    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak to jest z tym poborem?
    Date: Wed, 01 Mar 2006 12:30:52 +0100

    waros napisał(a):

    > w rzeczy samej
    > dobry przedsiębiorca utrzymuje kilku trepów
    > więc jaki sens go do woja brać?
    > ciekawe co się bardziej wojsku przyda
    > wkurwiony do granic możliwości poborowy który przy nadarzającej sie okazji
    > strzeli w plecy swojemu przełożonemu czy facet z którego podatków
    > można opłacić kilku komandosów czy tam inne osobistości
    > Varos

    Z ciekawą opcją spotkałam się we francuskim prawie. Chodzi o wykupienie
    z wojska.
    Nie wiem, czy przedsiębiorca sam siebie może wykupić (pewnie tak),
    ale na pewno może wykupić pracownika.
    Oczywiście efekt uboczny jest taki, że pracownik cały czas się boi,
    że jak coś pójdzie nie tak, to pracodawca go odeśle w kamasze.
    Choć przy samowykupieniu ten problem by nie istniał ;-)

    Inna sprawa, że nie wszyscy wiedzą, że w Polsce wojsko, które musi
    odsłużyć osoba po studiach (ale studiach, nie studium) to już nie to
    samo wojsko.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl