eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogdy odbiorca przesyłki kłamiegdy odbiorca przesyłki kłamie
  • Data: 2009-10-27 10:44:39
    Temat: gdy odbiorca przesyłki kłamie
    Od: "Nixe" <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    mam pytanie, co się dzieje w takiej hipotetycznej sytuacji:
    firma A wysyła do klienta - dłużnika B wezwania do zapłaty, potem wezwanie
    przedsądowe (wszystko za potwierdzeniem odbioru), a następnie z powodu braku
    reakcji i zapłaty, zgłasza sprawę do windykacji. Windykator prosi firmę A o
    przesłanie dowodów nadania wezwań + potwierdzenia (żółte druczki), ponieważ
    takie wezwania są (rzekomo) warunkiem wszczęcia całego postępowania. Firma A
    dowody przesyła, wszystko się zgadza, ale gdy dochodzi do konfrontacji
    windykatora i firmy B, ta ostatnia twierdzi, że żadnych wezwań nigdy nie
    dostała, a we wskazanych przesyłkach była jedynie ... oferta reklamowa firmy
    A i jakieś nieistotne "nieewidencjonowalne" dokumenty.

    W jaki sposób rozpatruje się takie sporne przypadki (niekoniecznie związane
    z windykacją, ale generalnie, gdy odbiorca twierdzi, że w kopercie nie było
    tego, co deklarował nadawca przesyłki)? Czy defaultowo uważa się, że
    wysyłający działał w dobrej wierze i wysłał prawdziwe dokumenty czy też nie
    jest to takie oczywiste?

    Pozdrawiam
    Nixe

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1