  • 1. Data: 2008-11-06 11:40:01
    Temat: jak skutecznie ściągnąć dług od Sp z o.o.
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    jak w temacie - jak skutecznie ściągnąć dług z Sp. z o.o.
    Dłużnik nie odpowiada na wielokrotne wezwania do zapłaty.
    Czy firma windykacyjna, czy sąd czy jeszcze jakaś inna instytucja ?
    Proszę o rady.

  • 2. Data: 2008-11-06 11:50:36
    Temat: Re: jak skutecznie ściągnąć dług od Sp z o.o.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pio pisze:
> [...]
    > Dłużnik nie odpowiada na wielokrotne wezwania do zapłaty.
    > Czy firma windykacyjna, czy sąd czy jeszcze jakaś inna instytucja ?

    Sąd, komornik. Jak nie chcesz się tym zająć, możesz wynająć adwokata,
    płacąc mu z góry bez gwarancji, lub wynająć do tego osobę/firmę, płacąc
    tak jak sie umówicie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-06 12:06:07
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    > Sąd, komornik. Jak nie chcesz się tym zająć, możesz wynająć adwokata,
    > płacąc mu z góry bez gwarancji,

    lub wynająć do tego osobę/firmę, płacąc
    > tak jak sie umówicie.

    Też bez gwarancji skuteczności :) - dotyczy to również firmy windykacyjnej.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2008-11-06 12:08:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mecenas pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > lub wynająć do tego osobę/firmę, płacąc
    >
    > Też bez gwarancji skuteczności :) - dotyczy to również firmy windykacyjnej.

    No tak, na niewypłacalność dłużnika niewiele można poradzić.

    Mam również wrażenie, że jak windykator coś spieprzy, to szybciej
    odzyskasz coś od firmy, niż od adwokata :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-11-06 13:09:29
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Pojechać osobiście, rozejrzeć się, zobaczyć, czy spółka działa, czy może już
    wiatr hula, pogadać z zarządem, może coś mają na zbyciu, co można by kupić w
    kompensacie. Wyczuć intencje zarządu. Potem zdecydować, czy do sądu, czy do
    firmy windykacyjnej.
    Jacek

  • 6. Data: 2008-11-06 13:39:38
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    Z tą firmą to ciężka sprawa.
    Zarząd nie odpowiada, telefonów nie odbiera a jedyny kontakt z jedną
    pracownicą sprowadza się do wiecznej odpowiedzi " ja nic nie wiem"
    Dodam tylko że to firma spedycyjna więc pieniądze za usługi transportowe
    przychodzą do nich ciągle bo terminy są odległe i tłumaczenie że czekają na
    przelewy jest jak strzał z AK47 - nie na miejscu i niecelny.
    Z tego co wiem to na konto firmy może wejść tylko sąd (chyba ze się myle)
    ale jak rozmawiałem z prawnikiem to do wejścia na konto możę minąć wiele
    miesięcy a do tego czasu to owe konto może faktycznie być puste.
    Tak czy inaczej narazie rozkładam ręce.

  • 7. Data: 2008-11-06 13:41:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pio pisze:
> [...]
    > ale jak rozmawiałem z prawnikiem to do wejścia na konto możę minąć wiele
    > miesięcy a do tego czasu to owe konto może faktycznie być puste.

    Przypadkiem może Cargotrans-Polska ze Szczecina?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-11-06 14:20:35
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    nie
    Harison - Warszawa

    Piotr Skonieczny
    PBPolsoft - Bydgoszcz
    tel. (+48 52) 375 10 27

  • 9. Data: 2008-11-06 14:23:03
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    nie
    Harison-Warszawa
    Pozdrawiam
    Pio

  • 10. Data: 2008-11-06 14:26:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pio pisze:
    > nie
    > Harison-Warszawa
    > Pozdrawiam
    > Pio

    A jaka kwota? Generalnie w przypadku takich spółek, co sobie istnieją
    tylko na papierze, nie ma innej rady - albo darujesz sobie, albo jednak
    wydasz na opłatę sądową, potem spróbujesz wyegzekwować przez komornika
    (jeśli czekają na przelewy, to może i za 3 miesiące jakieś przychody
    będą mieli), a jak się nie uda i spółka nadal nie będzie w upadłości, to
    trzeba będzie wytoczyć nowe powództwo przeciwko członkom zarządu na
    podstawie art. 299 ksh.

    I tyle w tym temacie.

    --
    Pozdrawiam!