  • 31. Data: 2007-06-13 21:30:06
    Temat: Re: freeware do użytku domowego - laptop
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

    > Rodzynek? Wiele przedsiębiorstw i instytucji pisze programy na własne
    > potrzeby. Tym się m.in. zajmują zatrudnieni tam informatycy.

    Ale chyba rzadko który autor jest oskarżany o nielegalne posiadanie
    swojego własoręcznego programu :-)

    M.

  • 32. Data: 2007-06-14 07:29:15
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > Jeżeli licencja nie była imienna, to jak prokurator wykaże że
    > 17.01.2003 *nie kupiłem* w tym konkretnym sklepie dajmy na to
    > Windowsa? Płytkę i paragon 'wcięło' podczas przeprowadzki.

    Jeśli chodzi o Windows, to można przedstawić klucz aktywacyjny. Takie
    klucze są generowane osobno dla każdej licencji. A bez klucza sama
    licencja jest bezwartościowa, bo nie można zainstalować programu.

  • 33. Data: 2007-06-14 07:32:01
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > Ale chyba rzadko który autor jest oskarżany o nielegalne posiadanie
    > swojego własoręcznego programu :-)

    Może i nie, ale w przypadku własnych programów dochodzą inne kwestie
    prawnoautorskie: na przykład kwestia posiadania odpowiedniej licencji
    na kompilator (z tego, co pamiętam, to darmowa licencja na kompilator
    języka C++ Intela nie zezwala na kompilowanie nim programów używanych
    do celów komercyjnych).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 34. Data: 2007-06-14 07:35:10
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Jeśli chodzi o Windows, to można przedstawić klucz aktywacyjny. Takie
    > klucze są generowane osobno dla każdej licencji. A bez klucza sama
    > licencja jest bezwartościowa, bo nie można zainstalować programu.

    No i jak sprawdzą od kogo uzyskałem klucz?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 35. Data: 2007-06-14 08:30:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:
    > Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Najłatwiej chyba sprawdzić, czy klucz jest unikalny :)

    A myślisz że unikalnego nie da się od osoby nieuprawnionej uzyskać?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 36. Data: 2007-06-14 08:31:07
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

  • 37. Data: 2007-06-14 09:05:36
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > A myślisz że unikalnego nie da się od osoby nieuprawnionej uzyskać?

    Pewnie można, i to zgodnie z prawem.

  • 38. Data: 2007-06-14 10:18:13
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Pewnie można, i to zgodnie z prawem.

    O, a teraz to mnie zaciekawiłeś. Rozwiniesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 39. Data: 2007-06-14 10:44:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    [...]

    > O, a teraz to mnie zaciekawiłeś. Rozwiniesz?

    Co w przypadku, w którym kupujesz pudełkową wersję Windows, nie
    akceptujesz licencji (która może zabraniać przekazywania klucza)
    i publikujesz klucz w Internecie?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 40. Data: 2007-06-14 12:22:28
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:
    > Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Co w przypadku, w którym kupujesz pudełkową wersję Windows,

    Znaczy się zawarłeś umowę ...

    > nie akceptujesz licencji (która może zabraniać przekazywania klucza)

    .. czy nie? Nie chcesz chyba powiedzieć, że zapłaciłeś przed zapoznaniem
    się z jej treścią? Bo jeżeli zapłaciłeś (zawarłeś umowę), a później
    chcesz zrezygnować, to np. w przypadku Windows masz obowiązek
    (wynikający z licencji, którą *już* zawarłeś) zwrócić wszystko co
    dostałeś do sprzedawcy.

    > i publikujesz klucz w Internecie?

    Moim zdaniem podpada pod art. 269b KK.

    --