  • Data: 2007-03-09 21:49:54
    Temat: egzekucja komornicza
    Od: "Michał" <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Dzisiaj wyciągnąłem ze skrzynki list z pewnej kancelarii prawnej. Pismo ma treść:

    (...)Działając na podstawie umowy zawartej zgodnie z przepisem art. 6a ust. 1
    pkt 2 ustawy prawo bankowe, jako Kancelaria Prawna świadczymy na rzecz Banku
    Pekao SA czynności faktyczne związane z działalnością bankową.
    Zgodnie z umową XXXXXX z dnia 1997-01-22 do dnia dzisiejszego nie została
    uregulowana kwota 417,26 PLN. Dotychczasowy brak reakcji spowodował, iż sprawa
    została skierowana do rozpatrzenia w trybie prawnym.
    Jedyną szansą uniknięcia wszystkich przewidzianych prawem konsekwencji jest
    uregulowanie kwoty 417,26 PLN do dnia 2007-03-09. W razie braku wpłaty w
    powyższym terminie sprawę skierujemy do postępowania sądowo-egzekucyjnego.(...)

    Dalej są informacje o tym, iż zgodnie z warunkami podpisanej umowy poddałem się
    dobrowolnej egzekucji na podstawie art. 96 i 97 prawa bankowego oraz info o
    składnikach, które mogą być zajęte przez komornika. Na końcu dopisek informujący
    mnie, że kancelaria prawna ma prawo przez 10 lat prowadzić egzekucję na rzecz
    ich klienta.

    Po głębszym namyśle doszedłem do wniosku, że chodzi o mój pierwszy rachunek
    oszczędnościowy założony w banku pko w 1997 r przy okazji podejmowania pierwszej
    pracy. Sęk w tym, że nie przypominam sobie abym był coś winien bankowi.
    Przejrzałem całą korespondencję z ostatnich 8 lat i nie znalazłem żadnych listów
    z banku czy też firm egzekucyjnych. Zakładam, że rzeczywiście mogę być winien tą
    kwotę i wpłaciłbym to dzisiaj gdyby nie fakt, iż wróciłem do domu godzinę temu.
    Zdenerwował mnie strasznie sposób załatwiania sprawy przez kancelarię prawną.
    Pismo od nich datowane na 27.02. Pieczątka pocztowa z datą 28.02 a pismo
    przyszło dzisiaj- 9.02 jako list zwykły z ostatecznym terminem płatności 9.02.
    Stąd mam do Was drodzy grupowicze dwa pytania: jak od strony prawnej wygląda
    taki sposób wezwania do zapłaty i jakimi kosztami zostanę obciążony w przypadku
    egzekucji komorniczej.

    pozdrawiam: Michał