  • 1. Data: 2008-11-06 09:54:43
    Temat: grupa rentowa
    Od: "IKA" <i...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich
    Obecnie pracuje zawodowo.
    Zachorowalam powaznie i jestem juz po operacji.
    Dostaje rente rodzinna po zmarlym mezu.
    -Czy moge starac sie o grupe inwalidzka i czy w moim przypadku nie bedzie to
    w niczym przeszkadzac?
    -Tzn. czy nadal bede uprawniona do renty po mezu?
    -Czy np. przy 2 czy 3 grupie inwalidzkiej bede mogla dalej pracowac?
    -Czy pracodawca bedzie mial jakies przywileje, jesli bedzie mnie zatrudnial
    z grupa?
    -Zbierajac to wszystko razem: czy moge byc na rencie rodzinnej, miec
    ustalona grupe inwalidzka na siebie i nadal pracowac?
    -A jesli tak, to jakie warunki nalezy spelnic, by taka grupe uzyskac?
    Duzo pytan ale mam na utrzymaniu jeszcze nieletnie dzieci i chcialabym, by,
    (skoro juz sie tak stalo) nic nie stracic a raczej skorzystac.
    Z powazaniem

  • 2. Data: 2008-11-07 07:23:49
    Temat: Re: grupa rentowa
    Od: "Danusia" <D...@p...fm>

    Użytkownik "IKA" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustalona grupe inwalidzka na siebie i nadal pracowac?
    > -A jesli tak, to jakie warunki nalezy spelnic, by taka grupe uzyskac?

    Grupa inwalidzka do niczego nie upoważnia (ewentualnie zasiłek z opieki
    społecznej). W ZUS obowiązuje orzeczenie o niezdolności do pracy (a to co
    innego). Ustawa w każdym przypadku gdy renta lub emerytura może być
    przyznana z kilku źródeł daje możliwość wyboru korzystniejszej i to od
    Ciebie zależy którą wybierzesz. Pracować można ale z ograniczeniami.