  • 1. Data: 2008-03-06 15:04:24
    Temat: działalność gospodarcza + pełen etat
    Od: "Edyta" <n...@w...pl>

    Prowadzę własną działalność gospodarczą. Od kwietnia będę również
    zatrudniona na umowę o pracę. Pełen etat. Jak to będzie ze składką ZUS. Czy
    nadal mam odprowadzać pełną składkę społeczną i zdrowotną z tytułu
    prowadzonej działalności gospodarczej ?

  • 2. Data: 2008-03-06 15:35:24
    Temat: Re: działalność gospodarcza + pełen etat
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Edyta" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy
    > nadal mam odprowadzać pełną składkę społeczną i zdrowotną z tytułu

    możesz ale nie musisz.
    wystarczy tylko zdrowotne

    macso

  • 3. Data: 2008-03-06 18:28:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 06 marzec 2008 16:35
    (autor macso
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fqp3bv$gej$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Użytkownik "Edyta" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy
    >>

    > możesz ale nie musisz.
    > wystarczy tylko zdrowotne

    Oczywiście z dokładnością do wysokości zarobku..... Musisz zarabiać co
    najmniej najniższą krajową. Tak, widzę, że etat.... Ale jak będzie na
    krawędzi jechała to może się przejechać na jakimś chorobowym np.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 4. Data: 2008-03-07 09:02:30
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tristan"

    > Oczywiście z dokładnością do wysokości zarobku..... Musisz zarabiać co
    > najmniej najniższą krajową. Tak, widzę, że etat.... Ale jak będzie na
    > krawędzi jechała to może się przejechać na jakimś chorobowym np.

    oczywiście jeśli ma pełny etat, to nie może zarabiać mniej niż śrenia
    krajowa, a to "załatwia" ZUS.
    Z działalności czy chce czy nie chce mmusi płacić zdrowotne , przynajmniej
    od najnizczego poziomu
    ( to teraz jest jakieś 195 PLN na miesiąc). Dobrowolnie może sobie płacić
    ile chce, ale pewnie nie o to chodzi.

    macso

  • 5. Data: 2008-03-07 09:07:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    macso pisze:
    > Użytkownik "Tristan"

    > oczywiście jeśli ma pełny etat, to nie może zarabiać mniej niż śrenia
    > krajowa, a to "załatwia" ZUS.

    Wystarczy dzień zwolnienia chorobowego, aby pensja była niższa niż
    minimalna. Nie mówiąc już o jakiejś nieobecności, czy spóźnieniu się 1
    godzinę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-03-07 09:30:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 07 marzec 2008 10:02
    (autor macso
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fqr0na$9l3$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > oczywiście jeśli ma pełny etat, to nie może zarabiać mniej niż śrenia
    > krajowa,

    A kto to powiedział? Oczywiście, że może zarabiać mniej niż średnia. Ba!
    Może zarabiać nawet dokładnie najniższą krajową! Dlatego ostrzegamy z
    Liwiuszem, że jeśli zarabia mało, to żeby sprawdziła czy w razie
    chorobowego czy czegoś podobnego nie spadnie poniżej tejże najniższej.

    > Z działalności czy chce czy nie chce mmusi płacić zdrowotne , przynajmniej
    > od najnizczego poziomu
    > ( to teraz jest jakieś 195 PLN na miesiąc).

    Ano niestety. Haracz dla morderców jest obowiązkowy.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 7. Data: 2008-03-07 09:43:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ( to teraz jest jakieś 195 PLN na miesiąc).

    Niby efektywnie jest to tylko 25 zl/m-c, ale w przypadku posiadania dzieci
    sprawa sie komplikuje :)

    Pozdrawiam
    SDD