    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: działalność gospodarcza
    Date: Fri, 6 Apr 2007 07:14:28 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 05 Apr 2007 14:36:26 +0200, darek napisał(a):

    > Interesuje mnie założenie własnej działalności i zwolnienie się obecnego
    > pracodawcy. Co w przypadku gdybym chciał mojemu obecnemu pracodawcy wystawić
    > fakturę za jakieś usługi? Czy nie ma żadnych przeciwwskazań w związku z tym
    > że u niego pracowałem na umowę o pracę?

    Są pewne przeciwskazania:

    1. Nie będziesz miał prawa do płacenia obniżonych składek ZUS "dla
    początkujących"

    2. Nie możesz płacić podatku dochodowego liniowego 19%

    3. Jeśli dobrze pamiętam, to nie możesz płacić podatku dochodowego
    zryczałtowanego.

    I znów jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to we wszystkich tych sprawach
    decyduje nie tyle samo wykonywanie usług dla byłego pracodawcy, tylko
    wykonywanie dla niego tych samych czynności, które wcześniej były
    wykonywane na umowę o pracę.