  • 1. Data: 2004-08-19 07:49:30
    Temat: instrukcja, gwarancja, renault
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    Z maski mojego samochodu zszedł lakier, najpierw myslalem że jest to wada
    fabryczna, jednak po rozmowie ze znajomym lakiernikiem i wizycie w serwise
    renault wyszło że zejście lakieru jest spowodowane żywicą z drzewa.
    Pracownik Renault wyjaśnił, że obecnie lakiery któymi są lakierowane
    samochody to lakiery wodne, mało wytrzymałe i np. żywica lub ptasie odchody
    mogą spowodować że lakier bedzie skochodzi i że takie są wymogi UE odnośnie
    ekologi i dlatego są stosowane takie lakiery.
    Nie kwestionuje tego że to zejście lakieru jest spowodowane żywicą (pewnie
    nie raz stałęm pod jakimś drzewem) tylko zastanawia mnie czy Renault w
    instrukcji użytkowania samochodu nie powienien napisać aby nie stawać pod
    drzewami bo jeśli skapnie żywica na lakier to może on zejść (wydaje mi sie
    że nie ma takiego zapisu w instrukcji). Zaznacze że w gwarancji napisali że
    nie odpowiadają za uszkodzenia lakieru wywołanie żywicą lub ptasimi
    odchodami.
    A pytanie jest takie czy jest sens sie z nimi podroczyć i czy mam szanse na
    bezpłatną naprawe powołując sie na instrukcjie użytkowania w której nie było
    napisane o tej żywicy.

    Pozdr
    seb