  • 1. Data: 2005-08-08 08:54:12
    Temat: dostep do jeziora
    Od: "Asiunia" <a...@w...pl>

    Moja rodzina wypoczywa teraz nad jeziorem(gminnym). Maz spacerujac nad woda
    z psem zostal pouczony przez wlasciciela gruntu, ze nie ma prawa spacerowac
    wzdluz jeziora, bowiem chodzi po jego ziemi, a moze skorzystac z jego ziemi
    jedynie w celu'dojcia' do wody. Mam pytanie, jak to jest? ZTCW prawo wodne
    mowi, ze kazdy ma dostep do wody na obszarze 1,5 m od linii brzegowej. A
    moze sie myle?
    A.

  • 2. Data: 2005-08-08 08:56:41
    Temat: Re: dostep do jeziora
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Asiunia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedynie w celu'dojcia' do wody. Mam pytanie, jak to jest? ZTCW prawo wodne
    > mowi, ze kazdy ma dostep do wody na obszarze 1,5 m od linii brzegowej.

    nie zawsze

  • 3. Data: 2005-08-08 10:06:53
    Od: "Asiunia" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dd76o6$hta$1@inews.gazeta.pl...
    > nie zawsze

    A kiedy to 'nie zawsze' wystepuje?
    A.

  • 4. Data: 2005-08-08 14:24:18
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

> [...]
    > mowi, ze kazdy ma dostep do wody na obszarze 1,5 m od linii brzegowej. A

    Asiuniu,
    w Krakowie można wykupić kawałek ziemi z dostępem do wody i go sobie
    ogrodzić.
    Yawn

  • 5. Data: 2005-08-08 15:39:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Asiunia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli tamta działka nie jest ogrodzona, to wyjaśnij właścicielowi, że
    może go pozwać do sądu cywilnego o zakazanie naruszania własności.
    Myślę, że żaden sąd tego nie zakaże, nawet gdyby sąsiad tam poszedł. W
    razie wątpliwości tłumaczyć, ze on chodzi i poi tego psa w ten sposób
    korzystając z wody.

  • 6. Data: 2005-08-08 18:32:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Asiunia wrote:
> [...]
    > wzdluz jeziora, bowiem chodzi po jego ziemi, a moze skorzystac z jego ziemi

    Nie ma ogrodzenia -> teren publicznie dostępny.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 7. Data: 2005-08-08 18:54:17
    Od: "Nora" <m...@v...pl>

    > Nie ma ogrodzenia -> teren publicznie dostępny.

    a jezeli tylko tabliczka?..ktora trudno chyba ustawiac przy kazdej sciezce i
    miedzy..
    Pytam bo nie dawno zostalam "wyproszona" z psami z jakiegos za..pia (gdzie
    bylo jakies bajoro) przez pana w terenowce (na zadupia jezdzimy wybiegac
    psy..okazuje sie ze to nie latwe:(...
    Tabliczki zadnej nie widzialam przy wjezdzie polna droga.

    Nora

  • 8. Data: 2005-08-08 19:57:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nora wrote:

    > a jezeli tylko tabliczka?..ktora trudno chyba
    > ustawiac przy kazdej sciezce i miedzy..

    A skąd wiadomo, czego dotyczy tabliczka? Może np. 1m2 wokół jej słupka ;->

    Nie ma ogrodzenia - nie ma granicy.

    Przy czym uwaga: zasadniczo wystarczyłoby parę słupków połącoznych
    drutami albo coś równie prymitywnego.

  • 9. Data: 2005-08-08 20:22:37
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Nie ma ogrodzenia -> teren publicznie dostępny.

    Ciekawe jak sobie wyobrazasz ogrodzenie np. 2 hektarów, z tego 1/4
    granicy przebiega przez podmokłą łąkę ...

    Teren moze i dostepny jesli chodzi o sam fakt jego fizycznej
    dostępnosci, ale na żądanie właściciela nalezy go opuscic.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2005-08-08 21:00:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Ciekawe jak sobie wyobrazasz ogrodzenie np. 2 hektarów, z tego 1/4
    > granicy przebiega przez podmokłą łąkę ...

    Nie mój problem.

    > Teren moze i dostepny jesli chodzi o sam fakt jego fizycznej
    > dostępnosci, ale na żądanie właściciela nalezy go opuscic.

    Podstawę prawną poproszę.