  • Data: 2005-01-11 23:17:01
    Temat: dział. gosp. + Sp. zoo = spółki dwie
    Od: margrabi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupę i proszę o podpowiedź.

    Sprawa wygląda nastepująco: mam działalność gospodarczą (os. fiz) a kolega
    jest właścocielem spółki z o.o. Chcemy połączyć siły, ale z różnych
    względów (chociażby obecność firmy na rynku, ale też podatek liniowy w
    mojej DG ) korzystnie byłoby utrzymać obie firmy. Pomysleliśmy o tym żeby
    "wymienić się udziałami" tzn. przekształcamy moją DG w spółkę cywilną z
    udziałami po 50% w zamian czego ja dostaję 50% udziałów w spółce z o.o.
    Czy można tak zrobić? No i co na to urząd skarbowy - czy nie dobiorą się
    nam do skóry stwierdzając z punktu, że przekręty jakoweś planujemy ???

    Pozdrawiam

    margrabi