  • 1. Data: 2003-06-16 21:03:58
    Temat: działalnosc gospod po śmierci os. fiz.
    Od: "Maxx" <f...@w...pl>

    Mam następujący problem;
    Zmarł mój ojciec, prowadził działalność gospodarczą jako osoba fizyczna
    (tylko na niego) zatrudniając kilka osób, był płatnikiem VAT w jaki sposób
    firma może działać dalej do zakończenia postępowania spadkowego?
    Spadkobierców jest 2 - ja i matka.
    Obsługująca firmę od dawna kancelaria adwokacka od tygodnia zastanawia się
    jak przekształcić firmę. Tymczasem dzięki ksiegowej okazało się, że od
    tygodnia firma wypisuje faktury VAT nielegalnie i tego VAT-u nie będzie
    mozna odliczyć - co wydaje mi się dziwne.
    Nie ustalono pełnomocnictwa...
    Kopałem sporo w internecie, ale do niczego nie doszedłem. Nawet nie wiem od
    czego zacząc...
    Jakie są podstawy prawne działania firmy/działalnosci gospodarczej po
    smierci osoby fizycznej?

  • 2. Data: 2003-06-17 21:17:08
    Temat: Re: działalnosc gospod po śmierci os. fiz.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem nie da się w żaden sposób tego przekształcić i dla tego nie
    możecie znaleźć. Ty, matka albo razem w postaci spółki możecie założyć nową
    firmę i przejąć aktywa i pasywa tamtej. Innego sposobu raczej nie ma.

    Jesli prowadziliście działaność na firmę ojca, to popełniliście przestępstwo
    skarbowe, ponieważ sfałszowaliście wszystkie dokumenty. Z chwilą smierci
    ojca nie ma możliwości działania firma. I nawet pełnomocnictwo by tu nic nie
    pomogło, bo również wygasa z chwilą śmierci dającego pełnomocnictwo.