  • 41. Data: 2021-09-23 12:47:58
    Temat: Re: Prawo człowieka do papieru toaletowego
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Azbeściarzom to zupełnie nie przeszkadzało. Jechali jak w dym do Jackowa, a
    > nie ZSRR.

    A dlaczego? Bo kurs (nielegalnej) wymiany walut komuchy utrzymywały pod
    zapobieganie ucieczkom z komunistycznego (k)raju z małą utratą majątku
    (dorobku życia) IMHO. Jak przeważnie "efekty uboczne" musiały być.
    Różnica między "w bilansie (bardzo?) znacząco lepszy" a "niepokalanie
    poczęty bez skazy" dla mnie sprowadza się do wyprania mózgu.

    "Co żywe wady (jakieś) mieć MUSI".

    --
    A. Filip

  • 42. Data: 2021-09-23 13:07:40
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

    > I umierali jakoś gęsto?

    Kuba ma długość życia bardzo zbliżoną do USA.
    Myślisz że wydają (przepłacają) na służbę zdrowia tyle co USA? :-)
    Jak się mamy bawić w uproszczenia to dlaczego tylko w jedną stronę?
    Kto uproszczeniami wojuje uproszczeniami obrywa. Czy może Polacy
    powinni wybrać maoistów w wyborach by mieć w Polsce tempo wzrostu
    gospodarczego jak w ChRL?

    Jeśli niedostatki papieru toaletowego mają *samodzielnie* całkowicie
    przekreślić komunę to dlaczego brak opieki medycznej (dla wielu) maja
    nie przekreślić USA? AFAIR obecnie to kilkanaście procent
    nieubezpieczonych a szczycie Obama Care było trochę ponad 10%.

    To jest sprawa prosta jak zwój drutu w kieszeni.

    --
    A. Filip

  • 43. Data: 2021-09-23 13:16:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 23 Sep 2021 13:07:40 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Jeśli niedostatki papieru toaletowego mają *samodzielnie* całkowicie
    > przekreślić komunę to dlaczego brak opieki medycznej (dla wielu) maja
    > nie przekreślić USA?

    Aż dziw, że Amerykanie nie rzucają się do wody, żeby przepłynąć wpław
    Cieśninę Beringa i poprosić o azyl, a potem wyleczyć.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 44. Data: 2021-09-23 13:30:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Aż dziw, że Amerykanie nie rzucają się do wody, żeby przepłynąć wpław
    > Cieśninę Beringa i poprosić o azyl, a potem wyleczyć.

    Nie podrzucaj takich propagandowych idei kubańskiej partii
    komunistycznej bo jeszcze skorzysta. "Setkę" nie za drogich przypadków
    mogą przyjąć z palcem w dupie, dla celów propagandowych wystarczy.

    --
    A. Filip

  • 45. Data: 2021-09-23 13:46:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    >przypadków
    >mogą przyjąć z palcem w dupie, dla celów propagandowych wystarczy.

    30 lat temu - moze tak.

    A dzis ... dobre te kubanskie szpitale, czy obraz nedzy i rozpaczy?

    J.

  • 46. Data: 2021-09-23 17:27:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.09.2021 o 12:47, A. Filip pisze:

    > A dlaczego? Bo kurs (nielegalnej) wymiany walut komuchy utrzymywały pod
    > zapobieganie ucieczkom z komunistycznego (k)raju z małą utratą majątku
    > (dorobku życia) IMHO.

    To dlaczego nie uciekali do ZSRR bez utraty dorobku życia i z opieką
    zdrowotną?
    Ależ ci ludzie musieli być głupi...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 47. Data: 2021-09-23 17:29:15
    Temat: Re: epilog? [zlecenie na respiratory z szczycie światowego panicznego zakupu respiratorów]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.09.2021 o 12:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat"  napisał w wiadomości grup

    > No ale co - podejrzewasz, ze respiratorem domowym to mozna wentylowac
    > jednego pacjenta na godzine,
    > a szpitalnym to 10, i jeszcze bedzie pracowal 5 lat ?

    Nie znam się na wiertarkach aż tak dobrze żeby coś podejrzewać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 48. Data: 2021-09-23 17:39:51
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > Podasz *KIEDY* oraz jak długo i na ilu (milionach) ludzi były
    > stosowane bez pełnego/zwykłego dopuszczenia? Czy może bez
    > ściemniania/mataczenia nie potrafisz?

    Jak ciebie to interesuje to sobie poszukaj. O to przedpiścia nie pytał.

  • 49. Data: 2021-09-23 18:23:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > Jak ciebie to interesuje to sobie poszukaj. O to przedpiścia nie pytał.

    To które szczepionki na Kowid od razu weszły na rynek na _zwykłych_
    zasadach? Argument prawnie sprowadza się do tego że kowid wymusił
    odstąpienie od "zwykłych" procedur *w przypadku szczepionek*.
    To że jedna z w USA "dowlokła się" to zwykłego dopuszczenia w USA dla
    sprawy respiratorów nie jest kluczowe.

    "Jest do pomyślenia" że najczarniejszych _realistycznych_ scenariuszach
    kowid mógł wymusić znacznie większe odstępstwa od zwykłych procedur.
    To zlecenie na respiratory było IMHO pod takie najczarniejsze
    scenariusze które na szczęście nie zaszły ale były wystarczająco
    prawdopodobne by się na nie szykować. Czy dokładnie tak to już
    inne pytanie na które odpowiedź *musi* odnosić się do nadzwyczajności
    sytuacji wtedy.

    --
    A. Filip

  • 50. Data: 2021-09-23 18:50:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Sep 2021 17:29:15 +0200, Kviat wrote:

    > Nie znam się na wiertarkach aż tak dobrze żeby coś podejrzewać.

    Cos tam o wiertarkach wiem.

    Wiec bardzo mnie zastanawia o co chodzi z tym respiratorem do uzytku
    domowego.
    Nie sa przeznaczone do pracy ciaglej, szybko sie psuja, kiepski udar
    maja ...

    J.