  • 1. Data: 2009-03-12 23:16:58
    Temat: szanse na odzyskanie dlugu
    Od: Lukasz <l...@p...onet.pl>

    Witam
    Prosze o porade w kwesti długu
    Kolezanka pozyczyla swojemu znajomemu znaczna sume pieniedzy - 28 000 zł
    nie biorac zadnego pokwitowania ani umowy (faktu lekkomyslnosci prosze
    nie komentowac )czesc kwoty zostala przekazana przelewem na konto mamy
    dluznika (12tys)a reszta w formie gotowki. w trakcie prób odzyskania
    dlugu dluznik przyslal zeskanowane pismo o uznaniu dlugu oraz terminie
    splaty (termin uplynol)wczensiej pomylkowo przyslal pismo kierowane do
    innego wierzyciela jest także zapisana w telefonie wymiana smsow
    Jakie sa szanse na odzyskanie dlugu w calosci biorac pod uwage
    zaistniale fakty ? czy ktos moze polecic firme ktora skutecznie odzyska
    dlug ?
    pozdrawiam Łukasz

  • 2. Data: 2009-03-12 23:57:25
    Temat: Re: szanse na odzyskanie dlugu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Lukasz wrote:
> [...]
    > Jakie sa szanse na odzyskanie dlugu w calosci biorac pod uwage
    > zaistniale fakty ? czy ktos moze polecic firme ktora skutecznie odzyska

    zadna firma skutecznie nie odzyska długu, bo to nie w ich interesie.
    Najprosciej od razu isc do sądu.

  • 3. Data: 2009-03-13 00:02:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie sa szanse na odzyskanie dlugu w calosci biorac pod uwage
    > zaistniale fakty ? czy ktos moze polecic firme ktora skutecznie odzyska

    Ocena mocy dowodowej SMS-ów czy jakiegoś zeskanowanego dokumentu o uznaniu
    długu, to już kwestia oceny sądu, ale jeśli dłużnik długowi zaprzeczy, to
    cienko to widzę. Zanim dłużnik jeszcze chce rozmawiać w ogóle, to ja bym
    uzgodnił z nim kolejny termin zwrotu długu i wziął od niego wypisany
    weksel, albo przynajmniej pisemne oświadczenie, ale w oryginale. Każdy z
    tych dokumentów pozwoli na uzyskanie tytułu wykonawczego. Ale to jeszcze
    nie egzekucja.

    Żeby egzekucja się udała, to dłużnik musi być w posiadaniu jakiegokolwiek
    majątku, a wierzyciel musi potrafić wskazać ten majątek. Jeśli znajoma
    będzie już miała tytuł wykonawczy i będzie znała majątek, to nie ma co
    wydziwiać z firmami, tylko oddać sprawę w ręce komornika. Jeśli nie zna
    majątku, to można spróbować poszukać jakiegoś detektywa, by ten majątek
    znalazł. I tylko w takiej sytuacji warto w ogóle zastanawiać się nad
    jakąkolwiek firmą.

  • 4. Data: 2009-03-13 08:59:40
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 13 Mar, 00:16, Lukasz <l...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Jakie sa szanse na odzyskanie dlugu w calosci biorac pod uwage
    > zaistniale fakty ? czy ktos moze polecic firme ktora skutecznie odzyska

    Samo zeskanowane pismo o uznaniu długi dość słabą moc dowodową
    posiada, ale można spróbować. Jeżeli chcesz, bym zajął się sprawą to
    napisz maila bezpośrednio do mnie.