    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: drifting na parkingu hipermarketu
    Date: Mon, 5 Jan 2009 01:04:30 +0100

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:fa823ef3-6d1f-4866-85c9-28f2c4be96b4@i24g2000pr
    f.googlegroups.com...

    > Czy uważasz, ze brak takiego miejsca jest jakimś usprawiedliwieniem?
    > (...)

    Usprawiedliwieniem dla czego? Poślizg samochodu podczas gwałtowniejszego
    manewru na śliskiej nawierzchni jest normalnym zjawiskiem i nie widzę
    żadnego powodu, by poszukiwać w tym celu poligonu doświadczalnego. Wszak w
    zimie często takie rzeczy zdarzają się w normalnym ruchu ulicznym.

    Oczywiście podczas takiej wprawki należy zachować normalne środki
    ostrożności, czyli generalnie znaleźć sobie takie miejsce, w którym jeśli
    nawet utracimy chwilowo kontrolę nad pojazdem, to nikomu ani sobie samemu
    nie zrobimy krzywdy. Takim miejscem może być pusty parking w czasie, gdy
    nie jest używany przez nikogo, może to być jaki nieużywany pas lotniczy czy
    jakiś inny plac manewrowy. Po prostu trzeba do tego kawałka placu bez
    słupów, krawężników, ogrodzeń, na którym nie będą zaparkowane inne
    samochody czy nie będą w tym momencie chodzić ludzie. Poza tym oczywiście
    potrzebny jest zdrowy rozsądek, oraz jak we wszelkim działaniu umiar.

    I zupełnie nie rozumiem z jakiego powodu mnie tak strasznie atakujesz. Po
    prostu zwróciłem uwagę, że dorada w stylu "Ćwiczyć należy w miejscach do
    tego przeznaczonych" jest bez sensu, skoro w sensownej okolicy nie ma
    żadnego takiego miejsca. A przykład ze strzelaniem na balkonie jest o tyle
    absurdalny, że przepis prawa określa miejsca, gdzie to można robić,
    natomiast nie ma przepisu określającego, gdzie samochodem można wpadać w
    poślizgi.