  • 1. Data: 2005-07-03 12:27:23
    Temat: Odp: ekwiwalent za niewykorzystany URLOP - pomocy
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > Moj stosunek pracy ustał z dniem 1 lipca, w świadectwie pracodawca pisze
    mi że
    > WYPŁACIŁ mi ekwiwalent za niewykorzystany urlop 10 dni, a de facto nie
    zrobił
    > tego, w kadrach dowiedziałem się że wypłaci mi pod koniec lipca - ale czy
    aby
    > nie powinien rozliczyć się ze mną na dzień 1 lipca, czyli pensja za
    czerwiec,
    > plus pensja za 1 lipca, plus ekwiwalent ?

    Ekwiwalent za niewykorzystany urlop staje sie wymagalny z dniem rozwiazania
    stosunku pracy. Po tym dniu pracodawca popada w zwloke i jest zobowiazany do
    zaplaty odsetek ustawowych.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-07-05 08:03:04
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > Wszystko to jest piękne i tak stoi w przepisach.
    > Jednak lista płacy za lipiec będzie przygotowywana dopiero na koniec
    > miesiąca i wtedy również zostanie wypłacony ekwiwalent za
    > niewykorzystany urlop wypoczynkowy, do którego prawo powstało 1 lipca.
    > Gdyby stosować dokładnie przepis, że z chwilą zwolnienia pracownikowi
    > należy wypłacić wszystkie należności, to przy dużej rotacji
    > pracowników co kilka dni trzeba byłoby sporządzać indywidualną listę
    > wynagrodzeń dla zwalnianego pracownika.

    A kogo to obchodzi? Jak sie pracodawcy nie chce sporzadzic oddzielnej listy,
    to placi odsetki za zwloke. Cena za lenistwo.

    Dan

  • 4. Data: 2005-07-06 00:24:37
    Temat: Re: ekwiwalent za niewykorzystany URLOP - pomocy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]

    należy wypłacić wszystkie należności, to przy dużej rotacji
    pracowników co kilka dni trzeba byłoby sporządzać indywidualną listę

    wa