-
1. Data: 2009-12-17 15:14:22
Temat: gwarancja
Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>
Jak wygląda kwestia informowania sprzedawcy o długości trwania okresu
gwarancji towaru?
Muszą informować przed sprzedażą czy nie muszą - potrzebne art prawne?
Co w przypadku kiedy producenci celowo nie informują kupującego o okresie
gwarancyjnym ponieważ np jest dużo krótszy niż 24mies a kupujący dowiaduje
się dopiero z dokumentacji wystawionej po zapłaceniu faktury wraz z odbiorem
sprzętu z magazynu ?
Wiem co za różnica skoro konsumentem jest osoba prywatna bo i tak z kodeksu
cywilnego ma 24mies rękojmi wiec bez znaczenia.
Co w przypadku takich zabiegów wobec kontrahentów prowadzących działalność?
-
2. Data: 2009-12-17 15:26:34
Temat: Re: gwarancja
Od: BK <b...@g...com>
On Dec 17, 4:14 pm, "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>
wrote:
> Jak wygląda kwestia informowania sprzedawcy o długości trwania okresu
> gwarancji towaru?
>
> Muszą informować przed sprzedażą czy nie muszą - potrzebne art prawne?
>
> Co w przypadku kiedy producenci celowo nie informują kupującego o okresie
> gwarancyjnym ponieważ np jest dużo krótszy niż 24mies a kupujący dowiaduje
> się dopiero z dokumentacji wystawionej po zapłaceniu faktury wraz z odbiorem
> sprzętu z magazynu ?
>
> Wiem co za różnica skoro konsumentem jest osoba prywatna bo i tak z kodeksu
> cywilnego ma 24mies rękojmi wiec bez znaczenia.
>
> Co w przypadku takich zabiegów wobec kontrahentów prowadzących działalność?
Tak po prawdzie to konsument nie ma 24 miesiecy rekojmi z KC, a
wlasnie osoba prowadzaca dzialanosc ma :) czyli jest odwrotnie niz
napisales
-
3. Data: 2009-12-17 15:31:54
Temat: Re: gwarancja
Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>
Nie zgodze się z tobą ale nie będę polemizował bo nie o to pytałem.
Dla przypomnienia moje głowne pyutanie to:
Czy sprzedawcy muszą informować kupujacego przed sprzedażą o okresie
gwarancji czy nie muszą - potrzebne art prawne?
-
4. Data: 2009-12-17 15:44:14
Temat: Re: gwarancja
Od: zly <b...@N...fm>
Dnia Thu, 17 Dec 2009 16:31:54 +0100, maximus napisał(a):
> Czy sprzedawcy muszą informować kupujacego przed sprzedażą o okresie
> gwarancji czy nie muszą - potrzebne art prawne?
Gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym, więc jeśli nie pytasz to raczej
nie muszą ci o tym specjalnie mówić
--
marcin
-
5. Data: 2009-12-17 15:48:56
Temat: Re: gwarancja
Od: BK <b...@g...com>
On Dec 17, 4:31 pm, "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>
wrote:
> Nie zgodze się z tobą ale nie będę polemizował bo nie o to pytałem.
> Dla przypomnienia moje głowne pyutanie to:
>
> Czy sprzedawcy muszą informować kupujacego przed sprzedażą o okresie
> gwarancji czy nie muszą - potrzebne art prawne?
Ale to nie jest kwestia tego czy sie ze mna zgodzisz czy nie. To jest
kwestia tego czy znasz Kodeks Cywilny czy tez nie. Rekojmia z KC jak
najbardziej obejmuje osoby prowadzace dzialanosc gospodarcza i jest to
AFIR 12 miesiecy. Nie obejmuje zasadniczo konsumentow, ktorzy
korzystaja z ochrony okreslonej w ustawie o szczegolnych warunkach
sprzedazy konsumenckiej - czyli nie z rekojmi, a niezgodnosci towaru z
umowa i tam jest mowa o 24 miesiacach.
Natomiast gwarancja to jest dobrowolna umowa sprzedawcy z kupujacym
[niezaleznie czy konsumentem czy przedsiebiorca] i jest takze
uregulowana w KC. Natomiast nie ma zadnych regulacji dotyczacych
obowiazkow informacyjnych zwiazanych z gwarancja. Gwarancja wynika z
dokumentu przekazanego kupujacego, jesli dokument nie stwierdza
inaczej gwarancja jest na rok od dnia wydania rzeczy.
-
6. Data: 2009-12-17 23:50:49
Temat: Re: gwarancja
Od: "pmlb" <p...@d...com>
"maximus" <l...@a...skasuj_to.pl> wrote in message
news:hgdhsa$6q7$1@news.telbank.pl...
> Jak wygląda kwestia informowania sprzedawcy o długości trwania okresu
> gwarancji towaru?
>
> Muszą informować przed sprzedażą czy nie muszą - potrzebne art prawne?
>
> Co w przypadku kiedy producenci celowo nie informują kupującego o okresie
> gwarancyjnym ponieważ np jest dużo krótszy niż 24mies a kupujący dowiaduje
> się dopiero z dokumentacji wystawionej po zapłaceniu faktury wraz z
> odbiorem sprzętu z magazynu ?
A nie mozesz po odebraniu sprzetu isc do kasy powiedziec, ze zwracasz towar
bo ci gwarancja nie odpowiada?
-
7. Data: 2009-12-18 00:42:42
Temat: Re: gwarancja
Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
On 2009-12-18 00:50, pmlb wrote:
>
> A nie mozesz po odebraniu sprzetu isc do kasy powiedziec, ze zwracasz
> towar bo ci gwarancja nie odpowiada?
Jeżeli np. reklama mówiła o 24 miesięcznej gwarancji, a Ty dostałeś 12
miesięczną, to możesz skorzystać z uprawnień konsumenckich do zwrotu.
-
8. Data: 2009-12-18 13:35:13
Temat: Re: gwarancja
Od: BK <b...@g...com>
On Dec 18, 1:42 am, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<m...@t...waw.pl> wrote:
> On 2009-12-18 00:50, pmlb wrote:
>
>
>
> > A nie mozesz po odebraniu sprzetu isc do kasy powiedziec, ze zwracasz
> > towar bo ci gwarancja nie odpowiada?
>
> Jeżeli np. reklama mówiła o 24 miesięcznej gwarancji, a Ty dostałeś 12
> miesięczną, to możesz skorzystać z uprawnień konsumenckich do zwrotu.
Polemizowalbym. Bo niby na jakiej podstawie prawnej? :)
-
9. Data: 2009-12-18 13:37:32
Temat: Re: gwarancja
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2009-12-18 14:35, BK pisze:
>> Jeżeli np. reklama mówiła o 24 miesięcznej gwarancji, a Ty dostałeś 12
>> miesięczną, to możesz skorzystać z uprawnień konsumenckich do zwrotu.
>
> Polemizowalbym. Bo niby na jakiej podstawie prawnej? :)
"Reklama wprowadzająca w błąd" - ctrl+C, google, ctrl+V, enter i ...
wszystko jasne. :)
--
spp
-
10. Data: 2009-12-18 13:58:54
Temat: Re: gwarancja
Od: BK <b...@g...com>
On Dec 18, 2:37 pm, spp <s...@o...pl> wrote:
> W dniu 2009-12-18 14:35, BK pisze:
>
> >> Jeżeli np. reklama mówiła o 24 miesięcznej gwarancji, a Ty dostałeś 12
> >> miesięczną, to możesz skorzystać z uprawnień konsumenckich do zwrotu.
>
> > Polemizowalbym. Bo niby na jakiej podstawie prawnej? :)
>
> "Reklama wprowadzająca w błąd" - ctrl+C, google, ctrl+V, enter i ...
> wszystko jasne. :)
>
> --
> spp
cool, cool ale reklama wprowadzajaca w blad nie daje z automatu
uprawnienia do zwrotu towaru, mozna jedynie dochodzic na drodze
cywilnej swoich praw
nie ma tu mechanizmu dzialajacego w jakis szczegolny "pro konsumencki"
sposob np. ze moge odstapic od umowy w okreslonym terminie
to ze moge pozwac sklep - to wiem, kazdy moze, zawsze :) i bez reklamy
wprowadzajacej w blad
nie ma zas jakiegos konsumenckiego uprawnienia do zwrotu - chyba ze
pod tym pojeciem rozumiesz prawo kazdej osoby do pozwania drugiej
osoby na drodze cywilnej :)