  • 1. Data: 2006-10-27 11:17:06
    Temat: firmy windykacyjne, a wymiana danych osobowych
    Od: "sanczes" <j...@w...pl>

    Po byłej żonie zostało mi trochę wierzytelności do spłacenia, częsć spłacam
    na część nie mam funduszy więc scigają mnie firmy windykacyjne, i teraz
    pytanie, rozumiem, że pozyskanie moich danych osobowych od moich wierzycieli
    było legalne czy jednak mogą sobie nimi handlować firmy windykacyjne,
    ponieważ Kruk sprzedał Secapitalowi , tenże firmie Prokura itd
    nie chodzi mi o prowadzenie z nimi wojenki tylko jestem ciekaw na ile
    legalne są działania rzeczonych firm i czy są jakieś ograniczenia w
    naliczaniu przez nie kosztów ponieważ z 300 zł zadłużenia zrobili 1400 (w
    ciągu 4 lat - w takie odsetki nie wierzę)

  • 2. Data: 2006-10-27 11:35:28
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sanczes" <jchodoniu.news.tpi.pl...
> [...]
    > było legalne czy jednak mogą sobie nimi handlować firmy windykacyjne,
    > ponieważ Kruk sprzedał Secapitalowi , tenże firmie Prokura itd

    W przypadku sprzedazy wierzytelnosci moga przekazywac dane bez ograniczen.
    Inaczej nie da sie jej sprzedac..;-)

    --
    --pozdr.czes

  • 3. Data: 2006-10-27 19:45:47
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

    > spłacam
    > wierzycieli
    >
    > W przypadku sprzedazy wierzytelnosci moga przekazywac dane bez ograniczen.
    > Inaczej nie da sie jej sprzedac..;-)

    Jest orzeczenie SN o tym, że jak dokonują cesji wierzytelności to mogą
    przekazać też dane dlużnika, w innym przypadku byłoby to bez sensu. Jednakże
    poprzedni wlasciciel, ktory nie posiada już wierzytelności dane powinien
    usunąć - no bo niby jaką ma podstawę do ich trzymania? Wiem, że ich nie
    usuwają... traktują je jako źródło informacji, a nóż kiedyś znów będziesz
    miał u nich dług. Można wystąpić o ich usunięcie...

    Pozdrawiam
    Igor
    www.serwisprawa.pl