  • 11. Data: 2004-11-25 16:00:27
    Temat: Re: filmowanie w szkole
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Ja? Feruję wyroki?

    niech ci bedzie : sady, opinie - moze byc ?

    Może przespałeś zmiany od czasów panowania wujcia
    > Stalina, ale w chwili obecnej to winę, a nie niewinność, trzeba udowodnić.

    Nie rozumiem o co ci chodzi , opowiedz prosze co tam jes na tej kasecie.

    > Straszenie? Poniżanie? To ciekaw jestem, jak sobie wyobrażasz te lekcje,
    > skoro w. ciebie ich przebiegiem można straszyć/poniżać ;)

    przeczytaj jeszcze raz co napisalem :" ...jesli bylo tam nagrane np.
    straszenie/ponizanie nauczyciela..."

    VG

  • 12. Data: 2004-11-25 16:30:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Van Gogush" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > No a po tym wszystkim powinienes zmienic szkołe , bo zycie stanie sie
    > troche trudniejsze :P

    Niekoniecznie. Jeśli zrobi to z taktem, to wcale więcej sie nie będą
    wściekać, niż za samo filmowanie. A tego już nie odkręcimy.

  • 13. Data: 2004-11-25 16:59:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Van Gogush wrote:

    > niech ci bedzie : sady, opinie - moze byc ?

    Od sądów są sądy ;)

    A opinie - owszem. Mam prawo. I moje opinie są uzasadnione.

    > Nie rozumiem o co ci chodzi,

    Ty ferujesz wyroki - filmujący jest niemoralnym zbrodniarzem.

    > opowiedz prosze co tam jes na tej kasecie.

    Z dotychczasowych informacji - 'sceny z życia szkoły'. Co w tym
    nielegalnego/niemoralnego?

    > przeczytaj jeszcze raz co napisalem :" ...jesli bylo tam nagrane np.
    > straszenie/ponizanie nauczyciela..."

    Na podstawie 'jeśli' oskarżasz filmującego?

    To może od razu oskarż ich o terroryzm - w końcu ja nie wiem, czy w
    kamerze nie było np. bomby...

  • 14. Data: 2004-11-25 17:25:19
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Ty ferujesz wyroki - filmujący jest niemoralnym zbrodniarzem.

    Ja tego nie napisałem , napisałem że NIE WIEM ale domyslam się z
    kontekstu ze jest to cos co może zaszkodzic br4k skoro sie obawia tego -
    ale to tylko moje sądy :)

    > Z dotychczasowych informacji - 'sceny z życia szkoły'.

    które moga byc wykorzystane przeciwko komuś ....

    > Na podstawie 'jeśli' oskarżasz filmującego?

    Nie, na podstawie "[..]wykorzystane przeciwko komus"

    > To może od razu oskarż ich o terroryzm - w końcu ja nie wiem, czy w
    > kamerze nie było np. bomby...

    Ale to nie ja ustalilem niewinnosc po pierwszym poscie , ja napisalem ze
    trudno to ocenic nie znajac kontekstu. MZ decydujacy jest tu material
    filmowy, bez niego trudno wydawac jakies /sądy/ :)

    VG

  • 15. Data: 2004-11-25 17:31:35
    Od: "br4k" <b...@N...pl>

  • 16. Data: 2004-11-25 17:37:37
    Od: "br4k" <b...@N...pl>

    > Zastanawiam sie co bylo na tej kasecie skoro obawiasz sie konsekwencji,
    > podejrzewam ze nie byl to film z miłej wycieczki z krajobrazami ....

    Na filmie nie bylo nic za bardzo straszego.... po kolei i w skrocie:
    - rano. swietlica szkolna. wiekszosc klasy przepisuje zadanie,
    jest tu kilka przeklenstw, w tym na jednego z nauczycieli. <- i tego
    sie wlasnie boje, tzn. ja tego nie mowilem, ale nie chce zaszkodzic
    koledze.
    - pierwsza lekcja. kilka osob je sniadanie. nauczyciel siedzi, daje nam
    na projektorze zadanie do przepisania, a on cos robi na kompie, potem czyta
    oceny.
    - przerwa. troche wyglupow - nic zlego, krecenie szkolnej toalety (ale nie w
    negatywnym swietle), prezentacja "stroju szkolnego" - oczywiscie przez
    ucznia
    ubranego niewlasciwie :)
    - lekcja druga. nauczyciel czyta oceny ze spr.

    i to wszystko. boje sie tylko, czy osoby uzywajace wulgaryzmow nie poniasa
    przeze mnie za to konsekwencji

    br4k

  • 17. Data: 2004-11-25 17:44:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Van Gogush wrote:

    > Ja tego nie napisałem , napisałem że NIE WIEM ale domyslam się z
    > kontekstu ze jest to cos co może zaszkodzic br4k skoro sie obawia tego -
    > ale to tylko moje sądy :)

    A diabli wiedzą, do czego palanty produkujące statuty z zakazem
    rejestracji mogą się przyczepić.

    > które moga byc wykorzystane przeciwko komuś ....

    'br4k' to wyjaśnił - za to, że 'ktoś się brzydko wyrażał'.

    Mniej-więcej takiego 'zagrożenia' się spodziewałem. Oraz ewentualnego
    oskarżenia innych filmowanych o 'współudział' w tej 'zbrodni'.

    > Nie, na podstawie "[..]wykorzystane przeciwko komus"

    Patrz wyżej.

    > Ale to nie ja ustalilem niewinnosc po pierwszym poscie , ja napisalem ze
    > trudno to ocenic nie znajac kontekstu. MZ decydujacy jest tu material
    > filmowy, bez niego trudno wydawac jakies /sądy/ :)

    Odpowiedź dostałeś. I co? Łyso?

  • 18. Data: 2004-11-25 17:48:09
    Od: "br4k" <b...@N...pl>

    > Użytkownik "br4k" <b...@N...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Musisz rozgraniczyć sferę prawa wewnętrznego szkoły oraz prawa ogólnego.
    > Jeśli złamaliście prawo wewnętrzne szkoły, to oczywiście możecie ponieść
    > przewidziane w regulaminie konsekwencje. Trudno mi w chwili obecnej
    > dyskutować nad tym, na ile to poważne było naruszenie. Co do prawa
    ogólnego,
    > to prawo nie zabrania dokonywania zapisu, a jedynie ogranicza możliwość
    > publikacji. Jak rozumiem do publikacji nie doszło.

    Nie doszlo... publikacja nawet nie byla planowana.

    [ciach]

    Wielkie dzieki za pomoc!
    Niestety dzisiaj nie mialem czasu, ale jutro ide przejrzec sobie statut
    szkoly i
    wtedy bede mogl jakos konkretnie dzialac.
    Dzisiaj sie dowiedzialem, ze dostane najwyzszy rodzaj nagany w szkole.
    Pomijajac juz to, czy zapis w statucie ma podstawy prawne czy nie,
    zastanawiam
    sie tylko czy wniesienie kamery do szkoly (no bo chyba tylko takie
    przewinienie
    popelnilem) kwalfikuje sie do najwyzszego wymiaru kary, przed wyrzuceniem ze
    szkoly. Jutro przegladne statut i dopiero wtedy bedzie mozna cos konkretnie
    myslec.

    pozdrawiam br4k.

  • 19. Data: 2004-11-25 17:50:38
    Od: "br4k" <b...@N...pl>

    > No widze ze ferujesz wyroki w sposob kategoryczny, skad wiesz co jest na
    > kasecie ??
    > Niech kolega br4k wyjawi co tam bylo moze wowczas mozna bedzie ocenic
    > czy bylo to nielegalne/niemoralne?
    > Bo jesli bylo tam nagrane np. straszenie/ponizanie nauczyciela to moze
    > to jednak być czyn karalny

    dziekuje za zainteresowanie sprawa. o zawartosci kasety napisalem ponizej.

    br4k.

  • 20. Data: 2004-11-25 18:01:45
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    poreba <d...@p...pl> napisał(a):

    > Mamy zatem nową, "pedagogiczną" definicję złośliwości.
    > "Za wiedzą i zgodą" jest niezłośliwe, "bez wiedzy i zgody" jest złośliwe.

    To nie moja definicja, nie moje sformułowania.
    Nieczystość intencji nagrywającego wnioskuję z postu, ze sposobu opisania
    problemu, a wierz mi, trochę się na zachowaniach młodzieży znam.
    Chłopak wyraźnie ma czego się obawiać, a teraz kombinuje, jak się wywinąć.

    > W relacjach opiekun-wychowanek powszechne i powszechnie akceptowane jest
    > wyszarpywanie?

    Napisał: "prawie wyrwał". Już ja wiem, co to znaczy w języku młodego
    chłopaka, który ma coś na sumieniu.

    > Zabór i ... [dalej]

    Zabór, taa...
    Kontratyp działania w ramach uprawnień i obowiązków służbowych.

    > A jakby nie oddał to co?

    Byłaby to poważna przesłanka świadcząca o demoralizacji.

    > ...."i może wyłamując zamek wejść do zamknietej kabiny w WC żeby
    > skontrolować czy poddany jego opiece uczeń nie czyni gestów
    > nieprzystojnych adresowanych do szanowanych przedstawicieli
    > społeczeństwa"...

    Ty to napisałeś, nie ja.

    > Uuuu, nielegalne odtwarzanie publiczne

    Nielegalne? Publiczne?

    > bez zgody właściciela praw autorskich

    Działanie w ramach uprawnień i obowiązków służbowych.
    Postępowanie pedagogicznie celowe i właściwe. Jeżeli nie jesteś pedagogiem,
    trudno nam będzie dyskutować.

    > A może inicjator chciał wykazać niekompetencje, nieprzygotowanie
    > nauczyciela do zajęć, uwłaczanie godności uczniów lub tak podnoszonej
    > przez Ciebie powadze zawodu?
    > Toż pragnienie wyeliminowania tego typu zjawisk to krystalicznie czyste
    > intencje.

    Jeżeli przy okazji wyjdą na jaw poważne zaniedbania nauczyciela, a działanie
    autora wątku faktycznie wynikało z "krystalicznie czystych" intencji, było
    działaniem w celu chwalebnym, a inne sposoby zwrócenia uwagi na
    nieprawidłowości nie przyniosły rezultatu, o czym trudno przesądzać, nie
    znając stanu faktycznego, to w prawidłowo kierowanej szkole nauczyciel
    poniesie konsekwencje swoich zaniedbań, a wobec uczniów odstąpi się od
    wymierzenia kary.

    RG