  • 251. Data: 2023-04-12 21:50:12
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 17:25, Shrek pisze:

    > No żeby ustalić czy są przesłanki.

    Przybliżysz, w jaki sposób z wymyślonych przez Ciebie przesłanek
    wyjdziemy na konstatację pozwalającą ustalenie przesłanek?

    --
    Robert Tomasik

  • 252. Data: 2023-04-12 21:51:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 17:26, Shrek pisze:
    > A jak powinno wyglądać?

    W złym miejscu kładziesz "punkt ciężkości". Zawiadomienie ma zawierać
    prawdę, a nie jakieś wymysły mające uzasadnić, że doszło do popełnienia
    przestępstwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 253. Data: 2023-04-12 21:53:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 17:28, Shrek pisze:
    > Im prostsze tym łatwiej stwierdzić że to oszustwo:P

    Dokładnie, o ile doszło do oszustwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 254. Data: 2023-04-12 21:54:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przybliżysz, w jaki sposób z wymyślonych przez Ciebie przesłanek
    > wyjdziemy na konstatację pozwalającą ustalenie przesłanek?

    Zgodnie z moją wiedzą zaczeprniętą od pisaków z internetów firmy
    kupowały zboże techniczne które miało być wiezione tranzytem przez
    polskę i sprzedawało jako krajowe spożywcze. Są przesłanki czy do kosza?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 255. Data: 2023-04-12 21:55:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W złym miejscu kładziesz "punkt ciężkości". Zawiadomienie ma zawierać
    > prawdę, a nie jakieś wymysły mające uzasadnić, że doszło do popełnienia
    > przestępstwa.

    No przecież zawiera - firmy kupowały zboże techniczne które miało być
    przez polskę transferowane i sprzedawały jako polskie spożywcze. Gdzie
    tu "jakieś wymysły"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 256. Data: 2023-04-12 21:57:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 20:10, J.F pisze:
    > Ale czy to nie Nokia musi wystąpić?

    Może każdy, natomiast NOKIA musi złożyć wniosek o ściganie, o ile nie
    zachodzą opisane w ustawie wyjątki.

    > No była "bateria Nokia", nie "do Nokia", czasem "oryginalna",
    > zdjęcie ..

    To akurat oszustwo, bo nie miał przedmiotu oferowanego.
    --
    Robert Tomasik

  • 257. Data: 2023-04-12 21:57:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dokładnie, o ile doszło do oszustwa.

    No i po czym poznajesz bez sprawdzenia?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 258. Data: 2023-04-12 22:16:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 21:54, Shrek pisze:
    > Zgodnie z moją wiedzą zaczeprniętą od pisaków z internetów firmy
    > kupowały zboże techniczne które miało być wiezione tranzytem przez
    > polskę i sprzedawało jako krajowe spożywcze. Są przesłanki czy do kosza?

    Trzeba sprawdzić, z jakimi papierami to sprzedawali, a o tym nie
    pomyślał żaden dziennikarz. Jeśli przebadali i wynik jest pozytywny
    (można spożywać) oraz opłacili różnice podatkowe (jeśli są, bo nie
    wiem), to byłoby wszystko OK! Albo jako techniczne sprowadzono spożywcze
    i mają komplet dokumentów.

    Ale z tego fragmentu o sprzedaży tego jako krajowe wnoszę, że być może
    sfałszowano Handlowy Dokument Identyfikacyjny, a to byłoby przestępstwo
    z Ustawy o bezpieczeństwie żywności .... Natomiast poziom dziennikarzy
    jest, jaki jest i nie zdziwił bym się, jakby nikt sobie nie zadał trudu
    sprawdzenia tego szczegółu. Wnoszę to po tym, że jednak z czegoś
    wynikało, że to jest to ukraińskie zboże. Bo zboże, jak zboże i przecież
    nie rozpoznali tego po kształcie ziaren, o mące z niego wyprodukowanej
    nie wspominając.

    W takim wypadku może być, jak z tym przywołanym przeze mnie kijem, który
    nagle sprzedano jako styl do grabi. Nie pochodzenie zboża jest ważne, a
    jego jakość.

    Na dobrą sprawę nie można wykluczyć, że w celu ominięcia zakazu importu
    zboża spożywczego (nie wiem, czy jest w ogóle) zboże spożywcze
    sprowadzono jako przemysłowe. A że było to spożywcze, no to spełnia
    warunki spożywczego. Kwestia dokonania badań w Polsce. Proceder znany z
    oszustw podatkowych w odniesieniu do towarów akcyzowych. Tam
    przeznaczenie produktu określa akcyza i ten sam produkt może raz być
    paliwem (wyższa akcyza), a raz smarem (niższa akcyza). Ale chemiczny
    skład jest ten sam.

    I na koniec taka luźna sugestia, że z uwagi na kłopoty z wywozem zboża z
    Ukrainy jego cena tam na miejscu mogła spaść. Nagle się okazało, że cena
    zboża w Ukrainie plus koszt jego transportu do polski, to znacznie
    mniej, niż cena naszego zboża. No i zaczęto kombinować. A nasi rolnicy
    (a pewnie bardziej politycy) uderzyli w ratowanie życia i zdrowia
    konsumentów, bo tak głupio było się awanturować, że nie chcemy jeść
    chleba z polskiej droższej mąki, zamiast tańszej ukraińskiej - która ma
    tę samą jakość.
    --
    Robert Tomasik

  • 259. Data: 2023-04-12 22:17:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 21:55, Shrek pisze:
    > No przecież zawiera - firmy kupowały zboże techniczne które miało być
    > przez polskę transferowane i sprzedawały jako polskie spożywcze. Gdzie
    > tu "jakieś wymysły"?

    Tu akurat nie ma wymysłów, tylko brak podstawowych danych. Co było w
    dokumentach?

    --
    Robert Tomasik

  • 260. Data: 2023-04-12 22:18:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 21:57, Shrek pisze:

    > No i po czym poznajesz bez sprawdzenia?

    Ale tu wystarczy rzucić okiem, czy są jakieś przesłanki oszustwa. Jak
    nie ma, to nie ma i nikt na siłę tego szukać nie będzie.
    --
    Robert Tomasik