-
1. Data: 2005-02-21 20:03:30
Temat: droga przez meke z laptopem w serwisie.
Od: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|gazeta.pl>
Witam.
Kupilem laptopa w komisie. Nie dzialal jak powinien. Oddalem do naprawy
gwarancyjnej. Wymieniono mi na inny (ten sam model). I tak 4 razy.
Ten czwarty zdechl (poprzednie dzialaly ale nie tak jak powinny).
Na czym sie oprzec jesli chce zazadac zwrotu pieniedzy?
Czy Art. 8. ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej wraz z art.770[1] kc wystarczy?
Jesli tak to czy w liscie ktore wystosuje do tego komisu pisac coswiecej
poza suchymi przepisami?
Czy moze jednak nadmienic ze do serwisu mam 25km i odwiedzilem go juz
8-9 razy co daje w sumie prawie 500km?
Czy nadmieniac ze wykazalem anielska cierpliwosc a mimo to laptopy
zdychaja i wymienianie ich co miesiac jest mi "nie po drodze"?
<cytat>
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
rodzaj towaru i cel jego nabycia.
</cytat>
<cytat>
Art. 770 1. Do umowy sprzedaży rzeczy ruchomej, zawartej przez komisanta
z osobą fizyczną, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z jej
działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się prze- pisy o
sprzedaży konsumenckiej."
</cytat>
--
Lukasz Sczygiel
-
2. Data: 2005-02-21 20:18:21
Temat: Re: droga przez meke z laptopem w serwisie.
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
lukasz sczygiel napisał(a):
> Witam.
> Kupilem laptopa w komisie. Nie dzialal jak powinien. Oddalem do naprawy
> gwarancyjnej. Wymieniono mi na inny (ten sam model). I tak 4 razy.
> Ten czwarty zdechl (poprzednie dzialaly ale nie tak jak powinny).
> Na czym sie oprzec jesli chce zazadac zwrotu pieniedzy?
> Czy Art. 8. ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
> konsumenckiej wraz z art.770[1] kc wystarczy?
Jeśli dobrze zrozumiałem, to do tej pory korzystałeś z gwarancji.
Przewiduje ona zwrot pieniędzy? U kogo reklamowałeś?
Jeśli chcesz skorzystać z odpowiedzialności _sprzedawcy_ za niezgodność
towaru z umową, to możesz próbować, tyle że powinieneś zaczynać od
początku - a więc art.8 ust.1 - żądanie wymiany albo naprawy. Widzę też
kolejny problem - na miejscu sprzedawcy broniłbym się, że to co teraz
reklamujesz, to nie jest rzecz sprzedana przez niego, a więc nie ponosi
odpowiedzialności.
KG
-
3. Data: 2005-02-21 23:35:14
Temat: Re: droga przez meke z laptopem w serwisie.
Od: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|gazeta.pl>
kam napisał(a):
> lukasz sczygiel napisał(a):
>
>> Witam.
>> Kupilem laptopa w komisie. Nie dzialal jak powinien. Oddalem do
>> naprawy gwarancyjnej. Wymieniono mi na inny (ten sam model). I tak 4
>> razy.
>> Ten czwarty zdechl (poprzednie dzialaly ale nie tak jak powinny).
>> Na czym sie oprzec jesli chce zazadac zwrotu pieniedzy?
>> Czy Art. 8. ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
>> konsumenckiej wraz z art.770[1] kc wystarczy?
>
>
> Jeśli dobrze zrozumiałem, to do tej pory korzystałeś z gwarancji.
> Przewiduje ona zwrot pieniędzy? U kogo reklamowałeś?
> Jeśli chcesz skorzystać z odpowiedzialności _sprzedawcy_ za niezgodność
> towaru z umową, to możesz próbować, tyle że powinieneś zaczynać od
> początku - a więc art.8 ust.1 - żądanie wymiany albo naprawy. Widzę też
> kolejny problem - na miejscu sprzedawcy broniłbym się, że to co teraz
> reklamujesz, to nie jest rzecz sprzedana przez niego, a więc nie ponosi
> odpowiedzialności.
>
Wszystko zamyka sie pomiedzy mna a komisem. Tam kupilem i tam reklamowalem
i tam tez mi wymieniali. Tyle ze ile tak mozna? 4 laptopy. 4 razy jechac i
oddawac. 4 razy jechac i odbierac. Na dodatek teraz laptop zdechl bez
uprzedzenia. Z wszystkimi poufnymi danymi.
czy dobrze mniemam ze
<cytat>
lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
odstąpić od umowy;
</cytat>
Zostal spelniony?
--
Lukasz Sczygiel
-
4. Data: 2005-02-22 19:54:58
Temat: Re: droga przez meke z laptopem w serwisie.
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
lukasz sczygiel napisał(a):
> Wszystko zamyka sie pomiedzy mna a komisem. Tam kupilem i tam reklamowalem
> i tam tez mi wymieniali. Tyle ze ile tak mozna?
Reklamowałeś na podstawie gwarancji? Było to w ogóle określone?
4 laptopy. 4 razy jechac i
> oddawac. 4 razy jechac i odbierac. Na dodatek teraz laptop zdechl bez
> uprzedzenia. Z wszystkimi poufnymi danymi.
> czy dobrze mniemam ze
> <cytat>
> lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
> niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
> odstąpić od umowy;
> </cytat>
> Zostal spelniony?
Powołać zawsze się możesz, w razie sporu oceni to sąd... Wyrok jest
nieprzewidywalny. Niestety.
KG