  • Data: 2007-03-16 11:12:47
    Temat: Re: egzekucja komornicza
    Od: "Michał" <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Koniecznie się z nimi skontaktuj i poinformuj, że sprawa jest
    > przedawniona i że jeśli będą podejmować przeciwko Tobie jakieś kroki,
    > to będziesz walczyć. Najlepiej wyślij _również_ list polecony za
    > potwierdzeniem odbioru, że odmawiasz zapłaty z powodu przedawnienia
    > roszczenia. Może uda Ci się uniknąć skierowania wniosku o nadanie
    > klauzuli wykonalności bankowemu tytułowi egzekucyjnemu. W przeciwnym
    > razie - tzn. jeśli i tak wyślą - może być tak: skierują wniosek o
    > klauzulę na bte, dostaną klauzulę, skierują wniosek do komornika i gdy
> [...]

    Nie jestem do końca przekonany jak to jest z tym przedawnieniem. Art. 125
    ustawy, na który powołuje się kancelaria brzmi:

    "Roszczenie stwierdzone prawomocnym orzeczeniem sądu lub innego organu
    powołanego do rozpoznawania spraw danego rodzaju albo orzeczeniem sądu
    polubownego, jak również roszczenie stwierdzone ugodą zawartą przed sądem albo
    przed sądem polubownym albo ugodą zawartą przed mediatorem i zatwierdzoną przez
    sąd, przedawnia się z upływem lat dziesięciu, chociażby termin przedawnienia
    roszczeń tego rodzaju był krótszy. Jeżeli stwierdzone w ten sposób roszczenie
    obejmuje świadczenia okresowe, roszczenie o świadczenia okresowe należne w
    przyszłości ulega przedawnieniu trzyletniemu."

    Tymczasem w moim przypadku prawomocnego orzeczenia jeszcze nie było. Skąd więc
    to przedawnienie?

    pozdrawiam: MIchał