  • Data: 2007-12-05 11:58:39
    Temat: hipoteka a notariusz
    Od: "Maaciek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam takie pytanie a zarazem problem - moze od poczatku...
    Jestem włascicielem spoldzielczo wlasnosciowego lokalu w budynku
    wielorodzinnym.
    Chce kupic dzialke na kredyt, którego zabezpieczeniem bedzie własnie to moje
    mieszkanie.
    NIe posiadam ksiegi wieczystej na nie, ale bank w ktorym biore kredyt
    powiedzial ze na codzien spotyka sie z takimi sytuacjami i nie widzi
    problemu (i dokladnie tak robi) aby księge wieczysta założyc automatycznie w
    momencie udzielenia kredytu wpisujac w nia za jednym zamachem fakt
    zastawienia tego miaszkania na poczet udzielanego kredytu. Wystawili mi
    takie ladne zaswiadczenie na podstawie którego prosza aby notariusz wpisał w
    akcie notarialnym ta informacje. I tu pojawia sie problem... Natariusz ktory
    ma zrobic ten akt powiedzial ze to jest niezgodne z prawem poniewaz jesli
    nie ma ksiegi wieczystej to nie moze sprawdzic czy to mieszkanie na pewno
    jest moje, nie ma na nim zadnych zabezpieczen itd.
    I co ja mam teraz zrobic? Czy umowa ze spoldzielnią o ustanowienie wlasnosci
    nie wystarczy? Pomozcie prosze co mam zrobic
    Maciek