  • 1. Data: 2007-11-05 15:54:29
    Temat: fundusz socjalny a malzenstwo
    Od: kober <j...@g...com>

    witam,

    w firmie X w ramach funduszu socjalnego pracownik moze korzystac z
    darmowych wejsc na basen (w nieograniczonej liczbie). wedle regulaminu
    korzystac z w.w. korzysci moze:
    - pracownik
    - jej (jego) wspolmalzonek,
    - jej (jego) dzieci.
    weryfikacja "wspolmalzenstwa" odbywa sie na zasadzie kontroli dowodu
    (takie same nazwisko), i innych blizej nie okreslonych czynnosci.
    prosze zauwazyc, ze zgodnie z regulaminem, jesli pracownik mialby
    dziecko z partnerka, ktora nie bylaby jego malzonka, to ono mogloby
    korzystac z basenu, ona zas nie moglaby.
    czy zgodne z polskim prawem jest ograniczenie korzystania z powyzszych
    korzysci wylacznie dla osob zyjacych w zalegalizowanym zwiazku? czy
    nie jest to dyskryminacja par, ktore zyja od wielu lat razem, ale nie
    pobraly sie?

    pozdrawiam,
    kober

  • 2. Data: 2007-11-05 16:06:26
    Temat: Re: fundusz socjalny a malzenstwo
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kober pisze:

    > czy zgodne z polskim prawem jest ograniczenie korzystania z powyzszych
    > korzysci wylacznie dla osob zyjacych w zalegalizowanym zwiazku?

    Litości.

    > czy nie jest to dyskryminacja par, ktore zyja od wielu lat razem, ale nie
    > pobraly sie?

    A przepis nie dotyczy wszystkich? Czy czyjeś konkubiny mogą wejść?
    By mówić o dyskryminacji kogoś dwa podmioty muszą znajdować sie w takiej
    samej (w istotnym zakresie) sytuacji.

    Ja uważam że cały ten fundusz socjalny to jedna wielka dyskryminacja i
    socjalizm.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-11-05 16:15:36
    Od: kober <j...@g...com>

    On 5 Lis, 17:06, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    > By mówi o dyskryminacji kogo dwa podmioty musz znajdowa sie w takiej
    > samej (w istotnym zakresie) sytuacji.

    a czy kobieta, w jednym wypadku zona, w drugim konkubina, w obu
    przypadkach partnerka zyciowa i matka dzieci pracownika, nie jest
    wlasnie takim podmiotem?

    kober

  • 4. Data: 2007-11-05 16:26:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kober pisze:

    > a czy kobieta, w jednym wypadku zona, w drugim konkubina, w obu
    > przypadkach partnerka zyciowa i matka dzieci pracownika, nie jest
    > wlasnie takim podmiotem?

    A jest?
    A pan partner jest? Choć dzieci chyba nie mogą mieć.

    Podstawowa różnica to chyba wspólność majątkowa ?! Wynagrodzenie
    pracownika z którego jest finansowany ZFS co do zasady wchodzi w skład
    majątku wspólnego małżonków. Czyli małżonek w istocie rzeczy przyznania
    się do ZFS. Może to jest to uzasadnienie zróżnicowania?

    Wiesz, zwróć się z zapytaniem do pracodawcy. Jestem ciekaw co
    odpowiedzą. Wyjedź im art. 183a kp

    W sumie z jakiego względu miałaby byc ta dyskryminacja ?

    Wybierz sobie: płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość,
    przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne,
    wyznanie, orientację seksualną, a także bez względu na zatrudnienie na
    czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w niepełnym wymiarze
    czasu pracy?

  • 5. Data: 2007-11-05 16:39:23
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    To ja sie podczepie ale z innej beczki...

    Malzenstwo. Maz z zona. Zona bierze w pracy pozyczke
    z funduszu zakladowego (np. remontowa) w wysokosci 6000.

    Czy to sa pieniadze zony, czy rowniez meza? :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 6. Data: 2007-11-05 16:43:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rezist.com pisze:

    > Czy to sa pieniadze zony, czy rowniez meza? :)

    A jak myślisz?

  • 7. Data: 2007-11-05 16:45:34
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > A jak myślisz?

    Domyslam sie, ze obejmuje to wspolnota. Glowy bym nie podlozyl :)

  • 8. Data: 2007-11-05 18:43:03
    Od: "www.ofe.xt.pl" <j...@p...onet.pl>

    Fundusz socjalny jest funduszem uznaniowym a nie roszczeniowym. Co
    wymysla w regulaminie pracodawca z zakładowymi organizacjami związkowymi
    to to obowiązuje.
    Tak więc sprawa w wątku jest jak najbardziej możliwa i prawnie dopuszczalna.

  • 9. Data: 2007-11-05 20:00:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    www.ofe.xt.pl pisze:

    > Fundusz socjalny jest funduszem uznaniowym a nie roszczeniowym.

    To chyba jednak nie do końca tak. Czasem ma to charakter jak najbardziej
    roszczeniowy. Wszystko zależy od postanowień regulaminu.

  • 10. Data: 2007-11-06 00:09:41
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 05 Nov 2007 07:54:29 -0800, kober <j...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >korzysci wylacznie dla osob zyjacych w zalegalizowanym zwiazku? czy
    >nie jest to dyskryminacja par, ktore zyja od wielu lat razem, ale nie

    sam uzyles formy "zalegalizowany zwiazek"...
    wiec dlaczego uwazasz, ze niezalegalizowany zwiazek powinien miec
    dokladnie te same przywileje co zalegalizowany?

    pozdarwiam,
    Cyb