  • Data: 2012-08-17 11:40:02
    Temat: drobna DG przez net, a ochrona danych os. - pyt. laika
    Od: maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem zielony w temacie. Przymierzam się do pewnej usługi konsumenckiej
    przez net.
    Chcę przechowywać imię nazwisko i adres (zamieszk. i pobytu), dla
    potrzeb rozliczeń i roszczeń. Umowa - w typie "abonamentowej".

    Przeczytałem ustawę o odo i tam stoi:

    Art. 43.
    1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są administratorzy
    danych:
    4) przetwarzanych w związku z zatrudnieniem u nich, *świadczeniem im
    usług na podstawie umów cywilnoprawnych*, a także dotyczących osób u
    nich zrzeszonych lub uczących się,

    Czy dobrze rozumiem, że nie muszę zgłaszać i podpadać pod te wszystkie
    wymogi?

    A czy muszę w regulaminie podawać te klauzule informujące o
    przetwarzaniu d.o. (Art. 24 Uoodo) - wszak tam:
    1. W przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one dotyczą,
    administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę o:
    1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, [itd...]

    Czy muszę na formularzu "uzyskiwać zgodę"? Wszak:
    Art. 23.
    1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą,
    jest jej stroną

    Czy mam prowadzić dokumentację->
    Art. 36
    dokumentację opisującą sposób przetwarzania danych oraz środki, o
    których mowa w ust. 1.

    Ew. będę wdzięczny za wskazanie jakiegoś rozsądnego kompendium, bo
    edugiodo trochę ciężko się czyta.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.