  • 11. Data: 2009-03-13 13:37:49
    Temat: Re: fotoradar, a legalizacja zasilania
    Od: spp <s...@o...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Jak to nie ? Skoro nie da się nim wykryć wykroczenia - nie można
    > stwierdzić, że zostało popełnione. Nie można stwierdzić wykroczenia -
    > wykroczenia nie ma :)

    Czy elektrony w zasilaczach fotoradarów przechodzą odpowiednie
    przeszkolenia i czy mają wystarczające przygotowanie do pracy w służbach?

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-03-13 13:40:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jot.be" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale akurat radar najczęściej rejestruje czyn BĘDĄCY wykroczeniem.....

    Brak dowodów, skoro jedyny (wskazania radaru) został obalony.

  • 13. Data: 2009-03-13 13:56:32
    Od: "Nostradamus" <n...@n...pl>

    > Jak to nie ? Skoro nie da się nim wykryć wykroczenia - nie można
    > stwierdzić, że zostało popełnione. Nie można stwierdzić wykroczenia -
    > wykroczenia nie ma :)

    To też nieistotne. Istotne jest to, czy czyn wpisany na mandacie jest
    wykroczeniem. Tylko to będzie interesowało sąd.

  • 14. Data: 2009-03-13 14:01:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    Nostradamus pisze:

    > To też nieistotne. Istotne jest to, czy czyn wpisany na mandacie jest
    > wykroczeniem. Tylko to będzie interesowało sąd.

    Większość sobie wyobraża że to typowe postępowanie sądowe - z mowami
    prokuratorów, obrońców, powoływanie świadków, ekspertyzami, biegłymi,
    ławnikami, rozgorączkowaną publicznością, mediami, protestami przed
    budynkiem Sądu i ogłaszanym w świetle reflektorów wyrokiem.
    A tu - pstryk i po sprawie. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-03-13 14:01:58
    Od: "Nostradamus" <n...@n...pl>

    > Użytkownik "jot.be" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Brak dowodów, skoro jedyny (wskazania radaru) został obalony.

    Nikt w sądzie o żadne dowody nie będzie pytał więc o żadnym obaleniu nie ma
    mowy.
    Sędzia przeczyta wpis na mandacie i to wszystko. Unieważni mandat w
    przypadku gdy np. został on nałożony za brak apteczki w samochodzie osobowym
    albo motocyklu ponieważ nie stanowi to wykroczenia. Stan faktyczny nie
    interesuje sądu a jedynie to co widnieje na mandacie.
    Jeśli dostaniesz mandat za parkowanie za znakiem "zakaz zatrzymywania" i
    jako podstawa prawna figurować będzie art.92pr.1 to nawet faktyczny brak
    tego znaku nie będzie powodem unieważnienia mandatu, gdyż został on nałożony
    za czyn będący wykroczeniem. W momencie przyjmowania jesteś trzeźwy i
    dorosły. Wniosek-nie przyjmować wątpliwych mandatów.

  • 16. Data: 2009-03-13 15:05:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    t...@g...com pisze:
    > Witam
    >
    > Słyszałem, że fotoradar poza legalizacją urządzenia powinien posiadać
    > legalizację zasilania (zasilacza, akumulatora).

    Źle słyszałeś.
    Fotoradar przystosowany jest do pracy z jakimś tam rodzajem zasilania
    (sieć 220V, akumulator samochodowy itp.) i tyle.
    Homologacja wymaga że żeby w sytuacji kiedy z zasilaniem jest coś nie
    tak (np. za niskie napięcie) pomiar się nie wykonał.

    > Jeśli dobrze słyszałem, czy ktoś może wskazać podstawę prawną oraz
    > napisać jak wygląda w praktyce odwołanie się od mandatu celem okazania
    > kopii w/w badań?

    Tak jak koledzy napisali - odwołać się od nałożonego mandatu w takiej
    sytuacji już nie można.

    Można mandatu nie przyjąć, ale jeżeli ktoś nie pokpił sprawy jakiś
    okresowych legalizacji to raczej nic nie zrobisz.

  • 17. Data: 2009-03-13 15:15:36
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > § 1. Prawomocny mandat karny podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę nałożono
    > za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie.

    No i co z tego ? Przekroczenie dozwolonej prędkości jest wykroczeniem.
    Legalizacja fotoradaru nie ma tu nic do rzeczy, co najwyżej sąd będzie
    badał dowód z ekspertyzy urządzenia przez biegłego.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 18. Data: 2009-03-13 17:11:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "jot.be" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Brak dowodów, skoro jedyny (wskazania radaru) został obalony.

    na dowody to jest czas w sądzie. Skoro mandat został przyjety to jest po
    rybkach.

  • 19. Data: 2009-03-13 21:24:41
    Od: "Nostradamus" <n...@n...pl>

    > Nostradamus pisze:

    > Większość sobie wyobraża

    Zapomniałeś dodać " większość gamoni".
    A gęby mają wielkie))

  • 20. Data: 2009-03-13 21:26:47
    Od: "Nostradamus" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > Legalizacja fotoradaru nie ma tu nic do rzeczy, co najwyżej sąd będzie
    > badał dowód z ekspertyzy urządzenia przez biegłego.

    Nic nie będzie "badał". Zbada "kwitek" mandatu i to wszystko.