  • 1. Data: 2007-12-05 11:58:39
    Temat: hipoteka a notariusz
    Od: "Maaciek" <k...@o...pl>

    Mam takie pytanie a zarazem problem - moze od poczatku...
    Jestem włascicielem spoldzielczo wlasnosciowego lokalu w budynku
    wielorodzinnym.
    Chce kupic dzialke na kredyt, którego zabezpieczeniem bedzie własnie to moje
    mieszkanie.
    NIe posiadam ksiegi wieczystej na nie, ale bank w ktorym biore kredyt
    powiedzial ze na codzien spotyka sie z takimi sytuacjami i nie widzi
    problemu (i dokladnie tak robi) aby księge wieczysta założyc automatycznie w
    momencie udzielenia kredytu wpisujac w nia za jednym zamachem fakt
    zastawienia tego miaszkania na poczet udzielanego kredytu. Wystawili mi
    takie ladne zaswiadczenie na podstawie którego prosza aby notariusz wpisał w
    akcie notarialnym ta informacje. I tu pojawia sie problem... Natariusz ktory
    ma zrobic ten akt powiedzial ze to jest niezgodne z prawem poniewaz jesli
    nie ma ksiegi wieczystej to nie moze sprawdzic czy to mieszkanie na pewno
    jest moje, nie ma na nim zadnych zabezpieczen itd.
    I co ja mam teraz zrobic? Czy umowa ze spoldzielnią o ustanowienie wlasnosci
    nie wystarczy? Pomozcie prosze co mam zrobic
    Maciek

  • 2. Data: 2007-12-05 15:53:05
    Temat: Re: hipoteka a notariusz
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Maaciek napisał
> [...]
    > I co ja mam teraz zrobic? Czy umowa ze spoldzielnią o ustanowienie
    > wlasnosci nie wystarczy? Pomozcie prosze co mam zrobic

    Czy to byl na pewno notariusz? Nie chce mi sie wierzyc, ze _notariusz_
    mogl tak powiedziec. Powinien Ci powiedziec mniej wiecej cos takiego:
    zeby zalozyc ksiege na wlasnosciowego spoldzielczego prawa do lokalu,
    ktory kiedys tam wykupiles w ogole nie musisz korzystac z posrednictwa
    notariusza. Skompletuj sobie nastepujace dokumenty:
    - zaswiadczenie ze spoldzielni, takie specjalne (tam beda wiedzieli
    jakie), jest w nim m.in. informacja, ze na podstawie takiej i siakiej
    dokonano przeksztalcenia lokatorskiego spoldzielczego prawa do lokalu
    na wlasnosciowe, ze uisciles caly wklad - slowem ze jestes uprawnionym
    do tego lokalu, ze nie masz zaleglosci czynszowych i ze wg stanu
    wiedzy spoldzielni na mieszkaniu nie ciaza zadne ciezary (hipoteka,
    dozywocie itp.)
    - jesli przeksztalcenie zostalo dokonane na podstawie umowy, to tez
    bedzie konieczna, w oryginale z notarialnie poswiadczonymi podpisami
    stron
    - ewentualnie przydzial tego lokalu
    i udaj sie do wydzialu ksiag wieczystych, wypelnij wniosek, dolacz te
    dokumenty, zaplac 260 zl i zaloz ksiege.
    Po zalozeniu wezmiesz odpis i pojdziesz z nim do notariusza i
    sporzadzisz umowe kupna dzialki i akt ustanowienia hipoteki na
    mieszkaniu.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2007-12-06 06:21:52
    Od: "Maaciek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Po zalozeniu wezmiesz odpis i pojdziesz z nim do notariusza i sporzadzisz
    > umowe kupna dzialki i akt ustanowienia hipoteki na mieszkaniu.

    troszeczke mnie uspokoilas ze jednak sie da :) a czy to byl notariusz?
    niestety byl, a najgorszym jest fakt ze jak w miescie jest tylko jedna
    kancelaria notarialna to tym notariuszom woda sodowa do glowy buzuje, a o
    jakichkolwiek negocjacjach cen mozna zapomniec... na szczescie w sasiednim
    miesteczku sa aż dwie kancelarie i obsluga klienta o stokroc lepsza
    jeszcze raz dzieki za info