  • 1. Data: 2005-09-17 08:25:32
    Temat: internet , K-line
    Od: <r>

    co mowi polskie prawo o "zakazie domostwa"
    przepraszam jesli zle przetlumaczylem , chodzi o brutalne wyrzucenie klienta
    , z kina , z restauracji , stadionu sportowego itp.
    w europie zachodniej sa takie przypadki prawnie regulowane
    z szacunkiem R

  • 2. Data: 2005-09-17 10:08:02
    Temat: Re: internet , K-line
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik <r> napisał w wiadomości
> [...]
    > , z kina , z restauracji , stadionu sportowego itp.
    > w europie zachodniej sa takie przypadki prawnie regulowane

    przyznaj sie ze jestes 'kibicem' i chcesz dowiedziec jak sie zabepzieczyc
    :-)

    P.

    --

    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 3. Data: 2005-09-17 10:45:46
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 17 Sep 2005 10:25:32 +0200,
    <r> <> screamed:
> [...]
    > , z kina , z restauracji , stadionu sportowego itp.
    > w europie zachodniej sa takie przypadki prawnie regulowane

    Pytasz o to co w treści czy o k-line na ircu?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 12:45:23 user up 10737 days, 0:40, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    "Krucinal zabili Kennyho! Vy parchanti!"

  • 4. Data: 2005-09-17 14:24:14
    Od: <r>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> schrieb im Newsbeitrag
    .
    > In the darkest hour on Sat, 17 Sep 2005 10:25:32 +0200,
    > <r> <> screamed:
    > >

    > Pytasz o to co w treści czy o k-line na ircu?

    oczywiscie ze na ircu
    siec ircnet jest od grudnia roku 2000 "siecia publiczna , ogolnie dostepna"
    , podobnie jak stdiony , restauracje , kina itd.
    Wykluczenie kogokolwiek z tych polaci , tzw. "zakaz domostwa" , musi byc
    udokumentowany prawnie
    natomiast w polskiej czesci ircnetu jest w "motdach"
    ze ircop bierze sobie prawo wykluczenia kazdego , bez podania przyczyn
    Polska wchodzac do EU zobowiazala sie do korekcji swych ustalen prawnych
    Dlatego pytam co na temat "zakazu domostwa" mowi prawo polskie
    z powazaniem

  • 5. Data: 2005-09-17 14:28:07
    Od: <r>

    Pragne dodac ze od stycznia roku 2001 "zniknelo z sieci ircnet ok 30
    serverow , ich admini NIE godzili sie z postanowieniami o "sieci
    komunikacyjnej ogolno-dostepnej"
    Polska zostala , wiec chyba polacy sie zgodzili na takie ustalenie
    z powazaniem

  • 6. Data: 2005-09-17 14:42:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <r> napisał w wiadomości

    Wszystko zależy od tego, czy dana impreza jest imprezą masową, czy
    nie. Jeśli jest imprezą masową, to wówczas służby porządkowe mają
    prawo wyprosić osobę nie podporządkowującą się regulaminowi, jeśli ta
    nie reaguje na polecenia. Wynika to z ustawy o bezpieczeństwie imprez
    masowych. Dopiero nie wykonanie polecenia opuszczenia imprezy jest
    wykroczeniem (też w tej ustawie) i upoważnia do ujęcia sprawcy i
    oddania go w ręce organów ścigania. Bo tak naprawdę, to wyrzucanie
    siłą z obiektu jest pewnym uproszczeniem.

    Uproszczeniem polegającym na tym, że ochroniarze siły mogą użyć do
    ujęcia, a jak ujęli, to powinni przekazać policji. Tyle, że wyrzucany
    najczęściej nie jest zainteresowany w otrzymaniu jeszcze mandatu, a
    ochroniarzom nie zależy, by mu dodatkowo dokuczyć. I za furtką strony
    sporu się rozchodzą. Z tym, ze raczej nie powinno to być połączone z
    brutalnością.

    Niby wyrzucony mógł by się trochę popieniaczyć i stwierdzić, ze skoro
    go ujęto, to powinno dojść do przekazania policji. Tylko po co miałby
    to robić? Ochroniarze przypadkowych osób raczej nie wyrzucają, bo po
    co im kłopot. Ochroniarz będzie musiał się tłumaczyć, ale wyrzucony
    sam na siebie doniesie i zostanie ukarany. Stąd też takie sprawy nie
    są częste.

    Ale tu istotna uwaga. To dotyczy imprez masowych, a więc najczęściej
    nie teatru, kina, restauracji itp. Przez imprezę masową należy
    rozumieć imprezę sportową, artystyczną lub rozrywkową, na której
    liczba miejsc dla osób na stadionie, w innym obiekcie niebędącym
    budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy
    masowej wynosi - nie mniej niż 1.000, a w przypadku hali sportowej lub
    innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy - nie mniej niż
    300. W innych lokalach nie mają zastosowania przepisy o służbach
    porządkowych, a więc w konsekwencji może dojść tylko i wyłącznie do
    ujęcia sprawcy przestępstwa lub wykroczenia. Nie można go natomiast
    wzywać do opuszczenia lokalu, a samo niewykonanie takiego polecenie
    nie rodzi odpowiedzialności karnej.

  • 7. Data: 2005-09-17 15:04:17
    Od: <r>

    Dziekuje
    zupelnie podobnie jak u nas
    Gdzie moge znalezc te postanowienia ?
    dokladniej
    np. wczoraj wieczorem znowu ktorys z prawdopodobnie pod wplywem alkoholu
    postawil kilka klinow
    bez wyjasnienia o co chodzi
    i to sie powtarza
    jak juz mowilem w "MOTD" czyli na wejscie
    do serverow polskich sa takie notatki
    - | Admin zastrzega sobie prawo do usuniecia z serwera (K:line) |
    - | dowolnej sesji bez podania przyczyn. Jesli Ci sie to bardzo |
    - | nie podoba, to mozesz zmienic serwer, z ktorego korzystasz. |
    2 . ostatnio uruchomiono server ircnet w bydgoszczy
    osoby odpowiedzialne za "BYDMAN" twierdza ze maja pisemne zezwolenie rektora
    na ten server
    rektor twierdzi ze nic nie wie
    natomiast ci panowie z BYDMAN nie potrafia , po prostu nie wiedza komu
    oddali ten IP na instalacje servera
    a na samym serverze jest notatka "Computer Center, Kazimierz Wielki
    University, Bydgoszcz, Poland
    Administration team <o...@i...pl>""
    czyli grupa administracyjna
    porownanie do przeszlosci
    za wszystko odpowiada PZPR
    nie zaden pojedynczy czlowiek tylko PZPR
    Pytanie ::
    czy sa prawne postanowienia dotyczace osob kierujacych podobnymi
    urzadzeniami
    prawo EU mowi ze "osoby wykonujace funkcje publiczne maja ograniczona
    ochrone zpod ustawy o ochronie danych"
    dalej jest ze "kazdy obywatel EU w kazdej porze moze zarzadac informacji o
    osobach kierujach i w najkrotszym terminie powinien dostac te dane"
    z powazaniem

  • 8. Data: 2005-09-17 15:19:17
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    <r> <432c26ec$0$1574$79720d31@newsreader.inode.at> Saturday 17 of September
    2005 16:24

    > Wykluczenie kogokolwiek z tych polaci , tzw. "zakaz domostwa" , musi byc
    > udokumentowany prawnie

    Hehe.

    Mały zadufany w sobie panie Hrabio "A Mi Się Należy", pogadaj sobie z
    Buzdyganem, na pewno razem coś ustalicie.

    --
    Rafał Maj

  • 9. Data: 2005-09-17 15:53:12
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <432c26ec$0$1574$79720d31@newsreader.inode.at> <r> napisał(a):

    > oczywiscie ze na ircu
    > siec ircnet jest od grudnia roku 2000 "siecia publiczna , ogolnie dostepna"
    > , podobnie jak stdiony , restauracje , kina itd.
    publiczną?
    dlaczego niby?
    ja myślałem że ircnet jest siecią prywatną - zestawem usług
    administrowanych przez adminów w ich wolnym czasie, za zgodą władz
    uczelni.

    W związku z czym mają prawo do:

    > natomiast w polskiej czesci ircnetu jest w "motdach"
    > ze ircop bierze sobie prawo wykluczenia kazdego , bez podania przyczyn

    A nawet jeżeli nie - mają obowiązek chronić sieci uczelniane przed
    atakami z zewnątrz wg własnego uznania. W przypadku fragmentu sieci
    uczelnianej - serwera irc - ochrona może polegać na postawieniu k-line
    ;)
    (podobnie jak w przypadku serwerów poczty/www - zablokowaniu dostępu z
    określonych adresów ip)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/

  • 10. Data: 2005-09-17 16:21:31
    Od: <r>

    "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org> schrieb im
    Newsbeitrag news:slrn.pl.diodu9.ed.undefine@uc.aramin.one.pl...

> [...]
    >
    > --
    > Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    > UNIX && Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
    panie andrzeju
    kogo maja chronic i przed czym
    ????
    wczoraj ok. godziny 20:40 wyskoczyly trzy kliny w tym jeden z .nl
    bez podania przyczyn , prawdopodobnie znow ktorys z ircopow pod wplywem
    alkoholu
    poza tym ircopi sa ludzmi NIE z uczelni
    i to wlasnie idzie
    niektorzy rektorzy wogole nie wiedza ze taki server "roznosi dumnie ich imie
    po calym swiecie"
    nastepnie jesli to byla ochrona przed "czyms" powinno byc powiedziane
    dokladnie
    nastepnie , prosze pana w czesci polskiej urzeduja cale chmary
    pietnastolatkow z botami i clonami i przeszkadzaja ile sie da
    i to pod ochrona polskich ircopow
    po nastepne prosze pana , w marcu wlamal sie ktos na shella jednego z
    naszych userow , i nastepne to juz chyba pan sie domysla
    kanalu nie mamy od marca
    ludziska sie szukaja itd.itp.
    na nasze maile NIE ma odpowiedzi do dnia dziesiejszego
    jeden z naszych userow mowiacy po polsku "zlapal" wreszcie pana kucharskiego
    i tu zachodzi podejrzenie o alkohol
    pan kucharski dosc dlugo i zawile tlumaczyl ze to tylko zabawa
    przypominam jeszcze raz , grudzien 2000
    bylo w holandii i niemczech dwoch polakow i podpisali pewne porzumienia
    o tym ircopi nie wiedza
    nastepne
    czy to jest jezyk akademika polskiego
    "kurwa ty jestes tak pojebany ze az strach""
    to byl cytat z odpowiedzi ircopa na zapytanie "kto jest waszym przelozonym"
    mysle ze starczy