:44:26
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czytaj uważniej: szef/właściciel firmy ma ją stracić, bo nagle wielkum
    > uczuciem do niego WKU zapałało.

    Jak widać opisałam problem niechęci do przyjęcia pracownika na to samo
    stanowisko przez pracodawcę (czyli pierwszy z rozważanych), a nie
    problem przedsiębiorcy, któremu zabierają firmę. Przyznaję, że niezbyt
    fortunnie zacytowałam poprzedników, ale z początku mojego tekstu
    wynikało od razu, do którego problemu się odnoszę.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 24. Data: 2006-03-01 02:58:53
    Od: "waros" <w...@w...pl>

    > Pomijam już taki detal, że produktywny obywatel (a zwłaszcza taki, co
    > zakłada firmę i daje nowe miejsca pracy) jest dla kraju znacznie
    > bardziej przydatny, niż przymusowe 'mięso armatnie'. Zresztą obecnie
    > tyle osób chce iść do woja, że utrzymywanie tego idiotyzmu pod tytułem
    > zaszczany... przepraszam: "zaszczytny" obowiązek, jest - delikatnie
    > pisząc - nieuzasadnione.

    w rzeczy samej
    dobry przedsiębiorca utrzymuje kilku trepów
    więc jaki sens go do woja brać?
    ciekawe co się bardziej wojsku przyda
    wkurwiony do granic możliwości poborowy który przy nadarzającej sie okazji
    strzeli w plecy swojemu przełożonemu czy facet z którego podatków
    można opłacić kilku komandosów czy tam inne osobistości
    Varos

  • 25. Data: 2006-03-01 11:30:52
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    waros napisał(a):

> [...]
    > strzeli w plecy swojemu przełożonemu czy facet z którego podatków
    > można opłacić kilku komandosów czy tam inne osobistości

    Z ciekawą opcją spotkałam się we francuskim prawie. Chodzi o wykupienie
    z wojska.
    Nie wiem, czy przedsiębiorca sam siebie może wykupić (pewnie tak),
    ale na pewno może wykupić pracownika.
    Oczywiście efekt uboczny jest taki, że pracownik cały czas się boi,
    że jak coś pójdzie nie tak, to pracodawca go odeśle w kamasze.
    Choć przy samowykupieniu ten problem by nie istniał ;-)

    Inna sprawa, że nie wszyscy wiedzą, że w Polsce wojsko, które musi
    odsłużyć osoba po studiach (ale studiach, nie studium) to już nie to
    samo wojsko.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 26. Data: 2006-03-01 13:22:00
    Od: "waros" <w...@w...pl>

    > Inna sprawa, że nie wszyscy wiedzą, że w Polsce wojsko, które musi
    > odsłużyć osoba po studiach (ale studiach, nie studium) to już nie to
    > samo wojsko.

    tak to prawda
    ale nauka picia tanich win i używania tanich prostytutek
    może się odbywać w warunkach cywilnych i dobrowolnych.
    palić też można się nauczyć w lokalu koszary nie są do tego potrzebne.
    nie wiem co można jeszcze z wojska wynieść ?
    paliwo mundury naboje itp już pomijam bo to oczywiste z czego żołnierz żyje.
    varos

  • 27. Data: 2006-03-01 16:59:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marta Wieszczycka wrote:

    > Inna sprawa, że nie wszyscy wiedzą, że w Polsce wojsko, które musi
    > odsłużyć osoba po studiach (ale studiach, nie studium) to już nie to
    > samo wojsko.

    No, a zmuszenie do fellatio to już nie to samo co 'normalny' gwałt.

  • 28. Data: 2006-03-01 20:36:14
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotrek napisał:
    > Człowiek [...] ustabilizował sobie życie, [...]
    > Nagle, po kilku latach, armia się o niego upomniała

    Dlatego lepszym, w niektórych krajach stosowanym, rozwiązaniem jest to,
    że poborowy sam się zgłasza do odbycia służby (powiedzmy przed
    studiami), a nie czeka na łapankę. Idei obowiązku służby w armii to nie
    narusza, a człowiek ma po odhaczeniu obowiązku święty spokój. Przy
    okazji (skoro wojsko i tak nie potrzebuje wszystkich) można by nie kazać
    ludziom dowodzić, że służba z bronią im ze względów światopoglądowych
    nie odpowiada. Dać wolny wybór -- dla chętnych bieganie z kałaszem, dla
    chętnych służba zastępcza

    -------------------+
    -------------------+

  • 29. Data: 2006-03-02 17:57:19
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > No, a zmuszenie do fellatio to już nie to samo co 'normalny' gwałt.

    Osoby po studiach trafiają na szkolenie oficerskie, które odbywa się w
    innych warunkach i w innym towarzystwie.
    Nie sądzę, żebyś posiadał informacje dotyczące dokładnie tych szkoleń
    sprzeczne z tym, co napisałam. Raczej dopasowujesz do nich wiedzę
    dotyczącą zwykłego wojska.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 30. Data: 2006-03-03 21:28:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Sakowski wrote:

> [...]
    > studiami), a nie czeka na łapankę. Idei obowiązku służby w armii to nie
    > narusza, a człowiek ma po odhaczeniu obowiązku święty spokój. Przy

    I bardzo niedobrze, że nie narusza - sama idea takiego obowiązku jest
    barbarzyńska i sprzeczna z podstawowymi zasadami wolności każdego obywatela.

> [...]
    > ludziom dowodzić, że służba z bronią im ze względów światopoglądowych
    > nie odpowiada. Dać wolny wybór -- dla chętnych bieganie z kałaszem, dla

    Jasne... Dla chętnych - prawo pierwszej nocy. Dla chętnych inaczej -
    zwykły gwałt.