  • 21. Data: 2009-01-04 22:54:03
    Temat: Re: drifting na parkingu hipermarketu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > W promieniu 100 km od mojego miasta nie ma takiego miejsca. Podobno zresztą
    > do najbliższego jest coś koło 500, ale to już informacja z drugiej, choć
    > dość wiarygodnej ręki - Dyrektora Ośrodka Szkolenia Kierowców. I co ma
    > teraz zrobić "odpowiedzialny" kierowca?

    Przesiąść się na komunikację miejską pewnie ;->

  • 22. Data: 2009-01-04 23:16:23
    Od: BK <b...@g...com>

    On 4 Sty, 23:24, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:4fd36806-9545-43bf-9f24-650c4595814e@
    p2g2000prn.googlegroups.com...

> [...]
    > do najbliższego jest coś koło 500, ale to już informacja z drugiej, choć
    > dość wiarygodnej ręki - Dyrektora Ośrodka Szkolenia Kierowców. I co ma

    Czy uwazasz, ze brak takiego miejsca jest jakims usprawiedliwieniem?

    Odpowiedzialna osoba jesli nie jest w stanie skorzystac z miejsca
    przeznaczonego do wykonywania czynnosci X nie bawi sie w partyzanke
    czy prowizorke tylko ew. sobie odpuszcza albo stara sie zorganizowac
    takie miejsce.

    Odpowiedzialnosc nie polega na tym, ze sprawdzisz czy jest miejsce
    odpowiednie do takiego treningu i jesli nie ma to zrobisz to w miejscu
    nieodpowiednim. Odpowiedzialnosc polega na tym, ze zrobisz to w
    miejscu odpowiednim albo nie zrobisz tego wcale.

    Co to za odpowiedzialnosc jesli automatycznie chcesz sie zwolnic z
    niej tylko dlatego, ze napotykasz na jakies przeszkody?

    Ja np. nie mam blisko domu zadnej sensownej strzelnicy ale to nie
    powod zebym na balkonie ustawial puszki i nawalal w nie z ostrej
    amunicji - mimo, iz moj balkon jest teoretycznie usytulowany tak, ze
    nikomu nic sie nie powinno stac.

    Jest pole do popisu dla Ciebie - skoro nie ma takiego miejsca to
    zamiast na lewo bujac sie po czyims parkingu to moze warto skrzyknac
    pare osob, dogadac sie z kims kto ma teren i urzadzic "obiadki
    czwartkowe" czyli dzien, w ktorym bedziecie sobie trenowac w kilka-
    kilkanascie osob w takim miejscu odpowiednio je zabeczpieczajac.

    Sa miasta gdzie sie ludzie potrafili z miastem i policja dogadac nawet
    w kwestii wyscigow ulicznych. Trzeba tylko chciec a nie tylko
    kombinowac na lewo :P

  • 23. Data: 2009-01-05 00:04:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > Czy uważasz, ze brak takiego miejsca jest jakimś usprawiedliwieniem?
    > (...)

    Usprawiedliwieniem dla czego? Poślizg samochodu podczas gwałtowniejszego
    manewru na śliskiej nawierzchni jest normalnym zjawiskiem i nie widzę
    żadnego powodu, by poszukiwać w tym celu poligonu doświadczalnego. Wszak w
    zimie często takie rzeczy zdarzają się w normalnym ruchu ulicznym.

    Oczywiście podczas takiej wprawki należy zachować normalne środki
    ostrożności, czyli generalnie znaleźć sobie takie miejsce, w którym jeśli
    nawet utracimy chwilowo kontrolę nad pojazdem, to nikomu ani sobie samemu
    nie zrobimy krzywdy. Takim miejscem może być pusty parking w czasie, gdy
    nie jest używany przez nikogo, może to być jaki nieużywany pas lotniczy czy
    jakiś inny plac manewrowy. Po prostu trzeba do tego kawałka placu bez
    słupów, krawężników, ogrodzeń, na którym nie będą zaparkowane inne
    samochody czy nie będą w tym momencie chodzić ludzie. Poza tym oczywiście
    potrzebny jest zdrowy rozsądek, oraz jak we wszelkim działaniu umiar.

    I zupełnie nie rozumiem z jakiego powodu mnie tak strasznie atakujesz. Po
    prostu zwróciłem uwagę, że dorada w stylu "Ćwiczyć należy w miejscach do
    tego przeznaczonych" jest bez sensu, skoro w sensownej okolicy nie ma
    żadnego takiego miejsca. A przykład ze strzelaniem na balkonie jest o tyle
    absurdalny, że przepis prawa określa miejsca, gdzie to można robić,
    natomiast nie ma przepisu określającego, gdzie samochodem można wpadać w
    poślizgi.

  • 24. Data: 2009-01-05 01:16:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BK pisze:

> [...]
    > nieodpowiednim. Odpowiedzialnosc polega na tym, ze zrobisz to w
    > miejscu odpowiednim albo nie zrobisz tego wcale.

    Uważasz, że odpowiedzialne jest uczestniczenie w ruchu w trudnych
    warunkach bez przećwiczenia w bezpiecznym (obiektywnie) miejscu paru
    ruchów, które mogą sobie i komuś życie uratować?

> [...]
    > powod zebym na balkonie ustawial puszki i nawalal w nie z ostrej
    > amunicji - mimo, iz moj balkon jest teoretycznie usytulowany tak, ze

    Jeśli masz na myśli broń palną - to jest to bardzo wyraźnie zakazane w
    stosownej ustawie.

    I nie jest ważne, czy jest to balkon czy też czyjś prywatny bunkier.

  • 25. Data: 2009-01-09 20:24:20
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

> [...]
    > do najbliższego jest coś koło 500, ale to już informacja z drugiej, choć
    > dość wiarygodnej ręki - Dyrektora Ośrodka Szkolenia Kierowców. I co ma

    wiesz co, najbliższe miejsce gdzie ja moge trenować swoje hobby jest o
    jakies 140 km ode mnie. I myslisz ze kogos to interesuje? Chce sie
    powygłupiac, to jade tam, gdzie sa ku temu warunki.
    parking jest parkingiem i to ze wielu ochraniarzy/policjantow/wlascicieli
    terenu przymyka oko nie oznacza ze jestes swieta krowa i masz prawo
    strwarzac realne zagrozenie na drodze.
    o ile rozumiem na jaki argument chciałes sie powołac 9 doskonalenie technik
    jazdy) to jednak drifting jest zabawa ludzi o dosc specyficznym podejsciu do
    zycia.
    Co innego gybys próbował mnie przekonac ze na tym prywatnym terenie
    usiłowałes nauczyc się poriszania w trudnych warunkach - lód i snieg...moze
    by do mnie nieco trafilo.. ale zdaje sie ze parkingi sa dosc dobrze
    odsniezane wiec chyba nie o tym mówimy....

    Easy,
    co tez uwielbia wygłupiac sie na sniegu - ale robi to na torze.

  • 26. Data: 2009-01-09 20:40:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Easy" <e...@o...nospam.org> napisał w wiadomości

> [...]
    > snieg...moze by do mnie nieco trafilo.. ale zdaje sie ze parkingi sa
    > dosc dobrze odsniezane wiec chyba nie o tym mówimy....

    Ja właśnie o tym pisałem.