  • 181. Data: 2024-10-23 01:34:33
    Temat: Re: imigranci
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-10-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NIe wiem - ale tam raczej się nie imigruje. A jeśli już to raczej nie po
    > zarobek. Sinagpur to raczej wyjątek.

    Się nieemigruje bo nie ma jak i nie ma aż takich kontrastów. Niemniej,
    ten wyjatek Singapuru, gdzie masz 1.5-2 miliony migrantów zarobkowych na
    4 miliony rezydentów czy 6M populacji, no to tego już trochę jest. Z
    tego jakieś 60-70% to robotnicy niewykwalifikowani, głównie Indie i
    Bangladesz. Nieumniejszając im nic z szlachetności, uczciwości i
    pracowitości, sądzę, że wielu z nich, jakby mogło rzuciłoby sie na
    socjal to by się rzuciło. Ale nie ma jak bo nie ma socjalu nawet dla
    obywateli. A jednak im na tej robocie zalezy i nikt ich siłą nie
    sprowadza. Co wiecej, czesto wiąże się to dla nich z ekstra kosztami, bo
    zwykle i różne agencje chcą na nich zarobić.

    > Właśnie między innymi brak kobiet tworzy problem.

    Nie inny niż w SG. Robotników niewykwalifikowanych płci męskiej jest
    pewnie pod 80% całości. Po prostu jeden eksces i kończa najpierw w
    więzieniu a potem deportacja z zakazem wjazdu na życie.

    > No właśnie - gadanie. Nie do zrealizowania w praktyce.

    Zapostulowałeś, że jak ktoś przybywa do nowego kraju to ma takie same
    warunki edukacji i zawodowej kariery jak wieloletni tego kraju rezydent.

    --
    Marcin

  • 182. Data: 2024-10-23 01:44:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-10-21, nadir <n...@h...org> wrote:

    > A to tak można sobie protestować dowolnie? Jak pedofile wyjdą na ulicą i
    > zażądają legalizacji stosunków seksualnych z nieletnimi, to mamy im je
    > przyklepać czy nic nie robić i udawać że nie istnieją?

    Dowolnie jako i obywatele.

    > Akurat tym konkretnym w Niemczech można, wielu z nich jest mniej niż
    > bardziej legalnie(przybyli niby to z obszarów objętych wojną) a do
    > roboty, nauki i asymilacji z rodowitymi Niemcami nie bardzo się garną.

    Legalnośc pobytu nie oznacza praw obywatelskich, w tym domagania sie
    zmany ustroju i ogólnie zmiany prawa kraju. Oczywiście moga się domagać,
    ale będzie to w takiej sytuacji dość głupie. Jakby mi jakiś imigrant
    urządzał roszczeniowe protesty nie dotyczące ich egzystencjalnych spraw
    podstawowych, to pewnie bym mu tego obywatelstwa nie dał.

    --
    Marcin

  • 183. Data: 2024-10-23 01:53:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-10-21, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Księga Wyjścia to Stary Testament, ja tam mistrzem teologii nie jestem,
    > ale zdaje się że właśnie tak powstało chrześcijaństwo, że odrzucili
    > niektóre praktyki, szczególnie te bardziej okrutne i dopisali swój
    > update w postaci Nowego Testamentu. Pierwsze wspólnoty chrześcijańskie
    > były racze pokojowo nastawione do wszystkich, to raczej oni byli
    > kamienowani i praktykowali nadstawianie drugiego policzka. Dopiero kilka
    > wieków później pojawili się różni papierze i dopiero oni w imię Boga
    > dokonywali przeróżnych zbrodni.

    Ja rozumiem, ale to się nadal nazywa (np.) Biblia Tysiąclecia a zasady
    tam spisane są elementem kanonu podług którego chrzescijanie mają żyć.
    Ze ktoś walnął do tego eratę, dobrze, ale jakoś mam wrażenie, że ST nikt
    nie potępił. Co zrobiono, to zaczęto stosować odpowiednią interpretację
    rzeczy tam opisanych lub stosuje się je wybiórczo. Dokładnie tak jak
    stosuje się w wielu współczesnych krajach muzułmańskich przykazania
    szariatu.

    > Ale Stary Testament jest wspólny dla żydów, chrześcijan i muzułmanów,
    > jedynie ci ostatni praktykują nadal kamieniowanie, oczywiście nie
    > wszyscy, bo muzułmanie też mają swoje wewnętrzne podziały.

    No czyli nie jest to zapisane na twardo w kamiennych tablicach i nie
    zawsze szriat oznacza pierwotną jego formą.

    > Ci "biedacy" z Niemiec nie chcą się wziąć do pracy i edukacji, a teraz
    > jeszcze fikają po szariat, co proponujesz robić z takimi?

    Dowiedziec się o co im chodzi.

    > No tak nie bardzo pasuje to do dowolnej religii.

    Z poprawka może na buddyzm, ale zaraz przyjdzie Szrek i Ci wytłumaczy co
    buddyści odp. w Birmie.

    > Nie wiem czy nasz i czy ulubiony, ale przymuszają kogoś do chrztu?

    Formalnie, pewnie nie, de facto, różnie z tym bywa.

    > Wie i nie wie. Wiedzą, że coś takiego gdzieniegdzie w Niemczech
    > funkcjonuje, ale że nikt się specjalnie nie skarży, świadków też nie ma,
    > to jest obecnie u nich szara strefa.

    Jesli to coś poważnego to wypadałoby, żeby cos z tym zrobili.

    --
    Marcin

  • 184. Data: 2024-10-23 01:55:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-10-21, nadir <n...@h...org> wrote:

    > W sumie czemu nie? Na przepełnione więzienia pomysł jak znalazł.

    Parę powodów się znajdzie w tym. nieodwracalność takiej kary w przypadku
    pomyłki i prosty fakt, że (w pewnych granicach) nie surowość kary
    odstrasza a jej niechronność.

    > Włącznie z poligamią i małżeństwami z nieletnimi?

    A jakie są przeciwskazania do poligamii?

    --
    Marcin

  • 185. Data: 2024-10-23 02:15:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-10-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Odpowiadam na to, co napisałeś. Państwo ich pod wieloma względami
    > traktuje lepiej niż obywateli.

    No rozumiem, że odpowiadasz na to co napisałem, ale zasadniczo kontekst
    tez jest wazny :)

    > Zasadniczo można. I jak stają się zbyt roszczeniowi to należy.

    Czyli dwie kategorie obywateli? Lepszy i gorszy sort?

    > Jestem za. Ale dalej mam wątpliwości czy będzie to dobrowolne, bo w
    > przypadku muzułmanów wyrzeczenie się wiary często jest karane śmiercią,
    > a człowiek bez religii jest najgorszym odpadem człowieka. Więc ten, tego
    > z tą dobrowolnością.
    >
    > Ale poważnie - jak się u was stwierdza czy ktoś podlega pod szariat czy nie?

    Nie wiem i nie mogę na szybko odszukac. Spodziewam się, ze po pierwsze,
    jak twierdzisz, że jesteś muzułmanem to jesteś, no chyba, że
    rzeczywistość wskazuje na coś innego. I odwrotnie, to, że twierdzisz, ze
    nie jesteś, nie oznacza, że nie jesteś. Czyli w sytuacjach spornych sąd
    będzie badał.

    --
    Marcin

  • 186. Data: 2024-10-23 06:29:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Się nieemigruje bo nie ma jak i nie ma aż takich kontrastów.

    Akurat w Azji kontrasty ekonomiczne są ogromne w porównaniu z Europą.

> [...]
    > sprowadza. Co wiecej, czesto wiąże się to dla nich z ekstra kosztami, bo
    > zwykle i różne agencje chcą na nich zarobić.

    No właśnie - socjal jest problemem.

    > Zapostulowałeś, że jak ktoś przybywa do nowego kraju to ma takie same
    > warunki edukacji i zawodowej kariery jak wieloletni tego kraju rezydent.

    Nie wydaje mnie się. Wręcz przeciwnie - generalnie mają gorszy start i
    bez zaawansowanego komunizmu tego nie zmienisz. Co powoduje, że wszelkie
    gadanie o tym że należy im zapewnić ten sam poziom życia co obywatelom
    to będzie ok, jest to prostu głupim gadaniem bez pokrycia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 187. Data: 2024-10-23 06:33:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli dwie kategorie obywateli? Lepszy i gorszy sort?

    Nikt nie powiedział, że muszą być obywatelami. Po prostu nie powinno się
    obywatelstwa na lewo i prawo rozdawać.

    > Nie wiem i nie mogę na szybko odszukac. Spodziewam się, ze po pierwsze,
    > jak twierdzisz, że jesteś muzułmanem to jesteś, no chyba, że
    > rzeczywistość wskazuje na coś innego.

    No właśnie z muzułmanem zostaje się przypadkiem i bez kontroli. Wypisać
    się z tego jest dość ciężko.

    > I odwrotnie, to, że twierdzisz, ze
    > nie jesteś, nie oznacza, że nie jesteś. Czyli w sytuacjach spornych sąd
    > będzie badał.

    Czyli nie tak dobrowolnie, że jak nie chcesz to po prostu nie i tyle.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 188. Data: 2024-10-23 06:34:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > urządzał roszczeniowe protesty nie dotyczące ich egzystencjalnych spraw
    > podstawowych, to pewnie bym mu tego obywatelstwa nie dał.

    O, to, to. Są w gościach więc niech się zachowują. Jak nie to niech jadą
    tam, gdzie im się podoba.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 189. Data: 2024-10-23 10:25:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Oct 2024 21:42:33 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ukraińcy wiz nie dostawali - przynajmniej domyślnie.

    A jednak pewne możliwości w strefie Schengen im to dawało.

    > Wizy sprzedawane innym są przedmiotem badania.

    No ale każdy kraj z układu może wystawić petentowi wizę szengeńską,
    lub odmówić, i pobierze wcześniej opłatę.

    Bodajże jest rejestr osób niepożądanych, i wtedy nie może.

    J.

  • 190. Data: 2024-10-23 10:33:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Oct 2024 21:46:10 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Rząd Niemiec upatrywał w imigrantach taniej siły roboczej. Kiedy udał
    > się im ten numer z Turkami.

    Ogólnie tak. Ręce do pracy są im bardzo potrzebne.

    >Natomiast obecnie dostali problem z socjalem.

    Ale od początku się mówiło, ze imigrantami trzeba się dzielić.

    > Natomiast prawo strefy Schengen normuje wpuszczanie obcokrajowców i tu
    > formalnie Niemcy ni mogli sobie ich importować. Kombinowali, z będą
    > ratować Unię Europejską przed uchodźcami, ale się to wymknęło spod
    > kontroli.

    Po pierwsze - wydaje mi się, że jak najbardziej mogą wpuszczać i
    udzielac wiz szengeńskich, jeśli te normy spełniają.

    Po drugie - u nas jest wiza krajowa typu D, nie szengenska,
    https://www.gov.pl/web/dyplomacja/wizy

    i myślę, ze w Niemczech też jest takowa.

    A jeszcze mamy karty pobytu.

    J.