  • 11. Data: 2005-09-17 16:26:30
    Temat: Re: internet , K-line
    Od: <r>

    "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org> schrieb im
    Newsbeitrag news:slrn.pl.diodu9.ed.undefine@uc.aramin.one.pl...

> [...]
    > uczelni.
    >
    > W związku z czym mają prawo do:

    > A nawet jeżeli nie - mają obowiązek chronić sieci uczelniane przed
    > atakami z zewnątrz wg własnego uznania. W przypadku fragmentu sieci
    > uczelnianej - serwera irc - ochrona może polegać na postawieniu k-line
    > ;)
    > (podobnie jak w przypadku serwerów poczty/www - zablokowaniu dostępu z
    > określonych adresów ip)
    >
    > --
    > Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    > UNIX && Linux administrator, Adam Mickiewicz University WMiI
    nastepne
    pan chyba ma klopot ze zrozumieniem
    "prywatne"
    nie moze byc "prywatne" na panstwowym sprzecie
    a nawet jesli to jest server panski (prywatny) i jest wejscie otwarte dla
    wszystkich , musi pan przestrzegac pewnych postanowien
    ze swego "prywatnego" sklepu , tez nie wolno panu wyrzucic kogokolwiek bez
    przyczyny
    z prowadzonej przez pana "prywatnej" taksowki tez nie wolno wyrzucic albo
    odmowic przewozu klienta

  • 12. Data: 2005-09-17 16:42:40
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > nie moze byc "prywatne" na panstwowym sprzecie

    bo?

    > a nawet jesli to jest server panski (prywatny) i jest wejscie otwarte dla
    > wszystkich

    moj serwer to moj serwer i jak chce, to moge nie wpuszczac
    tam wybranych uzytkownikow, BO TAK :D

    > z prowadzonej przez pana "prywatnej" taksowki tez nie wolno wyrzucic albo
    > odmowic przewozu klienta

    i tu tez nie masz racji :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 13. Data: 2005-09-17 16:44:52
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 17 Sep 2005 16:24:14 +0200,
    <r> <> screamed:

    > oczywiscie ze na ircu
    > siec ircnet jest od grudnia roku 2000 "siecia publiczna , ogolnie dostepna"

    Nie jest publiczna. Jest powszechnie dostępna.

    > , podobnie jak stdiony , restauracje , kina itd.

    Nie całkiem.

    > Polska wchodzac do EU zobowiazala sie do korekcji swych ustalen prawnych
    > Dlatego pytam co na temat "zakazu domostwa" mowi prawo polskie

    W sieciach w UE też możesz być zablokowany <:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 18:43:57 user up 10737 days, 6:38, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    And on the seventh day, He exited from append mode.

  • 14. Data: 2005-09-17 17:36:00
    Od: <r>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> schrieb im Newsbeitrag
    .
    > In the darkest hour on Sat, 17 Sep 2005 16:24:14 +0200,
    Wiesz niedaleko Stuttgartu jest mala malownicza miejscowosc
    Palac i park
    po ty, parku przechodzi dziennie kilkaset ludzi , grupami ,
    to sa grupy po ok 15 osob
    chodza i nic innego nie robia
    tyle ze maja takie kije narciarskie i tymi kijami robia niesamowity szum
    pomiary = ok 60dB
    pan hrabia nie jest w stanie ich wyrzucic ani zabronic przejscia
    chociaz to jego prywatny park
    mamy tu zdajsie powazny konflikt mentalnosci pokomunistycznej
    w ktorej to demokracja = chaos

    mnie idzie tylko o pomoc co mowi na ten temat aktualne prawo polskie
    gdyz po wejsciu do EU polska sie zobowiazala w krotkim czasie przystosowac
    swoje prawo do istniejacego w EU

  • 15. Data: 2005-09-17 21:16:03
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > liczba miejsc dla osób na stadionie, w innym obiekcie niebędącym
    > budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy
    > masowej wynosi - nie mniej niż 1.000, a w przypadku hali sportowej lub
    > innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy - nie mniej niż
    > 300. W innych lokalach nie mają zastosowania przepisy o służbach
    > porządkowych, a więc w konsekwencji może dojść tylko i wyłącznie do
    > ujęcia sprawcy przestępstwa lub wykroczenia. Nie można go natomiast
    > wzywać do opuszczenia lokalu, a samo niewykonanie takiego polecenie

    A co w sytuacji gdy klient w sklepie wielkopowierzchniowym odmawia
    opuszczenia obiektu?
    On sobie tu będzie stał, a nawet siądzie. Sklep jest zamykany na noc ;-)

    MZ

  • 16. Data: 2005-09-17 23:37:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > A co w sytuacji gdy klient w sklepie wielkopowierzchniowym odmawia
    > opuszczenia obiektu?
    > On sobie tu będzie stał, a nawet siądzie. Sklep jest zamykany na noc
    ;-)

    Z chwilą zamknięcia sklepu przestaje on być otwarty dla wszystkich
    (alem zauważył mądrą rzecz - ale się poprawię dalej). W dalszej
    konsekwencji zaczyna mieć zastosowanie art. 193 kk. A więc jeśli
    łagodna perswazja nie pomaga, to sprawcę przestępstwa ujmujemy i
    przekazujemy organom ścigania.

    PS: Musiałeś zacytować koniecznie cały mój długawy post? Myślisz, że
    wycięcie kilku linijek zaszkodziło by czytelności Twojej wypowiedzi?

  • 17. Data: 2005-09-18 02:26:54
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <432c426a$0$1574$79720d31@newsreader.inode.at> <r> napisał(a):

    > panie andrzeju
    > kogo maja chronic i przed czym
    działanie sieci/serwera/usług

    przed czymś co ich zdaniem temu działaniu zagraża.

    > ????
    > wczoraj ok. godziny 20:40 wyskoczyly trzy kliny w tym jeden z .nl
    > bez podania przyczyn , prawdopodobnie znow ktorys z ircopow pod wplywem
    > alkoholu
    a dlaczego mieli by się z czegoś tłumaczyć? i komu?

    > poza tym ircopi sa ludzmi NIE z uczelni
    a co to znaczy "ludź z uczelni"?

    > i to wlasnie idzie
    > niektorzy rektorzy wogole nie wiedza ze taki server "roznosi dumnie ich imie
    > po calym swiecie"
    a czy prezydent wie jaki kolor pieczątek używa ktoś w biurze na szczeblu
    regionalnym? ;)
    To nie jest jego problem.

    > nastepnie jesli to byla ochrona przed "czyms" powinno byc powiedziane
    > dokladnie
    komu powiedziane?
    Tobie?

    > nastepnie , prosze pana w czesci polskiej urzeduja cale chmary
    > pietnastolatkow z botami i clonami i przeszkadzaja ile sie da
    > i to pod ochrona polskich ircopow
    widocznie ircopom akurat oni nie przeszkadzaja.

    > po nastepne prosze pana , w marcu wlamal sie ktos na shella jednego z
    > naszych userow , i nastepne to juz chyba pan sie domysla
    > kanalu nie mamy od marca
    > ludziska sie szukaja itd.itp.
    Ale - jakie to ma znaczenie?
    Nie podobają Ci się warunki dostępu do dobrowolnie udostępnianej usługi
    o nazwie irc? To z niej nie korzystaj ;)

    > na nasze maile NIE ma odpowiedzi do dnia dziesiejszego
    a dlaczego mają niby odpowiedzi udzielać?

    hm..
    nie do końca rozumiem co napisałeś.

  • 18. Data: 2005-09-18 02:30:46
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <432c4395$0$1587$79720d31@newsreader.inode.at> <r> napisał(a):

    > nastepne
    > pan chyba ma klopot ze zrozumieniem
    > "prywatne"
    tak sądzisz? :)

    > nie moze byc "prywatne" na panstwowym sprzecie
    Dlaczego nie?
    Nie wiem jak na innych uczelniach - u mnie każdy student może postawić
    sobie jakąś usługę(pod warunkiem przestrzegania regulaminu) na serwerze
    uczelnianym, i nikomu nic do tego co on tam robi.
    Skoro ma taką możliwość dowolny student - to czemu nie miałby jej mieć
    pracownik?

> [...]
    > przyczyny
    > z prowadzonej przez pana "prywatnej" taksowki tez nie wolno wyrzucic albo
    rotfl.
    na jakiej podstawie niby?

    z mojego domu tez mi nie wolno wyrzucić akwizytora? ;)

  • 19. Data: 2005-09-18 06:44:07
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 17 wrz o godzinie 17:53, na pl.soc.prawo, Andrzej 'The Undefined'
    Dopierała napisał(a):

    > ja myślałem że ircnet jest siecią prywatną

    Widocznie masz złe mniemanie o *sieciach* i *usługach sieciowych*.

    > - zestawem usług administrowanych przez adminów w ich wolnym czasie,

    Po czym wnosisz że *administrowanie* jest w wolnym czasie?

    > A nawet jeżeli nie - mają obowiązek chronić sieci uczelniane przed
    > atakami z zewnątrz wg własnego uznania.

    Jaki *atak* masz na myśli?
    Korzystanie z zasobów danej usługi????

    > W przypadku fragmentu sieci uczelnianej - serwera irc -
    > ochrona może polegać na postawieniu k-line ;)
    > (podobnie jak w przypadku serwerów poczty/www - zablokowaniu dostępu z
    > określonych adresów ip)

    Masz kompletnie blade pojęcie o *sieciach* i *usługach* - zupełnie mylisz
    pojęcia.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 20. Data: 2005-09-18 09:32:12
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 17 Sep 2005 18:26:30 +0200,
    <r> <> screamed:
    > a nawet jesli to jest server panski (prywatny) i jest wejscie otwarte dla
    > wszystkich , musi pan przestrzegac pewnych postanowien

    IRC nie jest otwarty dla wszystkich. IRC umożliwia tylko swobodny dostęp
    z możliwością jego zabrania. Jeśli ktoś z Twojego IP narozrabiał pozostaje
    Ci tylko poprosić o tymczasowy kline (a taki najprawdopodobniej masz).
    Admini liczą, że po roku nie będzie nikt z tego IP szkodził sieci.
    Jeśli się pomylą - cóż, zawsze można zmienić operatora. Ircopi nie
    stawiają klinów ot tak, sobie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 11:29:17 user up 10738 days, 23:24, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    How do I set my laser printer on stun?