  • 11. Data: 2005-06-13 13:50:12
    Temat: Re: grill na balkonie
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Jocker_Gd wrote:

    > IMHO grillowanie to uzytkowanie które zdecydowanie moze byc zaczatkiem
    > pozaru - tyle

    Kuchenka gazowa takoz... wiczka w swieczniku tez... papieros...

    --
    Richard Paul Russo "SHIP OF FOOLS" ............. http://tiny.pl/h256
    Gwiezdne Wojny - Epizod 3: Zemsta Sithów ....... http://tiny.pl/hknr

  • 12. Data: 2005-06-13 18:19:11
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jocker_Gd" <H...@U...onet.pl> niebacznie
    popelnil news:d8jv1r$4q9$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Budynki w tym budynki mieszkalne i usługowe, inne obiekty
    > budowlane, a także tereny np. takie jak pola biwakowe czy tereny
    > rekreacyjne, określane w przepisach przeciwpożarowych jako
    > "obiekty", powinny być projektowane, użytkowane i utrzymywane w
    > sposób zabezpieczający przed powstaniem pożaru.
    Jeżeli ten grill został tak skonstruowany, że może stwarza zagrożenie
    pożarowe to czy powinien być dopuszczony do obrotu?
    Przyłączam się do rad żebyś sobie te grilowanie odpuścił,
    i gratulacje za chęć pytań PRZED.

    --
    pozdro
    poreba

  • 13. Data: 2005-06-13 19:01:55
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <X...@1...7.19.101>, poreba wrote:

    > i gratulacje za chęć pytań PRZED.

    Tam zaraz gratulacje. On nie pyta czy sąsiadom to nie będzie
    przeszkadzało, on chce wiedzieć jak podpierając się prawem spławić
    ewentualnie interweniujących sąsiadów.
    Pręt w tyłek za takie pomysły, a nie gratulacje.

    Renata

  • 14. Data: 2005-06-13 19:17:34
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Pręt w tyłek za takie pomysły, a nie gratulacje.

    Dobra, ale tak praktycznie to co przeszkadza w robieniu grilla na
    balkonie? Po mojemu to lepiej niz w domu (na balkonie nie mam nic coby
    sie moglo zapalic) :)

    Jasne, ze sasiadom przeszkadza, ale nikt nie mowil ze nie mieszka na
    ostatnim pietrze.

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 15. Data: 2005-06-13 19:59:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> niebacznie
    popelnil
    .waw.pl:

    > Tam zaraz gratulacje. On nie pyta czy sąsiadom to nie będzie
    > przeszkadzało, on chce wiedzieć jak podpierając się prawem
    > spławić ewentualnie interweniujących sąsiadów.

    Każda interpretacja jest projekcją iterpretatora ;)
    Ja tam u inicjatora słuszny legalizm dostrzegłem,
    ale tego pierwszego wrażenia nie zamierzam bronić
    do upadłego.;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-06-13 21:17:01
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d8kmgg$r9u$1@nemesis.news.tpi.pl>, Kocureq wrote:

    > Jasne, ze sasiadom przeszkadza, ale nikt nie mowil ze nie mieszka na
    > ostatnim pietrze.

    I do tego w wieży:)

    Renata

  • 17. Data: 2005-06-13 21:45:49
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > I do tego w wieży:)

    Nie, a tak powaznie, to nie widze przeciwwskazan do robienia grilla na
    balkonie. Jesli chodzi o poza to bezpieczniej niz w ogrodku bo kafelki i
    cement sie nie pala. Jesli tylko nie przeszkadza sasiadom...

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 18. Data: 2005-06-14 03:53:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zlaprybe wrote:
    > Mieszkam w bloku, mam duzy balkon. Nestety w moim miescie nie ma miejsca na
    > zrobienie grilla (nawet w parkach jest tabliczka z zakazem grillowania).
    > Jedynym wyjsciem na szybki grill jest zrobienie go na balkonie. Mam wiec
    > pytanie. Czy robienie grilla na balkonie jest zgodne z prawem, tzn czy mam
    > spodzieac sie ewentualnej interwencji policji, ze np. dymie?

    Jak komuś będzie leciał dym w okna to na pewno możesz się spodziewać
    interwencji policji lub straży miejskiej - da się to spokojnie
    podciągnąc pod zakłócanie spokoju wybrykiem.

    Poza tym sprawdź regulamin podządku domowego (wewnętrzne przepisy danej
    spółdzielni/wspólnoty/właściciela budynku) - w niektórych jest to
    wyraźnie zakazane.

    Wreszcie możesz podpaść pod ochronę przeciwpożarową. Poza wspomnianym
    przez innych przepisem ogólnym (IMHO trochę naciągane jest jego
    zastosowanie do tej sytuacji) obowiązuje m.in. zakaz rozpalania ognisk
    (a to jest poniekąd ognisko) w odległości mniejszej niż 10m od budynku
    (to już w rozporządzeniu, a nie w ustawie).

  • 19. Data: 2005-06-14 06:07:52
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    moim zdaniem mozesz zrobic tego grilla, przepisy ppoz mowia ze musisz
    uzytkowac balkon jako obiekt nie stwarzajac zagrozenia pozarem, czyli
    zwykly grill dopuszczony do sprzedazy w polsce ;)
    po drugie za dym to ci moga nagwizdac, bo nie ma przepisow
    zabraniajacych dymienia i nikt nie potwierdzi szkodliwosci tego dymu
    wiekszej niz spalin z przejezdzajacego samochodu
    po trzecie grill to nie ognisko bo to nie jest otwarty ogien, po drugie
    mozesz zawsze pokazac ze ci sie zarzy a nie pali ;)
    a po czwarte warto sprobowac chodz raz
    mozesz sie powolac na przepisy ktore przytoczyl Jocker_Gd i wytluscic
    policjantom lub straznikom miejskim "w sposob niezagrzajacy" czyli taki
    jak wlasnie uzywasz grilla, wart miec w miednicy troche wody zeby
    pokazac ze jestes zabezpieczony na kazda ewentualnosc

  • 20. Data: 2005-06-14 06:30:46
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Harry napisał(a):
    > po drugie za dym to ci moga nagwizdac, bo nie ma przepisow
    > zabraniajacych dymienia i nikt nie potwierdzi szkodliwosci tego dymu
    > wiekszej niz spalin z przejezdzajacego samochodu
    tylko ze grill zazwyczaj ma blizej do okna sasiada niz przejezdzajacy
    samochod
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl