  • 1. Data: 2008-03-06 11:40:20
    Temat: dlug w niemczech - straszenie procesem
    Od: a...@g...com

    Witam,

    w listopadzie wylicytowalem na niemieckim ebay dwie lampy. jednak po
    zakonczeniu trasnakcji dostalem tylko maila po niemiecku. nie bylo w
    nim informacji o kosztach przesylki za lampy. zapytalem o to mailowo i
    nie otrzymalem odpowiedzi.
    minelo troche czasu i zaczalem otrzymywac listy i maile od firmy
    zajmujacej sie egzekujca dlugow. wszystko po niemiecku. domagali sie
    zaplaty i naliczali kare.
    w koncu, dzis otrzymalem list (tym razem po angielsku) od kancelarii
    prawnej, w ktory znowu domagaja sie oplat, oczywiscie z dodaniem
    wszystkich kar i kosztow obslugi finansowej. w liscie strasza
    procesem, jesli nie wplace pieniedzy do 15 marca.

    co w tej sytuacji?
    czy powinienem to zignorowac? jak wyjasnic sytuacje i do kogo
    skierowac pretensje o brak odp. na mail o kosztach wysylki??

    czy grozi mi proces, na ile to jest realne?

  • 2. Data: 2008-03-06 13:00:42
    Temat: Re: dlug w niemczech - straszenie procesem
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]
    > zakonczeniu trasnakcji dostalem tylko maila po niemiecku. nie bylo w
    > nim informacji o kosztach przesylki za lampy. zapytalem o to mailowo i

    Czyli brak kontaktu ze strony sprzedającego.

> [...]
    > wszystkich kar i kosztow obslugi finansowej. w liscie strasza
    > procesem, jesli nie wplace pieniedzy do 15 marca.

    Straszą...

    > co w tej sytuacji?
    > czy powinienem to zignorowac? jak wyjasnic sytuacje i do kogo
    > skierowac pretensje o brak odp. na mail o kosztach wysylki??

    Do sądu jak wytoczą ci proces, bo podejrzewam że nikogo więcej, to nie
    intertesuje tam :/

    > czy grozi mi proces, na ile to jest realne?

    Proces to zawsze może grozić...

    Pozdro Przemek

  • 3. Data: 2008-03-06 17:23:08
    Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com>

    nie bardzo rozumiem
    z Twego opisu wynika, że lampy kupiłeś na ebay ale ich nie dostałeś bo nie
    poinformowano Cię o kosztach przesyłki
    czyli zakup w sumie nie został zrealizowany - nie zapłaciłeś i nie
    otrzymałeś towaru
    innymi słowy - nie ma to sensu

    Dominik

  • 4. Data: 2008-03-06 20:22:03
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    a...@g...com pisze:
    co w tej sytuacji?
    > czy powinienem to zignorowac? jak wyjasnic sytuacje i do kogo
    > skierowac pretensje o brak odp. na mail o kosztach wysylki??

    mail wysłałeś bezpośrednio czy via ebay?

    MAc