  • 1. Data: 2009-12-17 14:45:56
    Temat: zabezpieczenie roszczenia - nie chcą wydać kopii
    Od: Xrumer x <x...@g...com>

    Witam,

    Sędzia na rozprawie wydał postanowienie zabezpieczenia roszczenia w
    postaci dopuszczenia do korzystania z nieruchomości wspólnej (takie
    zastępcze wyjście do czasu zakończenia sprawy - następna rozprawa i
    wyrok za 30 dni).

    Po rozprawie sędzia powiedział, żebym poszedł napisał pisemko o
    wydanie kopii postanowienia, opłacił 6 zł za znaczki skarbowe i
    odebrał to postanowienie w razie gdyby strona (obecna na rozprawie)
    dalej uniemożliwiała mi takowy dostęp. (nie ma nic o terminach od
    kiedy to działa ani do kiedy.)

    Pisemko złożyłem miałem przyjść na drugi dzień po odbiór i tak
    zrobiłem a tu zdziwienie bo Pani powiedziała, że nie może tego wydać
    bo druga strona ma 7 dni na odwołanie i 7 dni to się będzie
    uprawomacniać.

    Nie znam się na tym ale wydawało mi się, że skoro to jest
    zabezpieczenie roszczenia i jest to wydane do czasu następnej rozprawy
    to wydawało mi się, że to jest wiążące od ręki a tutaj nagle, że
    trzeba czekać tydzień (i to akurat wypadną święta... potem sylwester
    pewnie kogoś nie będzie i całe to zabezpieczenie będzie o kant tyłka
    rozbić ;-)

    Pozdrawiam i proszę o informację czy to normalny tryb czy kobiecie się
    nie chce tego szukać/drukować/podbijać i mnie po prostu zbywa...

  • 2. Data: 2009-12-17 18:03:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-17 15:45, Xrumer x pisze:

    > Po rozprawie sędzia powiedział, żebym poszedł napisał pisemko o
    > wydanie kopii postanowienia, opłacił 6 zł za znaczki skarbowe

    Na pewno nie znaczki skarbowe tylko znaki opłaty sądowej.

> [...]
    > zrobiłem a tu zdziwienie bo Pani powiedziała, że nie może tego wydać
    > bo druga strona ma 7 dni na odwołanie i 7 dni to się będzie

    Pani nie ma tu nic do gadania. Jeśli rzeczywiście nie mieli by ci tego
    wydać to sąd winien wydać postanowienie.
    Ale generalnie "pani" ma rację: "Na postanowienie sądu pierwszej
    instancji w przedmiocie zabezpieczenia przysługuje zażalenie"

    --
    @2009 Johnson