  • 1. Data: 2003-06-16 20:54:27
    Temat: Czy należy mi się jakiś urlop?
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    W roku 2000 byłem zatrudniony w firmie X na okres 7 miesiecy od 9.2000 do
    3.2001. W świadectwie pracy mam napisane że wykorzystał urlop wypoczynkowy w
    wymiarze: wypłacono ekwiwalent pieniężny za 9 dni urlopu za rok 2001r.
    W roku 2002 ukończyłem studia. Od 3.2003 pracuje w firmie Y i...
    Czy należy mi się jakiś urlop czy nie?
    Na co się powołać.
    Zdaję sobie sprawe że trochę się to komplikuje przez to wykorzystanie
    urlopu.
    Pozdrawiam
    Dzięki za pomoc
    Bartek

  • 2. Data: 2003-06-16 21:29:12
    Temat: Re: Czy należy mi się jakiś urlop?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 16 Jun 2003 22:54:27 +0200, "Bartek"
    <b...@p...fm> zakodował:

    >Zdaję sobie sprawe że trochę się to komplikuje przez to wykorzystanie
    >urlopu.

    Prawo do pierwszego pełnego urlopu nabywasz po roku _pracy_. Do tego
    urlopu wlicza się urlop, do którego nabyłeś prawo po pół roku pracy
    (czyli do tych 9 dni, które dostałeś "zaliczkowo").

    Reasumując z końcem lipca nabędziesz prawo do 11 dni ( 20 - 9), 1
    stycznia 2004 do 20 dni, 1 stycznia 2005 następne 20 dni i z końcem
    lutego 2005 wyrównawczo 6 dni i od tego czasu, co roku, 1 stycznia 26
    dni urlopu.*

    Jak się domyślam w czasie pierwszej pracy studiowałeś. Do stażu pracy
    od którego zależy wymiar urlopu w takiej sytuacji bierze się albo
    studia, albo okres pracy - to, co lepsze dla pracownika. Przy 7
    miesiącach pracy w czasie studiów ewidentnie lepiej policzyć studia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775