  • 1. Data: 2006-02-26 14:35:07
    Temat: Prawo autorskie.
    Od: Supełek <s...@e...pl>

    Witam.

    Dużo sie obecnie słyszy o nalotach na firmy internetowe sprzedające
    teksty piosenek czy napisy do filmów. Zastanawia mnie sprawa stron,
    które opisują inne strony, np. robie stronę opisującą aukcje allegro i
    wrzucam na stronie kawałek ich regulaminu. Czy Allegro może mi wytoczyć
    proces o kradzież praw autorskich do ich regulaminu?

    Koncząc pozdrawiam,
    Supełek

  • 2. Data: 2006-02-26 15:08:42
    Temat: Re: Prawo autorskie.
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Dużo sie obecnie słyszy o nalotach na firmy internetowe sprzedające
    > teksty piosenek czy napisy do filmów.

    ktora firma jest an tyle glupia ze czerpie z tego korzysci? Moglbys
    wymienic choc jedna?

    zalezy jaki fragment :-)

    P.

  • 3. Data: 2006-02-26 15:24:35
    Od: Supełek <s...@e...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > ktora firma jest an tyle glupia ze czerpie z tego korzysci? Moglbys
    > wymienic choc jedna?

    Firma może to za bardzo brzmi poważnie, chodzi o osoby mające DG i
    sprzedające takie teksty za wysłanie SMS 1,22 z VAT.

    Chodzi o wielkośćczy o jakość?

  • 4. Data: 2006-02-26 15:51:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Supełek napisał(a):

    > Firma może to za bardzo brzmi poważnie, chodzi o osoby mające DG i
    > sprzedające takie teksty za wysłanie SMS 1,22 z VAT.

    1 os DG to firma, a takie firmy najzwyczajenij w swiecie popelniaja
    przestepstwo. Mozesz podac przyklad?

    > Chodzi o wielkośćczy o jakość?

    o wielkosc.

    P.

  • 5. Data: 2006-02-26 16:22:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.02.2006 Supełek <s...@e...pl> napisał/a:
> [...]
    > wrzucam na stronie kawałek ich regulaminu. Czy Allegro może mi wytoczyć
    > proces o kradzież praw autorskich do ich regulaminu?

    Proces wytoczyć może zawsze, co nie znaczy że go wygra. Nie specjalnie
    wiem co rozumiesz przez opisywanie aukcji allegro, ale jeśli zrobisz to w
    odpowiedni sposob to jak najbardziej jest to dozwolone z cytatami
    regulaminu tudzież innych (fragmentów) utworów włącznie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-02-26 17:25:01
    Od: Supełek <s...@e...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > odpowiedni sposob to jak najbardziej jest to dozwolone z cytatami
    > regulaminu tudzież innych (fragmentów) utworów włącznie.

    Załóżmy że tekst na mojej stronie opisującej daną stronę, niech będzie
    to allegro, jest inspirowany regulaminem allegro, nie jest słowo w słowo
    taki sam. Na koncu tekstu jest zapis, czy na dole strony że w/w tekst
    pochodzi z regulaminu Allegro.

  • 7. Data: 2006-02-26 17:48:56
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemek R. napisał:
    > 1 os DG to firma, a takie firmy najzwyczajenij w swiecie popelniaja
    > przestepstwo.

    W Polsce firma nie może popełnić żadnego przestępstwa.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-02-26 19:14:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > W Polsce firma nie może popełnić żadnego przestępstwa.

    no w przenosni

  • 9. Data: 2006-02-26 19:27:28
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> writes:

    > W Polsce firma nie może popełnić żadnego przestępstwa.

    Przedmówcy zapewne chodziło o przedsiębiorstwo, a nie o firmę.
    Firmę to mam na przykład ja.

  • 10. Data: 2006-02-26 20:49:19
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr Dembiński napisał:

    > Przedmówcy zapewne chodziło o przedsiębiorstwo, a nie o firmę.
    > Firmę to mam na przykład ja.

    A mnie chodziło o to, że przestępstwa popełniają wyłącznie osoby
    fizyczne, nie prawne.