  • Data: 2012-08-18 00:37:24
    Temat: Re: drobna DG przez net, a ochrona danych os. - pyt. laika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 17 Aug 2012, maruda wrote:

> [...]
    > przez net.
    > Chcę przechowywać imię nazwisko i adres (zamieszk. i pobytu), dla potrzeb
    > rozliczeń i roszczeń. Umowa - w typie "abonamentowej".
    >
    > Przeczytałem ustawę o odo i tam stoi:
    >
    > Art. 43.
    > 1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są administratorzy danych:
    > 4) przetwarzanych w związku z zatrudnieniem u nich, *świadczeniem im usług na
    > podstawie umów cywilnoprawnych*, a także dotyczących osób u nich zrzeszonych
    > lub uczących się,
    >
    > Czy dobrze rozumiem, że nie muszę zgłaszać

    Dobrze.
    Rozważ sobie prostą sprawę: zdarzyło Ci się kiedyś, żebyś w celu
    otrzymania faktury musiał wyrażać zgodę na podanie Twoich
    danych na f-rze?

    > i podpadać pod te wszystkie wymogi?

    A to zależy co rozumiesz przez "wszystkie".
    Z REJESTRACJI tak, z dopilnowania aby takie dane nie zostały wywieszone
    gdzieś na stronie zwolnienia nie ma.
    No i oczywiście posiadanie takich danych nie upoważnia do wykorzystania
    ich do innych celów, żeby przypomnieć sprawę banku, który jakąś
    kilkunasto- czy kilkudziesięcio- tysięczną kwotą przypłacił posłanie
    klientowi życzeń urodzinowych :>

    > A czy muszę w regulaminie podawać te klauzule informujące o przetwarzaniu
    > d.o. (Art. 24 Uoodo) - wszak tam:
    > 1. W przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one dotyczą,
    > administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę o:
    > 1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, [itd...]

    Te same obowiązki wynikają z przepisów o prowadzeniu DG oraz przepisów
    podatkowych, o ile mają zastosowanie.

    > Czy muszę na formularzu "uzyskiwać zgodę"?

    Na przechowywanie w celu wykonania umowy, w tym w celu zaspokajania
    przyszłych roszczeń, oczywiście że nie :D

    > Czy mam prowadzić dokumentację->
    > Art. 36
    > dokumentację opisującą sposób przetwarzania danych

    Jeśli te dane są przetwarzane TYLKO w celach, w których zostały legalnie
    otrzymane przy okazji realizacji umowy, to IMVHO taką dokumentacją są
    ustawy, od KC po ustawę o VAT ;)

    pzdr, Gotfryd