  • 1. Data: 2009-12-17 17:38:36
    Temat: Ubezpieczenie zdrowotne legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    http://bankier.tv/video/Koniec-z-legitymacjami-50208
    .html

    Koniec z legitymacjami
    Bankier.TV, 2009-12-17 16:00
    Od 1 stycznia 2010 roku nie będą już wydawane legitymacje ubezpieczeniowe,
    które potrzebne nam były podczas wizyty u lekrza. O tym dlaczego i co to
    zmieni w sytuacji pacjenta mówi dla Bankier.TV ekspert.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow
    _k_Warszawy_20070930-32.php

  • 2. Data: 2009-12-17 17:56:34
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2009-12-17 18:38, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > które potrzebne nam były podczas wizyty u lekrza. O tym dlaczego i co to
    > zmieni w sytuacji pacjenta mówi dla Bankier.TV ekspert.

    Zapomniałeś dodać, że teraz trzeba będzie co miesiąc pobierać od
    pracodawcy zusowski druk RMUA. W praktyce wolałem jednak pieczątki,
    załatwiało się to w 10 sek (u mnie w firmie jest babka która się tylko
    tym zajmowała i procedura była błyskawiczna) a teraz trzeba czekać po
    kilka minut na odkopanie koperty z "paskiem" (którego do tej pory w
    zasadzie nie brałem). Ogólnie jak to w Polsce, pomysł dobry a wyszło jak
    zwykle.

    --
    pozdrawiam
    MZ

  • 3. Data: 2009-12-17 18:18:05
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik MZ napisał:
> [...]
    > kilka minut na odkopanie koperty z "paskiem" (którego do tej pory w
    > zasadzie nie brałem). Ogólnie jak to w Polsce, pomysł dobry a wyszło jak

    u mnie podbicie zwiazane z wysylka trwalo do 2 tygodni, przestalem
    wysylac bo nie moglem sobie na to pozwolic

    --
    bla

  • 4. Data: 2009-12-17 18:37:42
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 17 Gru, 18:56, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
    Ogólnie jak to w Polsce, pomysł dobry a wyszło jak
    > zwykle.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > MZ

    Pomysl dobry? Przerzucenie funkcji ktora powinien posiadac system na
    uzytkownikow systemu? Blyskawicznie to by bylo jakby przy rejestracji
    pani wklepywala to w komputer i pokazaywala sie jej informacja. Mamy
    XXI wiek, a oni wymyslaja biurokratyczna fanaberie rodem z lat 60.

  • 5. Data: 2009-12-17 20:04:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 17 Dec 2009 18:56:34 +0100, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    wrote:

    >W praktyce wolałem jednak pieczątki,
    >załatwiało się to w 10 sek (u mnie w firmie jest babka która się tylko
    >tym zajmowała
    To jest pierwsza do zwolnienia? :)
    Likwidacja stanowiska pracy "specjalista ds przystawiania pieczatek w
    legitymacjach".
    Zreszta legitymacje mialy zachowac waznosc do wyczerpania tylko nowych
    nie bedzie.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2009!
    http://www.nadmorze.pl/sylwester-nad-morzem - Może nad morze?

  • 6. Data: 2009-12-18 13:17:45
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kilka minut na odkopanie koperty z "paskiem" (którego do tej pory w
    > zasadzie nie brałem). Ogólnie jak to w Polsce, pomysł dobry a wyszło jak

    Tylko zapominasz o dwóch "szczegółach" - od 1998 r pracodawca ma OBOWIĄZEK
    dostarczać ci RMUA co miesiąc. Powien robić to za poświadczeniem odbioru, w
    swoim własnym interesie. Nie możesz isę tłumaczyć w przychodni, że ci nie
    dał - powinieneś w takiej sytuacji zgłosić się do ZUS, PIP albo i do sądu
    pracy. Ilu dzięki takiemu zabiegowi odpadnie z kolejki w przychodzi? Ilu
    pracodawców spełnia ten obowiązek regularnie?
    Poza tym - CO DO CH*JA WAFLA babkę w przychodznianym okienku obchodzą moje
    zarobki, aprzeceiż info o takowych znajduje sie na tym druku!

    Druga sprawa - "pasek" to nie to samo co RMUA, RMUA zawiera trochę więcej
    informacji i z reguły jest formatu A4.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2009-12-18 18:58:59
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

> [...]
    > pani wklepywala to w komputer i pokazaywala sie jej informacja. Mamy
    > XXI wiek, a oni wymyslaja biurokratyczna fanaberie rodem z lat 60.

    Internetowy system ?
    login i hasło, aby haker mógł sobie czytać kto ubezpiezony ?

  • 8. Data: 2009-12-18 20:36:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.12.2009 19:58), Imiennika wrote:

    > Internetowy system ?
    > login i hasło, aby haker mógł sobie czytać kto ubezpiezony ?

    A po co hasło? I w ogóle po co login? System zwracający tak/nie po
    wklepaniu PESELu lub NIPu...

    p. m.

  • 9. Data: 2009-12-18 22:35:52
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Imiennika wrote:

    > Internetowy system ?
    > login i hasło, aby haker mógł sobie czytać kto ubezpiezony ?

    Właśnie otrzymałem pismo od mojej czeskiej kasy chorych, że mi
    przygotowali nową kartę EKUZ, którą należy posługiwać się i podczas
    wizyt u lekarza w Czechach i za granicą. Na karcie jest jest podany
    adres internetowy, gdzie należy wprowadzić numer karty i system od razu
    poda, czy ubezpieczenie zdrowotne jest ważne, czy płacę składki. Patrz
    www.vzp.cz/EHIC

    Nie trzeba więc żadnego loginu ani hasła.

    Ludek

  • 10. Data: 2009-12-19 05:18:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-18 21:36, mvoicem pisze:

    > A po co hasło? I w ogóle po co login? System zwracający tak/nie po
    > wklepaniu PESELu lub NIPu...

    A ja nie życzę sobie aby każdy mógł wiedzieć czy jestem ubezpieczony czy
    nie.

    --

    spp